Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

no, tak jak myslíte že to dopadlo. Kamarád mi vyměnil ložisko a hučení je furt. ( to staré ložisko nejevilo po vymontování známky nějakýho problému )

Přitom to jde z levé strany a i když na prasáka roztáčel kola na heveru, tak to šlo z levé strany.

Tak zkontroloval olej v převodovce, vše okolo, vypadá to cajk. I stetoskopem.

Tak jsme zkusili ještě na prasáka roztočit pravé kolo a tam je hučení ještě 1x tak vyšší...

No, takže buď je to ložisko na pravém kole a zvuk se debilně přenáší do levé strany, nebo je něco s převodovkou - ložisko.

Takže koupím ještě jedno ložisko a budu doufat. :(

Že by to byla dvě ložiska najednou? Ale dneska je všechno možný.
Hlavně ať to není ta převodovka. Pokud to dělá na heveru na obou stranách, pak to vypadá na ložiska/kola okolo/v diferenciálu, protože z vlastní převodovky by to asi bylo slyšet.

  • Autor

no takhle, kdyz to zkousel poprve na heveru s motorem, tak jsme zkouseli jenom leve, pac z neho sel hluk. Ted jsme zkusili po vymene obe a kdyz se toci leve kolo, tak hluk je stejny jak predtim a kdyz se toci prave, tak jednou tak vyssi. Tak uvidim jestli pomuze vymenit prave lozisko, ale pochybuju. Co jsem brouzdal, tak u O3 hodne lidi picujou na loziska diferaku apod.

Tohle vypadá opravdu na diferenciál a jeho uložení. Pokud to po výměně levého ložiska pořád hučelo, pak to ložisko kola bohužel nebylo. Eliminoval bych ale předem zbytečnou výměnu ložiska v pravém kole tím, že by se odpojil hnací hřídel od převodovky. Pokud to bude hučet pořád stejně, je to asi jasné.

  • Autor

hm, jak moc to je narocny odpojit ?

Bude tě to bolet míň než koupení a výměna dalšího ložiska v kole marně. Hlavně už nic nekupuj, dokud nebudeš znát přesnou příčinu. Odradil bych tě dřív, ale už jsi měl ložisko koupené. Podělal to už ten mechanik v AS, který ti řekl, ze je to ložisko v kole jen na základě zkušební jízdy.

Upraveno od Jaxx

DP Rapid-Podvozek-Kola a řízení-od strany 77. Vypadá to, že stačí od odmontovat vnitřní kloub od příruby převodovky. Je tam malé osazení, tak snad půjde jen zatlačit na hřídel, aby se trochu zasunul. Jinak by se muselo demontovat uchycení spodního rejdového čepu, což ale znamená následně udělání geometrie (pokud tedy není rejdový čep v rameni nějak přesně polohován).

Miklisku, popisujes to dobře. Ale ja myslím, ze by měl hřídel odpojit u kola. Jednak proto, že po odpojení bude ručně točit jen s kolem, čímž líp detekuje jen ložisko v kole. Když odpojí hřídel u převodovky, bude muset z převodovky vypustit olej. No a za druhé, když zůstane hřídel na kole, aby nemusel uvolnit rejdovy čep, pujde s kolem špatně točit, a detekovat ložisko,  protože bude hřídel na jedné straně neuchycena. Ale ja bych to nechal na jeho automechanikovi, ať jde na to po svém, a zjistí co dělá tu neplechu. Každý dobrý automechanik přece musí tyhle postupy znát.

Z převodovky nic nevyteče po demontáži hřídele. Je tam x šroubů na přírubě, které drží kloub hřídele. Převodovka je utěsněná úplně jinde. To není 120-ka s kyvnou nápravou :-D, kde když ti praskl pryžový měch, vytekl ti olej z převodovky.
U kola hřídel odpojit nejde tak snadno, tady je hřídel nasunut do hlavy kola drážkovaným čepem vnějšího kloubu a zajištěn pojistnou maticí. Zde je jediná možnost odpojit rejdový čep od ramene kola a též kulový čep řízení od těhlice kola. Je to víc práce a geometrii se nevyhneš už vůbec. Takže menší zlo při zkoumání, kde to hučí, je nejdřív odpojit kloub u převodovky a eliminovat převodovku.

Odpojení hřídele u kola - předpokládám,  že tohle všechno rozebrali i na levém kole, jinak by ložisko nevymenili. Odpojení u převodovky - nevím, jestli si rozumíme, ja vždycky viděl odpojení hřídele i s kloubem, a hřídel je v tělese převodovky nasunuta přes gufero... Ale jak říkám, nechci radit jak to provádět, nejsem odborník. Nechal bych to na automechanika. A jestli bude problém v prevodovce, a ma auto stále v záruce, měl by to řešit v první řadě přes AS (I když jsou s nimi takové problemy).

Řez rozvodovkou, červěně označená kuželéková ložidka, trpící tím, dokumentem z konference, zmiňovaným pittingem:

Rozvodovka.jpg

Jinak v DP se o vypouštění oleje při demontáži hnacích hřídelí nic nepíše. Jaxxi nejdřív si věci ověř, než něco napíšeš.

Souhlas s Jaxxem, Rypicongu pokud máš ještě záruku, navedl bych servis na tuhle informaci o ložiscích a řešil to přes záruku. Stačí, že si investoval už do ložiska a práce....

