Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý večer,

 

možná si na to odpovím sám, ale pokud dojde k poškození přední části vozidla, například v mém případě předního nárazníku, pakliže dojde k jeho výměně, mám nárok na ten nárazník nebo je po výměně majetkem pojišťovny?

Jde mi o to, jestli má cenu vůbec si říkat o poškozený díl v případě výměny. Je to RS nárazník, který by se dal prodat za pár kaček. V servise řekli, že ho vymění, ale šel by určitě opravit.

Budu to samozřejmě brát přes havarijko s 5k spoluúčastí.

U totálky to je jasný, tam si auto nechá pojišťovna, ale u takovýchto oprav? 

Máte nějaké zkušenosti?

Díky :)

Poškodený  a vymenený diel ti má servis vrátiť. Ak nevracia, treba pýtať. Napríklad prasknutý predný nárazník je niekedy opraviteľný a škoda to nechať tam. Nejaké dokrčené dvere samozrejme im nechám ako pozornosť.;)

Upraveno od Effendi

  • Autor

Já si nakonec asi stejně myslím, že majetkem bude pojišťovna, protože ta to platí (až na spoluúčast, DPH, apod.) To je jak kdybych udělal totálku a oni mi nechali auto.

Dnes jsem dával auto do servisu, tak jsem zvědavý, asi dostanu nový xenon a blatník, se pak ze zajímavosti zeptám, jak to chodí :)

V 17. 10. 2016 at 6:24, Effendi napsal:

Poškodený  a vymenený diel ti má servis vrátiť. Ak nevracia, treba pýtať. Napríklad prasknutý predný nárazník je niekedy opraviteľný a škoda to nechať tam.

Pokud si platíš opravu ty sám, tak ano.

Pokud de škoda z pojištění (Pov i Hav) ta sou majetkem pojišťovny bo to platila ona.

Pokud se mění díly na záruku bere si je servis a pokud je autumobilka požaduje na zkoumání tak ona. Taky ti je nenechaj.

Likvidoval som v poisťovni nejednu nehodu. Ale nejdem ti meniť názory.

před 16 hodinami, Pawlisko napsal:

Já si nakonec asi stejně myslím, že majetkem bude pojišťovna, protože ta to platí (až na spoluúčast, DPH, apod.) To je jak kdybych udělal totálku a oni mi nechali auto.

 

Samozřejmě, že ti ho nechají a je na tobě jestli ho opravíš, nebo zlikviduješ. Jednu totálku jsem v rodině likvidoval a hodnotu vraku odečetli z vyplacené částky.

Ten nárazník ničí nebude, respektive je to odpad, neboť je z pohledu pojišťovny neopravitelný a cena suroviny je záporná. Takže je to čistě na dohodě se servisem. Pokud se tam někomu bude líbit, tak ho teoreticky dostat nemusíš. Nejsou povinni ti jej vydat.

  • Autor

Effendi

Jestli tu zkušenost máš z praxe, pak ji samozřejmě beru. Psal jsem jenom co si myslím. Takže teoreticky mám nárok si ten rozbitý materiál nechat. Schválně si zavolám zítra do servisu jak se řeší oprava a pokud mi řeknou, že budou měnit nárazník, tak jim rovnou řeknu, ať mi ho dají do kufru. Blatník je k ničemu a xenon si myslím to samé. Pokud bude někde prasknutý a oni ho vymění, tak logicky je k ničemu. Takže jde vlastně jenom o ten nárazník. Pokud ho vymění, tak ho na bazoši prodám za krásný peníze.

Ještě mě tak napadl dotaz, mám na světlech mračítka. Pokud budou měnit xenon, mohou mi říct, že to není součástí světel a že mi to tam nedají? Je to jako kdybych si dal na přední nárazník spodní spojler, tak jestli mi tam musí dát i to. Mračítka stojí 1200 + barva, kdyby to byla blbost za pár korun, tak to neřeším. Navíc se mi líbí :D 

před 4 hodinami, Effendi napsal:

Likvidoval som v poisťovni nejednu nehodu. Ale nejdem ti meniť názory.

Když měl kolega před 3 rokama nehodu na pojišťovnu, tak mu to vysvětlili jak sem psal.  Prej kvůli tomu, abys zbytečně neměnil díly co dou opravit a neprodal je dál. Po opravě dojel borec z pojišťovny do servisu, nafotil auto, vyměněný rozbitý díly a pak to servis ekologicky zlikvidoval. 

 

Asi záleží taky na přístupu likvidátora a servisu. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.