Přejít na obsah

Motor na diaľnici po pár minútach stíchne


HeFab

Doporučené příspěvky

před 25 minutami, Hurec napsal:

lol pry specialita vw. Ne to ma kazda znacka a ktomu nektere auta jiz ani ukazatel teploty nemaji. Jen kontrolku studeneho motoru.
Ktomu ridici je uplne jedno jestli tam ma 85 nebo 100 stupnu. Ono to vzdy kolisat podle jizdy, venkovni teploty, zatizeni. Netreba to resit.
Resi se jen prehrivani, ci naopak dlouhe zahrivani.

Nemôže to mať každé auto, lebo "prilepenie" ručičky na stred stupnice dokáže len nejaké softwarové riešenie. Ale šetrí sa všade. Poddimenzujú chladič, zmenšia množstvo chladiacej zmesi, zmenšia ventilátor chladiča, odstránia viacstupňové riadenie otáčok ventilátora a pre istotu odstránia aj teplomer z palubovky, nechajú len kontrolku prehriatia. Ja som jednému autu motor pred zničením zachránil, pretože som si všimol, že teplota chladiacej zmesi má 96°C a nejako neklesá ani po zvoľnení jazdy. Bolo prasknuté kolienko do výmenníka voda/olej a unikala chladiaca zmes a systém sa zavzdušňoval.

Na stabilizáciu teploty motora je predsa termostat a nie nejaký  software, ktorý oblbuje užívateľa, že v rozmedzí + - 15°C je všetko OK. Už Lada 2101 dokázala udržať teplotu v rozmedzí + - 5 °C bez problémov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom bych rád připomněl, že se tu řeší utichnutí motoru při jízdě po dálnici. Mohlo by to souviset s teplotou motoru, ale obyčejný uživatel nemá šanci toto odpozorovat, protože tovární nastavení budíků ukazuje 90°C už od cca 75 do 105°C, to je celí problém. Proto je HeFab obrátil na ostatní zda mají podobné zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

To HeFab: 96 stupńu je normální teplota. A proč by měla jako klesat při zvolnění? Bod varu závisí nejen na koncetraci Fridexu, ale i tlaku. Proto se neotevírá hned víčko, když je problém - čím vyšší tlak, tím vyšší bod varu - otevřeš víčko=sníží se tlak a okamžitě začne vařit. Např v mém autě je i kvůli tomu jen čistý Fridex (právě i kvůli bodu varu), teplotu chl.kap.mám běžně přes 100 stupňů. V závodních motorech se běžně též leje čistý Fridex (to je ale jiná kapitola)

Dále Tvoje měření hluku zajisté provádíš vždy s novým vozem a na stejném úseku? Nechápu žádnou podstatu Tvého měření...

A co si představuješ po pojmem sound meter? Vyfotil bys prosím ten svůj přístroj?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...