Upraveno od miklisek

Olej z prevodovky ti mohl vytect naposledy u felicie kdyz si vyrazil poloosu z prevodovky. Ted uz je to nastesti na 6 torxech myslim

Tak tak.

  • Autor

njn, tak já to s AS řešil, ale ten mě poslal do piče s tím, že ložisko je vyjmuto ze záruky. A všechno opravdu nasvědčovalo ložisku levého kola. Říkám, než dát AS přes 4tis, radši dám 1500Kč a vím co tam mám a jak udělaný.

No bohužel to tím nebylo.

Když jsem kamarádovi psal, že co odpojit hnací hřídel, tak se moc netvářil a dušuje se, že to bude pravé kolo.

Prý hluk z diferáku by se měnil po přidání plynu a po odpojení by jsme přišli o setrvačnost, která je také na posouzení důležitá...

 

Co opravdu nechápu je to, že hluk jde z levé strany ( při běžné jízdě ), ale pokud na heveru roztočím kola, tak nejvíce to řve pokud se točí kolo pravé... 

No, upřímně, sám mám také pocit, že to asi ložisko pravého kola nebude, ale všechny projevy tomu nasvědčují...

 

PS: jak moc je náročný vyměnit ložisko diferáku ? nechci to vědět, protože bych si to nechal udělat od kamaráda, ale jenom abych v obraze, jak dlouho bych byl bez auta a jak moc se v něm budou hrabat v AS... Zatím mám zkušenost se servisama hodně špatnou... :(

 

 

Upraveno od Rypicong
upřesnění informací

Pro Miklísek: Tak jestli se u Rapida hřídel (poloosa) na straně převodovky zasouvá do něčeho, co nepustí po jejím vyjmutí olej z diferenciálu ven, tak se omlouvám.

 

Pro Rypicong: Jde o to, aby jsi dál zbytečně neinvestoval do marných výměn něčeho, co je v pořádku. A nakonec nedejbože nepřišel na to, že je to "běžný" projev převodového ústrojí. :-) Ten mechanik v AS se tenkrát nezachoval profesionálně. Měl prvně jednoznačně zjistit (ověřit) příčinu. A to nemohl detekovat jen na zákládě zkušební jízdy. Měl auto dát na zvedák, zkusit vůli v ložisku atd. Ale pokud by Ti v AS vyměnili ložisko v levém kole, a nevedlo by to k odstranění závady, neměl by jsi za to přece nic platit. A v AS by měli bádat tak dlouho, až by na původ problému přišli (v rámci záruky). No jak píše Miklísek, zkus při jednání s AS využít tu informaci o problémech s ložisky v diferenciálu. Případně věc řešit ještě i v jiném AS, když v tom prvním bylo špatné pořízení.

  • Autor

jo jasný, taky jsem zatím akci výměny druhého ložiska zarazil.

 

Jenom pro info, ložisko mi nebylo měněné v AS, ale kamarád v místním servisu - protože jsem nechtěl platit 3x větší částku za výměnu ložiska, než za kolik mi to vymění kamarád + měl jsem jistotu jak se to bude dělat a co se tam bude dávat. + mě nakrklo to, že ten technik mi v AS měl ověřit u ŠA jestli mi to proplatí - nezavolal a na urgence nereagoval.

Hlavně opravdu vše tomu nasvědčovalo že se jedná o ložisko kola. Šel jsem v ten samý týden na výměnu na zimáky a i ten kamarád dal auto na hever, žádná vůle nic, roztočil na heveru kolo motorem a šel z levé strany hluk.

Trošku bylo pro nás zděšení, že výměna nepomohla a zkusili jsme roztočit pravé a tam byl hluk ještě vyšší :)

 

No, koncem týdne zajedu do jiného AS, který má trošku lepší jednání a hlavně je tam solidní servisní technik...

To já vím jak to všechno bylo, že Ti ložisko měnil kamarád. Sleduji Tvůj problém od začátku. Na kamaráda nenadávám. Nelíbí se mi přístup AS v řešení té věci. Možná jsi tam měl zajet osobně (po urgencích bez reakce) a víc na ně tenkrát zatlačit.

Jak je náročné vyměnit ložisko v diferenciálu bohužel nevím.

Ale zkus ten jiný AS. Držím palce. ;-)

  • Autor

jo, sám uznávám, že to je nyní nejisté, takže výměna dalšího ložiska by nemusela nic řešit...

Mě spíš děsí to, že pokud to bude ten diferák, že vůbec k tomu pittingu kuželíkových ložisek může dojít! Špatné vůle, špatná kvalita ložisek..... A podle toho, že to zmiňovali na konferenci, není to ojedinělý jev.
Výměna ložisek je v DP, musí se vyndat převodovka a rozpůlit.....

  • Autor

tvl. půlit převodovku, to mám radost...

...to teda. Tyhle auta, to fakt nemá chybu...

Převodovka z auta ven. Demontovat spojkové ložisko s ovládáním. Demontovat oba přírubové hřídele. Demontovat skříň spojky. A diferenciál je venku. Pak už jen stáhnout ložiska a kroužky a nalisovat nové. Důležité udělat správně seřízení vůle. Je rozdílná pro hliníkovou skříň a hořčíkovou.
Fakt bych to nechal na dobrý autorizovaný servis, je tam nutných dost přípravků.

  • Autor

ví někdo o nějakém ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.