Jump to content

    Recommended Posts

    Dobrý večer,

     

    možná si na to odpovím sám, ale pokud dojde k poškození přední části vozidla, například v mém případě předního nárazníku, pakliže dojde k jeho výměně, mám nárok na ten nárazník nebo je po výměně majetkem pojišťovny?

    Jde mi o to, jestli má cenu vůbec si říkat o poškozený díl v případě výměny. Je to RS nárazník, který by se dal prodat za pár kaček. V servise řekli, že ho vymění, ale šel by určitě opravit.

    Budu to samozřejmě brát přes havarijko s 5k spoluúčastí.

    U totálky to je jasný, tam si auto nechá pojišťovna, ale u takovýchto oprav? 

    Máte nějaké zkušenosti?

    Díky :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Poškodený  a vymenený diel ti má servis vrátiť. Ak nevracia, treba pýtať. Napríklad prasknutý predný nárazník je niekedy opraviteľný a škoda to nechať tam. Nejaké dokrčené dvere samozrejme im nechám ako pozornosť.;)

    Edited by Effendi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já si nakonec asi stejně myslím, že majetkem bude pojišťovna, protože ta to platí (až na spoluúčast, DPH, apod.) To je jak kdybych udělal totálku a oni mi nechali auto.

    Dnes jsem dával auto do servisu, tak jsem zvědavý, asi dostanu nový xenon a blatník, se pak ze zajímavosti zeptám, jak to chodí :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V 17. 10. 2016 at 6:24, Effendi napsal:

    Poškodený  a vymenený diel ti má servis vrátiť. Ak nevracia, treba pýtať. Napríklad prasknutý predný nárazník je niekedy opraviteľný a škoda to nechať tam.

    Pokud si platíš opravu ty sám, tak ano.

    Pokud de škoda z pojištění (Pov i Hav) ta sou majetkem pojišťovny bo to platila ona.

    Pokud se mění díly na záruku bere si je servis a pokud je autumobilka požaduje na zkoumání tak ona. Taky ti je nenechaj.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 16 hodinami, Pawlisko napsal:

    Já si nakonec asi stejně myslím, že majetkem bude pojišťovna, protože ta to platí (až na spoluúčast, DPH, apod.) To je jak kdybych udělal totálku a oni mi nechali auto.

     

    Samozřejmě, že ti ho nechají a je na tobě jestli ho opravíš, nebo zlikviduješ. Jednu totálku jsem v rodině likvidoval a hodnotu vraku odečetli z vyplacené částky.

    Ten nárazník ničí nebude, respektive je to odpad, neboť je z pohledu pojišťovny neopravitelný a cena suroviny je záporná. Takže je to čistě na dohodě se servisem. Pokud se tam někomu bude líbit, tak ho teoreticky dostat nemusíš. Nejsou povinni ti jej vydat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Effendi

    Jestli tu zkušenost máš z praxe, pak ji samozřejmě beru. Psal jsem jenom co si myslím. Takže teoreticky mám nárok si ten rozbitý materiál nechat. Schválně si zavolám zítra do servisu jak se řeší oprava a pokud mi řeknou, že budou měnit nárazník, tak jim rovnou řeknu, ať mi ho dají do kufru. Blatník je k ničemu a xenon si myslím to samé. Pokud bude někde prasknutý a oni ho vymění, tak logicky je k ničemu. Takže jde vlastně jenom o ten nárazník. Pokud ho vymění, tak ho na bazoši prodám za krásný peníze.

    Ještě mě tak napadl dotaz, mám na světlech mračítka. Pokud budou měnit xenon, mohou mi říct, že to není součástí světel a že mi to tam nedají? Je to jako kdybych si dal na přední nárazník spodní spojler, tak jestli mi tam musí dát i to. Mračítka stojí 1200 + barva, kdyby to byla blbost za pár korun, tak to neřeším. Navíc se mi líbí :D 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 4 hodinami, Effendi napsal:

    Likvidoval som v poisťovni nejednu nehodu. Ale nejdem ti meniť názory.

    Když měl kolega před 3 rokama nehodu na pojišťovnu, tak mu to vysvětlili jak sem psal.  Prej kvůli tomu, abys zbytečně neměnil díly co dou opravit a neprodal je dál. Po opravě dojel borec z pojišťovny do servisu, nafotil auto, vyměněný rozbitý díly a pak to servis ekologicky zlikvidoval. 

     

    Asi záleží taky na přístupu likvidátora a servisu. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By Effendi
        Téma otom na co máte nárok z havarijka, co a jak řešit, diskuze o platbě, prohlídka-fotky při uzavření smlouvy, jak se řeší doplňková výbava - kola, mračítka, jiný nárazníky atd, atd. 
         
