Sir_Jarek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    933
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    13

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

569 Výborná

O uživateli Sir_Jarek

  • Hodnost
    Veterán

Návštěvy profilu

1 181 zobrazení profilu
  1. Chci poprosit - ukazuje vám PP u Fabie III 1.0MPI teplotu oleje? Jestli ano, tak kolik ukazuje při jízdě po dálnici a při jakém tempu?
  2. Problém s emisemi

    Mám v úmyslu totéž. Myslim, že to tam ten "mistr dodavatel" p. Jandy střílí od pasu, na brzdě to nikdy neměl (natož aby zkouškám na ní věnoval hodiny času). Nejradši bych si koupil "fidlátka" na čtení a nahrávání flash a odškrtil si to sám na origo 55kW (maximálně bych si na svém autě hrál s přivřením klapky při brzdění motorem a to pouze nad cca 3000 ot/min s ověřením funkčnosti). Jenže dalších min 18 litrů na jedno auto... Takže začínám litovat, že jsem si neobjednal 55kW rovnou z fabriky (byť tehdy před FL s kratšími převody).
  3. Problém s emisemi

    Nalogoval jsem akceleraci na plnej knedlík s klimou - v řízení klapky žádná změna - opět přivření klapky až na 42° nad 5000ot/min stejně jako bez klimy. Jen ještě větší obohacení směsi až přes 18% a nejen v nízkých otáčkách, ale i ve středních a vyšších LOG-11-IDE00021_&7 (akcelerace s klimou na 5-ku).CSV LOG-12-IDE00021_&7 (akcelerace s klimou na 3-ku).CSV LOG-13-IDE00021_&8 (běžná jízda s klimou (ze zóny)).CSV Popsal jsem celou věc panu Jandovi a poslal logy - někdy následující dny mu budu volat.
  4. Při otáčkách 2000 - 2150 "chrčí motor" VYŘEŠENO !

    SUPER! takhle to má fungovat!
  5. Problém s emisemi

    Ten krouťák je mi jasný, že to nemá ŘJ jak zjistit - překvapilo mě, že něco takovýho ŘJ vůbec nabízí - jako hodnoty k porovnání s brzdou to ale smysl dává - ne každej a vždy má k dispozici graf od výrobce, je-li "ukryt" v ŘJ, je to výhoda. Kdyby byla přivřená o 10° tak bych zapochyboval, ale přivření na 42° .... (je tam podle mě chyba v jednotkách - místo % tam mají bejt ° - je-li 88,2 maximální hodnota otevření klapky) .... navíc nad 5000 ot/min tedy otáčky, při nichž výrobce udává výkon slabší verze 44kW. Ani plnicí tlak jsi neměl ponížen při tom sešlápnutí 70%? Ty odkazy na videa budou jistě super, ale anglicky a německy jsem naprosto negramotnej - co nejde vložit do překladače, je pro mě nesrozumitelný. Ještě ruštinu trochu (radši text, jsem hluchej jak poleno), ale jinak jsem rád, že umim česky (proto jsem pořídil VCDS v češtině - nicméně mě štve, že tam jsou v roletkách i některý nepřeložený řádky (většinou ke konci roletky), který samozřejmě nejde zkopírovat/vložit do překladače). _________________ Jinak jsem v rámci odhalování "kvalitní úpravy SW" nalogoval i akceleraci z nízkých otáček - a hned 2 věci mě flákly do očí 1) plné otevření klapky 88,2° i při otáčkách pod 2000 ot/min - o čemž vážně pochybuju, že je pro dosažení maximálního točivého momentu v nízkých otáčkách přínosem (zkušenosti z úprav karburátorů mě učily, že při nízkých otáčkách se vyplatí vzduch škrtit). Utvrzuje mě v tom skutečnost, že pokud prudší soupání přemůže točivý moment motoru a nechám otáčky klesnout k cca 2500 ot/min (což běžně nedělám, nýbrž včas podřazuji), tak během ubírání plynu před podřazením motor přidá - tzn. že přivřením klapky krouťák stoupne (což znám naposled z jednokomorových karburátoru Jikov BST v Š 100 - 110 a starých Octaviích a i tam jsem to uměl odstarnit). 2) V režimu nízkých otáček je v UDS na lambdě 1 navíc zřejmý docela brutální nárust bohatosti směsi běžně přes 10% a místy až přes 18% (na rozdíl od vyšších otáček, kde by to i mělo ňákej smysl), kterej zřejmě rovněž "měl zvýšit točivý moment od spodu", ale efekt je opačný - přidává-li auto při ubrání plynu. LOG-08-IDE00021_&7 (tah 3,4,5-ky do kopce).CSV LOG-09-IDE00021_&7 (akcelerace z nízkých + půl plynu).CSV Ještě mě dnes napadlo, že udělám logy hodnot se zapnutou klimou - tam se datové mapy vždy nějak liší - co vim (psali v SM) tak 1,2TSI 66kW měly pro režim s klimou shodné mapy s verzí 77kW. Tak schválně...
  6. Problém s emisemi

