Přejít na obsah

ASV - kouř a klepání


major-jan

Doporučené příspěvky

Zdravím, nevím jestli to tu už někde není, každopádně jsem to nenašel :huh: 

Koupil jsem O1 s motorem ASV (81kW). Pokud startuju a auto je studený, dokud se nerozjedu tak to hulí bíle tak že to zahulí celej prostor před barákem a má to zvuk, jako by to jelo na 3 válce, po rozjetí (asi 10-15 sekund) je vše v pořádku, teplý starty taky. Bývalý majitel říkal, že mu měnili vstřiky (ale po tom co mu vyměnili KO turbo za skoro KO z vrakáče a naúčtovali si repas bych se nedivil kdyby tam dali taky skoro KO) Je možnost že je jeden ze vstřiků vadný a dává málo nafty? Spotřeba také není zrovna nejnižší - ve městě kolem 9-10 a mimo město s lehkou nohou po 30km kolem 6,5 :mellow:S tempomatem na 90km/h po 50km jsem se dostal na 5,9 ale níž to nejde. Co myslíte? Předem děkuji za rady :)  

 

PS. žhavičky byly KO - ale už jsou vyměněny a dělá to pořád stejně

Editováno: , autor: major-jan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém může souviset s destrukcí původního turba. Pokud totiž začalo hrnout olej do sání a ten se dostal až do válců což způsobí roztočení motoru do maximálních otáček.

Prostě motor bere ten olej jako palivo. Stane se, že toho oleje nasaje motor najednou větší množství a jelikož je kapalina nestlačitelná, něco musí povolit. A to něco je většinou ojnice.

Ta se většinou zkrátí a píst pak nedojíždí do horní úvratě, takže je v tom válci menší kompresní poměr a proto mu za studena chvíli trvá než se zahřeje a začne pálit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jejda :o tak to bude asi drahá sranda, co?

 

A ty vstřiky to nemohou být? stojí u nás na vrakáči přesně typ motoru co mám (auto na totálku) že bych zkusil koupit a vrazil je tam? nebo to nemůžou být oni? A nějaký tip na řešení?

 

Snažím se autům porozumět ale zatím jsem takový greenhorn :) oktávku mám 2 měsíce zatím :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak víš, že vstřiky v tom motoru na vrakecu jsou OK? To už je lepší řešení vytáhnout vstřiky ze tvého motoru a odnést je do diesel servisu na přezkoušení.

Ale ty tam máš jednoduchý dvoupružinový mechanický vstřikovače, moc nevěřím, že by se jejich vada projevovala takhle. Pokud by jeden uchcával, projevilo by se to i v dalším provozu.

Osobně bych začal tím, že bych nechal změřit zastudena kompresní tlaky ve válcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

tak po dlouhé době konečně došlo na řešení tohoto problému. Změřeny tlaky - 21 21 30 22 - poté vyměněny pístní kroužky, těsnění pod hlavou, gufera na klice a vačce, zrepasovaná hlava (otlakovaná, vodíka, hydroštěly a srovnání), rozvody, olej a chladička. No a motor se chová stále stejně. Spotřeba město 10, mimo město 6,5 a dálnice 8 :/ Zkontrolovaný vstřiky a váha vzduchu - v pořádku. Už ani v servise nevěděli co s tím - říkali jestli se někdo nehrabal v ŘJ ale na to prý nemají vybavení a zkušenosti.

 

EDIT: byl jsem u autoelektrikáře a vše komplet zkontrolovaný a všechno funguje a soft je origo :/

Editováno: , autor: major-jan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...
V 22. 10. 2016 na 12:37, Jarda-k napsal:

Problém může souviset s destrukcí původního turba. Pokud totiž začalo hrnout olej do sání a ten se dostal až do válců což způsobí roztočení motoru do maximálních otáček.

Prostě motor bere ten olej jako palivo. Stane se, že toho oleje nasaje motor najednou větší množství a jelikož je kapalina nestlačitelná, něco musí povolit. A to něco je většinou ojnice.

Ta se většinou zkrátí a píst pak nedojíždí do horní úvratě, takže je v tom válci menší kompresní poměr a proto mu za studena chvíli trvá než se zahřeje a začne pálit.

 

V 22. 10. 2016 na 12:37, Jarda-k napsal:

Problém může souviset s destrukcí původního turba. Pokud totiž začalo hrnout olej do sání a ten se dostal až do válců což způsobí roztočení motoru do maximálních otáček.

Prostě motor bere ten olej jako palivo. Stane se, že toho oleje nasaje motor najednou větší množství a jelikož je kapalina nestlačitelná, něco musí povolit. A to něco je většinou ojnice.

Ta se většinou zkrátí a píst pak nedojíždí do horní úvratě, takže je v tom válci menší kompresní poměr a proto mu za studena chvíli trvá než se zahřeje a začne pálit.

A jak to mám opravit?? Potřebuji pomoc hned

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...