         
         
         
         
        Pawlisko : Do servisu si samozrejme zavolaj s tým, že požaduješ poškodené veci vrátiť. Sám som zvedavý, ako doba pokročila...
              Pre upresnenie, od roku asi 2009 sa touto problematikou  podrobne nezaoberám. Výmenu nárazníka a aj výmenu disku, ktorý po oprave ešte stále behá na prívesnom vozíku som zažil na vlastnej koži. To bolo asi v roku 2011. Pri zadnom nárazníku O II, kde bol natrhnutý bok. vrátili a vieme všetci dobre, že lepenie mäkkých plastov je realita, prebrúsenie a nastriekať nie je problém. Ale ak ti technik pri obhliadke vozidla napíše do protokolu výmena, tak vymenia, ak opravu, tak opravia.Tu sa použijú tabuľky o oprave a cení sa v časových jednotkách, bolo to 10 časových jednotiek na hodinu. Teda oprava 25 čas.jednotiek je zhruba 2,5 hodiny. Vtedy servis má na to 2,5 hodiny, aby to opravil. Tieto hodnoty ber ako orientačné, nevidel som ten poškodený diel. Záleží na poškodení.
             Edit : Teraz Luďa pridal príspevok, fakt záleží na poškodení.....
             Mračítka a podobné doplnky nie sú štandardom vozidla ktoré kupuješ. Teoreticky by si mal po montáži podobných doplnkov požiadať poisťovňu o doobhliadku po montáži a potom by si mal od poisťovne nárok na plnenie v prípade škody. Ovšem môže dôjsť k prepočtu hodnoty vozidla a prekalkulovaniu ceny poistenia. To isté v prípade, že namontuješ na auto iné disky, myslím rozdielnej ceny. Plecháče kontra elektróny. Bol napríklad problém, že ukradli predné svetlomety a poškodený tvrdil, že boli xenony, podľa VIN zistíš, že auto z výroby malo halogény a majiteľ mal smolu. Poisťovne kôli hláseniu fiktívnych škôd robili, možno ešte robia tzv. vstupné obhliadky pri uzatvorení havárijného poistenia, kde sa zdokumentovalo celé auto, napríklad aj vrátane plastových krytov kolies mizernej finančnej hodnoty.Pri plnení zo zákonného poistenia vinníka škody sú boje, kto z koho, lebo poisťovne sú od toho, aby tvorili zisk a nie, aby ty si bol spokojný. Fotodokumentácia dosť podrobná a nasledujú dosť nechutné scény. Záleží vždy na poisťovni, na technikovi, ktorý obhliada poškodenia a spisuje poškodené diely, opravu prípadne výmenu, a na samotnom likvidátorovi, ktorý možno správny finančný prepočet škody patrične skreše smerom dolu. Ale to je už o inom. 
            
             
      • By Mariacek
        Doplatil jsem úvěr u Škofinu, tak mě čekalo hledání co nejvýhodnějšího pojištění. Vzhledem k tomu, že si myslím, že se mi povedlo sjednat relativně výhodné, dávám to sem ostatním pro inspiraci. Pokud se někomu povedlo něco výhodnějšího, dejte to tady taky.
         
        Auto: Rapid liftback, 1,2 TSI 77kW, r.v. 8/2013, pojistná hodnota 280 000 Kč (cena nového 430 tis. Kč), zabezpečení jen imobilizér.
        Řidič: 32 let, 111 měsíců bonusy povinného ručení, 18 měsíců bonus havarijního pojištění, trvalé bydliště Pardubice.
        Pojištění: Havarijní + povinné ručení, vandalismus, odcizení. Limity 100/100 mil. Kč u PR a havarijka pojištěno na "cenu obvyklou". Spoluúčast 5%.
         
        Po zkušenostech z minula jsem hledal hlavně na srovnávačích. Zjistil jsem ale, že přímo na webu pojišťovny se dalo najít i výhodnější. Kalkulace jsem si všude možně udělal, nejlíp mi vycházela kombinace dvou pojišťoven, teď už přesně nevím kterých - jedna z nich byla ČSOB.
         
        Jelikož jsem kalkulace na webech pojišťovny nedokončil, kontaktovaly mě operátorky z České Pojišťovny, Kooperativy a České podnikatelské.
         
        Nejlépe mi vyšlo pojištění od Kooperativy, kdy mi dala operátorka "extra" slevu, která mi na webu nabídnuta nebyla. Podle ní pro ty, co za poslední 4 roky nebourali, dostanou 50% bonus na havarijní pojišění (běžně jde přenést bonus i z PR). Takže mi přišla kalkulace na povinné ručení za 1 767 Kč a havarijní pojištění na vše za 3 722 Kč. Bonusy započteny na havarijku 120 měsíců a na povinné ručení 111 měsíců. Ikdyž jsem udával pojistnou hodnotu 280 tis. Kč, Kooperativa pracuje s "cenou obvyklou", takže asi tak nějak počítá s budoucím poklesem ceny auta při tvorbě pojištění. Nic výhodnějšího jsem nenašel, tak jsem pojištění uzavřel.
        Celkem tedy ročně platím 5 489 Kč, což mi přijde fajn.
    ×