Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Sir_Jarek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    979
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    13

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

586 Výborná

O uživateli Sir_Jarek

  • Hodnost
    Veterán

Návštěvy profilu

1 428 zobrazení profilu
  1. Sir_Jarek

    Elektrika pro tažné zařízení

    @korcakaOmlouvám se, dlouho jsem to tu neprohlížel - manuál někde určitě mám - jestli je to ještě aktuální, můžu ho pohledat. V pdf ho nemám, pouze na tažné. Součástí tažného elektrika nebyla, je to položka - zboží - zvlášť - konkrétně mám toto: http://www.eshop-rychle.cz/taznazarizeni/eshop/0/0/5/1220-El-prislusenstvi-specificke-7PIN-S-Mii-S-Citigo-VW-Up Jestli si to dobře pamatuju, tak dopředu vedou jen 3 kabely - jeden je napájení řídící jednotky elektriky tažného (jednotka se montuje pod L boční plast kufru) vede k baterce do motorového prostoru, zbývající dva se napojí na can-bus. Vzadu z jednotky pak vedou kabely k zásuvce, jeden kabel do LZ lampy (tuším to brzdové), jedek kabel z origo elektriky se přeštípl a propojil s jednotkou - tuším že to byl kabel od zadních pípáků, které se při zapojení zásuvky přívěsu deaktivují. Nic složitého, nejhorší byl (pro mě) boj s plasty.
  2. Sir_Jarek

    Problém s emisemi

    @rayx Momentálně "mám prázdniny" ~ s autem jenom jezdim ~ ale budu se k tomu vracet, takže díky za tip a odkaz
  3. Sir_Jarek

    Elektrika pro tažné zařízení

    Jo, tažný, který je homologovaný jako nosič kol (těch se vyrábí několik) vyjde levněji. Namontovat ten kus železa je nejjednodušší část práce. Elektrika se nedá jednoduše nacvakat do světel, jako se to dělalo dřív, elektroinstalace na novější vozidla mají vlastní řídící jednotku s vlastním napájením (z té vedou kabely k zásuvce s vyjímkou jednoho světla, tuším brzdového, to jediné jde ze zadní lampy) propojenou na can-bus. Je to ta "zajímavěší" část práce, rozebral jsem půl auta (plasty) až pod rádio, ale šlo to podle návodu v pohodě (žádné tápaní kam co zapojit).
  4. Sir_Jarek

    ** Vtipy, vtipné obrázky, videa **

    a dítě Nymfocipísek
  5. Sir_Jarek

    Kryt pod motor VW UP!

    Nedalo mi to a hledal jsem v on-line Etkách snímač teploty oleje a nenašel v žádném modelu (buď je to neúplné nebo jsem špatně hledal) i když minimálně od FL a MR 2017 ho mít musí, když v návodu k obsluze přibyla info. o snímání teploty oleje - tak jsem myslel, jestli tvoje CNG nemá na vaně ten snímač, co mívají modely s proměnnym servisnim intervalem (Fabia III 1,0MPI ho mívá určitě), ze kterého u jiných modelů bere PP teplotu oleje. Muj Apík MR 2016 čidlo teploty oleje (ať by bylo kdekoli) podle mě nemá vůbec, protože teplotu oleje mi neukáže ani diagnostika... PS: ani jsem původně nevěděl (nebo zapomněl?), že jsi kupoval CNG...
  6. Sir_Jarek

    Výměna vzduchového filtru

    U FI jsem výhody jednoduchého vysazení airboxu ze silentbloků využíval kromě výměny filtru i k umytí zevnitř i zvenku štětkou, šampónem a vodou. U tohohle motoru to udělám při výměně stejně. Co se týká té ráčny - na povolení super, ale pozor při utahování - ve šroubováku je přeci jen větší cit.
  7. Sir_Jarek

    Utahovací moment výpustného šroubu oleje 1,0MPI

    Taky už jsem v SM narazil na pár nesmyslů nebo chybných údajů.....nedůvěřuj, prověřuj...
  8. Sir_Jarek

    Kryt pod motor VW UP!