    Změnou časování myslíš "hrátky" s regulací natočení vačky? Že by tyhle motory byly cinknutý z výroby, se mi nezdá - v nějakym testu v SM v rámci testu jeli s Citigem na emise, a mechanik čuměl, že takhle "čistý" auto ještě neviděl Toho vošvindlování samotestů se taky ale obávám - zvýšení výkonu obohacení směsi by tomu napovídalo - zvlášť když motor díky chlazeným svodům nepotřebuje "hašení" katalyzátoru obohacením - tedy ŘJ s obohacením pravděpodobně nepočítá v žádném režimu. Každopádně na plnej plyn na čtyřku nad 5000 ot/min mám okamžitou spotřebu cca 10,6 l/100km zatimco na videu na tytrubce ten samý motor při v tom samém režimu cca 9,7 l/100km tj. +10% Jenže... jak študuju v nalogovaných UDS, výrazné ohacení se koná pouze při akceleraci na dvojku, kdy rychle stoupají otáčky a rychlost (přesně jak píše ten článeček výše). Na trojku už to jen slabě přesáhne 3% a čtyřku je i mírně chudá... Na co ale civim, je že nad 5000 ot/min se i přes plný sešlápnutí plynu přivírá škrtící klapka z maxima "88%" (což je asi ve skutečnosti maximum - klapka rovně se vzduchem - nevim jak to ty hodnoty čte, ale plyn na podlaze je "poloha pedálu 80%" (při volnoběhu pedál 14% klapka cca 12%)) až na cca 42% kolem 6000 ot/min. To si nemůžu pomoct, ale motor neni SW odškrcenej na verzi 55kW, protože přivírání klapky nad 5000 ot/min si nedokážu vysvětlit jinak, než že se jedná o uškrcené hodnoty verze 44kW. Což podezřívám od začátku - jo, fakt, přechody se zlepšily, líp se s tim rozjíždí, subjektivně stačí míň šlapat na plyn, aby to jelo - ale při vytočení přes 5500 ot mi to přišlo "nic moc" - bez brzdy se to těžko ověřuje, zvlášť když jsem to do 5tkm - tedy vlastně do updatu sw ŘJ nehonil. Koho baví se v tom rejpat: Akcelerace jedním směrem: LOG-05-IDE00021_&9.CSV Akcelerace druhým směrem: LOG-06-IDE00021_&9.CSV (měřeno na německé dálnici ) Potřeboval bych nalogovat origo verzi 55kW... hlásí se někdo? Ale prostě nevěřim, že bude tak brutálně přivírat klapku. Jinak sonda za katem mi taky ukazuje teplotu -273,15°C Co jsem v hodnotách UDS nepochopil, je hodnota "točivý moment" - to přece elektronika nemá jak zjistit, ne? Pletu se? Nechápu... bez brzdy... si musí cucat z prstu, ne? ____________________________________________________________________ Edit: Prohlížím ještě log UDS z klidné jízdy a vidim, že i když nemám plyn na podlaze, ale jen něco přes půl plynu, klapka je otevřená na maximum (oněch 88,2%, víc se neotevře nikdy). Zejména od řádku 138 několik řádků, sloupce "I" - škrtící klapka a "K" - poloha plynu. Odtud tedy pocit vyššího výkonu? Tedy i když mám něco přes půl plynu, klapka je otevřená jako při plném; na plnej plyn se klapka samozřejmě víc neotevře, takže při dupnutí na podlahu se v tahu nic nezmění. Klidná jízda: LOG-07-IDE00021_&9.CSV
  7. Problém s emisemi

    Toho se taky obávám - obohacení je tam každopádně při plném plynu (jindy ani nemá smysl, ale jak je to doopravdy...) - okamžitá spotřeba v režimu plného plynu stoupla - teď nevim přesně o kolik, ale min o 15% to bude. Zvýšení výkonu se dá dosáhnout obohacenim až na zhruba 0,85 lambda, což by zhruba odpovídalo těm 15%. U verze 44kW je samozřejmě možnost odškrtit sw na 55kW - uškrcení může bejt dáno přivřením klapky a snížením dávky paliva (logika - motor míň táhne, ale taky míň žere) a/nebo snížením předstihu (prasárna - motor žere úplně stejně, ale netáhne) - tedy stačí použít data pro 55kW - ovšem je otázka, zda to úpravce sw udělal, nebo pouze obohatil směs. Já mám čím dál větší podezření spíš na to druhé - ale nevim. Zkusim průběžně nalogovat další UDS - každopádně by se nad 5500 ot/min neměla klapka přivřít ani by neměl klesnout předstih - teď nevim, jestli je v UDS i okamžitej předstih. Taky by to odhalila brzda na tvaru křivek. Škoda, že jsem neměl VCDS dřív, než update sw. V jednu chvíli jsem při zvýšených otáčkách bez zátěže taky nalogoval bohatou směs +14% ale neni to pořád viz: LOG-03-IDE00021_&5.CSV
  8. Problém s emisemi