    To je OK teplota - zvlášť na CNG, který se spaluje při vyšší teplotě hoření (nedali tam náhodou výměník olej/voda jako na TSI?...teda jako nevim o tom, že by tam byl...). Jak rychle jezdíš? Já většinou na 130-133 navi kopec nekopec, ale když nespěchám, tak klidně třeba 100 - 110, nedavno i kolem 90 - hezky mi při tom spadla spotřeba na 4,2l/100km. Taky bude mít vliv vnější teplota a třeba používání klimatizace. A pochopitelně to může ovlivnit ten kryt motoru. Chtěl jsem místo výpustného šroubu namontovat čidlo teploty z Š100...120...Favorit a připojit na starej budík - má stejnej závit M14x1,5 - ale je kratší - jen 5 závitů oproti 9-ti na výpustném šroubu (v otvoru ve vaně je taky 9), je to do hliníku, musel bych to utáhnout o dost opatrněji mešim momentem, ale taky to pak neztratit, což si nemyslim, že by se stalo, ale pojedme zrovna dál mimo domov, tak jsem to vzdal/odložil na jindy. Ty máš tedy u CNG zespodu na vaně v prohlubni takovej ten nesmysl s kabelama?
  9. Sir_Jarek

    Kryt pod motor VW UP!

    Klucí, vzhledem k tomu, že motor 1,0MPI nemá výměník olej/voda (chladič oleje), byl bych s tim krytem pod motor opatrnej - hlavně pokud jezdíte po dálnici a hlavně v létě - olej může mít i bez krytu přes 120 i přes 130°C - a hliníková vana je jediné místo, kde se olej trochu účinně chladí. Řešení by mohlo bejt sezóní používání krytu.
  10. Sir_Jarek

    Jaký olej používáte? Výměna motorového oleje

    Norma VW 502 00 je neuvěřitelně široká - jak co do viskosity, tak co do výkonnosti oleje (zachování potřebných vlastností až do výměny). Proro podle mě ohled na druh provozu a způsob používání pro dobrou kondici motoru důležitej je (pokud to prostě neberu tak, že "než to prodám, motor to ňák vydrží" podobně jako motory "ňák vydrží" Long Hilfe výměny (já tam ale našel kapkovou zkouškou v 1,2TSI 77kW vodu a palivo a nevěřim, že to dělá motoru dobře, stejně jako vyčerpaná TBN). Tedy (jen moje skromné doporučení): Viskosita: - pokud mám větší podíl studených startů a mám tudíž větší % km jízdy s podchlazeným motorem, což trvá i pár km po tom, co na PP naskočí 90° = ve skutečnosti 75° - a olej se zahřívá pomaleji, než chladící kapalina - bude mě zajímat nízkoteplotní viskosita a lépe bude motoru se SAE 0W...5W-XX. Pokud takhle jezdim pořád, tak klidně 5W-30... - pokud honim litrovej tříhrnek po dálnici, kde se díky absenci výměníku olej/voda olej mírně přehřívá (120-130°C i přes - řešil jsem to zde dotazem k FIII se stejným motorem), bude mě zajímat viskosita oleje při 100°C - v případě tohoto motoru jsem pro SAE xxW-40 - i tak ale norma SAE 40 má rozpětí od 12,5 do 16,3 mm2/s a hodně olejů je formulováno na spodní hranici, lacině vyrobené oleje navíc používají méně stabilní modifikátory viskosity, takže po pár tkm může bejt ze SAE 40 klidně i SAE 30... Další důležitá hodnota je HTHS viskosita při 150°C (jsou oleje, co jí mají záměrně sníženou kvůli emisím CO2, normální SAE 40 by neměl mít míň, než 3,5 mPa.S), kterou ale na obalu nenajdete - někteří výrobci ji ale uvádí v technických listech - a najdete oleje SAE xxW-40 s 3,5 mPa.s na hranici, ale i s vyšší 3,7...3,8... - taky neškodí při větším zatížení a zahřátí motoru. Pokud tak polykám stovky km jenom po dálnici, tak klidně 10W-40 Pokud ovšem jezdíte jen středně dlouhé trasy po okreskách, nebo celej den po městě, kdy motor nemá kdy vychladnout a olej se nemá kde víc zahřát, spokojí se teoreticky i s 10W-30 Výkonnost oleje: Motor nemá (zatim) žádnej filtr pevných částic (GPF), tedy snížený obsah popela - Mid Saps a Low Saps - (a tím mj. nižší i alkalické rezervy TBN) v ACEA C3 neni žádoucí, takže doporučuju FullSaps - ACEA A3/B4 - které mívají i vyšší alkalickou rezervu TBN (olej se provozem stává kyselejším), často přes 10 mg KOH/g - opět najdete v technických listech olejů některých výrobců. Pak se dá mluvit třeba o použitém základovém oleji (zjednodušeně syntetika - polosyntetika - minerál), přičemž oleje skupiny IV - PAO (získávané syntézou) mívají lepší nízkoteplotní i jiné vlastnosti, než oleje skupiny III - HC (získávané hydrokrakováním, často chybně označované "syntetické") - přičemž z obojího lze vyrobit 5W-40. (dál nerozvádim, koho to zajímá, ať gůglí a studuje...i já toho vim furt málo) _______________________________________ Vzhledem k uvedenému a vzhledem k tomu, že provozuju Apíka jak kolem komína s častými studenými starty a popojížděním po nákupech s polozahřátým motorem, tak jezdim občas "lety" po dálnici na tempomat na limitu (mimochodem na mini auto velmi komfortní/nesrovnávat s A8) - jsem našel a zvolil RAVENOL VST 5W-40, minimálně skupina IV - PAO* (opravdu "plně syntetický"), ACEA A3/B4 s viskositou 14,3 mm/s při 100°C (tedy téměř uprostřed rozpětí normy) HTHS 3,8 mPa.s a TBN 10,5 - další hodnoty v tabulce v pdf (za zmínku stojí plnění normy viskosity 5W s vysokou rezervou - 4200 versus požadavek 6600 mPa.s při -30°C). Má navíc aprobaci - uvolnění výrobcem VW 502 00 - takže pro auto v záruce plně vyhovuje i zákonným a smluvním podmínkám. Koupil jsem zde. PS: jinak si tam samozřejmě lejte co chcete, klidně vodu z louže
  11. Sir_Jarek

    Utahovací moment výpustného šroubu oleje 1,0MPI

    Takže žádná TPI od ŠA, 30Nm platí (SM leze z gatí). DP 04.2014 ještě uvádí: Já vrátil původní šroub 2x, dnes jsem dal novej, když už mi za 15,-Kč "spadl" do košíku (s neztratilelným těsnícím kroužkem, zajímavý je, že ty těsnící kroužky - origo i vyměněný Febi jsou ocelové).
  12. Narazil jsem v jednom SM na informaci, že výpustný šroub oleje 1,0MPI má utahovací moment pouhých 8Nm SM - Citigo bazar.pdf DP 04.2014 ovšem uvádí 30Nm (tak už jsem ho 2x utáhnul). Vyšla snad nějaká změna - ví o tom někdo něco? (nebo je to jen překlep nebo záměna se šroubem upevňujícím vanu) Snížení na 8Nm se mi opravdu nezdá, kdyby 20...25Nm, tak neřeknu.
  13. Sir_Jarek

    Motor 1.0 MPI - teplota oleje na dálnici

    Pravda, na rozdíl od VSI 5W-40 nebo SSL 0W-40 to výrobce či dovozce výslovně neuvádí. Nicméně HC - hydrokrak (nebo cokoli do skupiny olejů III) by to bejt neměl, když výrobce uvádí "vollsynthetisches" - "plně syntetický", byť tam není výslovně PAO (mám zato, že německé zákony dokonce vyloženě zakazují označovat z marketingových důvodů oleje jako "plně syntetické", pokud to není pravda, ale nedaří se mi dohledat zdroj informace). U některých jiných olejů to Ravenol.de uvádí výslovně - že je to PAO - a zároveň v popisu "vollsynthetisches" (např RAVENOL FDS SAE 5W-30). U jiných uvádí směs PAO a HC, nebo olej pouze s podílem PAO, což popisuje jako "teilsynthetisches" - částečně syntetický (např). Hydrokrak nebo směs s hydrokrakem tedy pro ně není "vollsynthetisches". Takže RAVENOL VTS 5W-40 - "vollsynthetisches" - by tedy měl být teoreticky PAO nebo cokoli od skupiny olejů IV výše nebo směs toho. PS: jasněže olej s viskositou 5W-40 nemusí být nutně PAO - třeba Mogul Racing 5W-40 je postaven na HC skupiny III - ale klidně ho výrobce označuje jako "syntetický" (což u nás v ČR není problém...)
  14. Sir_Jarek

    Motor 1.0 MPI - teplota oleje na dálnici

    Nakonec jsem zvolil RAVENOL VST 5W-40, též PAO, též ACEA A3/B4 s viskositou 14,3 mm/s při 100°C a HTHS 3,8 mPa.s - (navíc aprobací VW 502 00...takže kdo má auto v záruce...), a koupil zde
  15. Sir_Jarek

    Skrytá funkce - vypnutí protiprokluzu (a stabilizace?)

    Netrol a drž se tématu - nemáš-li už k němu co konkrétního napsat, nepiš.
×