    Jo, až pojedu, tak zkusim. Ta teplota -273,15°C mi připadá jako hodnota údaje, kterej auto nedokáže zobrazit - když zaškrtnu teplotu oleje, ukáže to přesně stejný číslo, páč teploměr oleje to zkrátka nemá. Je to -273,15°C - vlastně absolutní nulová teplota, nižší už neexistuje - hmota, která má tuto teplotu už žádné teplo odevzdat nemůže. Takže je to vlastně údaj "nic"
  9. Problém s emisemi

    +10,16% je asi fakt hodně - takový hodnoty tam máš trvale? Mě tam myslim občas skočilo 8% ale to byl spíš mžik (a už nevim, ale asi jen při volnoběhu), hned to spadlo. Jestli jsem správně pochopil čísla v tabulce požadavků na emisích: ...a UDS hodnoty, tak se domnívám, že rozptyl do 3% (plus i mínus) je v normě - protože v té tabulce těch 0,970 - 1,030 hodnoty lambda je těch +- 3%
  10. Problém s emisemi

    ...že bohatost směsi kolísá a je neustále korigována ŘJ pomocí lambdy před katem vim, že je normální, ale nevim, jestli je v pořádku, když to během regulace dochází do stavu, kdy to hlásí "bohatá" - "chudá".
  11. Problém s emisemi

    Tak jsem se dnes věnoval UDS: Volnoběh: Zvýšené otáčky: Mezi tim byly i stavy v normě (bez hlášení "chudá" - "bohatá") Spíš než screeny hodnot, které se takto často mění - chudá - (normální) - bohatá jsem objevil (Ameriku) funkci Logování - vinikající věc - vytváří záznam hodnot po zhruba o něco víc než půl-sekundě a ukládá do tabulkovýho procesoru: LOG-01-IDE00021_&5.CSV - tam, kde jsou otáčky volnoběhu přes 800 ot/min, je zapnutá klima. Bohatost směsi mi tedy jak při volnoběhu, tak zvýšených otáčkách kolísá od chudé až po bohatou. Co ale aktuálně neumim, je vyhodnotit tento stav... asi bych musel logovat motor s origo softem
  12. Problém s emisemi

    To se budu muset podívat. Zejtra jedem na nákupy tak snad nezapomenu s sebou noťas a kábel. Myslel jsem, že jsi měl špatnej i readiness, ale teď koukám na začátek tématu, že ne... (zapomněl jsem to).
  13. Problém s emisemi

    Tak jsem dnes rozchodil VCDS a očekávajíc problém zjistil, že motor je OK (k mému překvapení je tam ňáká chyba v ABS - ale na palubce nic nesvítí). Zapomněl jsem udělat screen, ale kopíruju z výpisu: Zatim jsem si úspěšně nastavil jinej tón parkovacích senzorů - 1, přidal hlasitost pro hluchouna na 9 (max) a vybil baterku (ale nabíjím...)
  14. ** Vtipy, vtipné obrázky, videa **

    Žena přinese domů kocoura, muž se s ní pohádá, že to zvíře půjde z domu, že nepatří do bytu, a hned ho vezme pod podpaží, zanese o tři bloky dál a pustí ho do parku. Vráti se domů a kocour už sedí před dveřmi. Nasraný ho naloží do auta, zaveze za město, vypustí ho v lese. Vrátí se domů a kocour už zas sedí před dveřmi. Chlap je z toho na prášky, opět jej naloží do auta, odveze nějakých třicet kiláků do druhého okresu, vypustí v nějakých bažinách. Asi za půl hodiny volá ženě: "Kocour je doma?" "Jo, před chvílí přišel". "Dej mi ho kurva k telefonu, já jsem zabloudil!"
  15. Problém s emisemi

    Zrovna jsem si řikal, jak ti to pokračuje. To mi přijde jako dobré řešení - vyzkoušet původní soft - zvlášť když ti to z VCDS ukazuje správně. V pondělí mi přišlo vlastní VCDS, takže brzo začnu prověřovat taky.