Přejít na obsah

Problémy s otáčkami za studena


Davomut

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni.

Pokusim se sepsat co nejlépe můj problém :-) 

Když je venku jen pár stupňů, nebo kolem nuly, tak jako je teď a auto stojí několik hodin aby vychladnulo, tak po nastartování je vše v pořádku, pokud stojím. Když se rozjedu, stačí 1. rychlostní stupeň, 2. cca 15-20km/h, vyřadím a otáčky se vyhoupnou někam na 2000-2500 a drží tam, dokud auto úplně nezastaví, nebo nejede opravdu pomalým krokem, pak padnou normálně na 1200-1500. Dělá to asi 2-3minuty, než se trochu zahřeje. Ale i pak jsou občas problémy, že za jízdy a za vyřazena otáčky nejdou pod 1000, dokud nezastavím. Váha vzduchu je vyčištěná, škrtící klapka vyčištěná, nastavená přes VAG, měnil jsem lambda sondu, před rokem čidlo teploty chladící kapaliny (i tak jednou za několik jízd vyskočí sporadická chyba nesmyslné hodnoty toho čidla), svíčky měněny před 5 000km, vzduchovej filtr před rokem a možná 2 000km (moc sem toho nenajel). Co zkusit dál?

 

Čidlo teploty chyba naskočí jen někdy a ikdyž ukazuje zrovna dobře a bez chyby, nic se nemění.

 

Teď jsem zkoušel odpojit váhu vzduchu a popojet za 1., 2. a opět otáčky přes 2tis dokud nezastavim, tak mě zajímá, jestli váha nezačne fungovat až když se auto trochu nezahřeje jak tomu je např. i u lambda sondy, kterou sem řešil nefunkční za studena a ona začne fungovat po pár minutách, nebo to naznačuje problém v tý váze? - chybu nehlásí dokud jí neodpojim.

 

Pak se mi stalo, když šly teploty lehce pod nulu, že sem startoval na studenej motor, starter točil ale začaly problikávat budíky a cvakat relátka, jakoby byla vybitá baterie ale nedávno sem jí dobíjel, tak mě trochu napadá, že by mohl být třeba jeden článek pryč ale dělalo by to problémy s vysokýma otáčkama?

 

Pak třeba kabely ke svíčkám? Nemam možnost zkusit jinou baterku ani kabely a nechci kupovat nový, pokud by to nemělo bejt k ničemu opět, už sem do toho teď vrazil dost a k ničemu.

 

Ještě možná palivový filtr...? Ten se měnil před možná 8-9 lety s pumpou před 30-40 tis km ale nejsem si jistej na 100% jestli se měnil.

 

Pročetl jsem všechno možný ale nikde sem vyloženě nenašel žádnou spojitost otáček na neutrál s rychlostí auta.

 

Nějaký nápady, nebo rady? :-)

 

+ jeden problém, co občas nastává, jen si nemyslim, že by mohl souviset. Ráno při pár stupních nad nulou nastartuju a jedu cca 1km do krámu (otáčky za jízdy na volnoběh klasika 2-2,5tis), zastavim u krámu, nakoupim za 2min, sednu do auta a ono nechce nastartovat, při prvním otočení startéru se zdá, že chytne ale pak jakoby bylo bez benzínu a chcípne, pak přesně 3x startuju cca 5s-7s a ani škyt, až po 4. chytne a běží bez problému. Ale neni to pravidlem, zdá se mi, že nechytá, jen když musim zastavit v prudčím kopci před krámem a dávám přednost, musím se tedy do kopce rozjet s vyšším vytáčením a hned zastavuju u krámu.

 

Tak jak dál? :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj. Vyřešil sem to právě před pár dny, nechával sem si výměnu čidla teploty chladící kapaliny (nejlevnější položku) až na konec, sice ten problém hlásila diagnostika ale ne vždy a navíc sem měl čidlo rok a měsíc starý :-) Po výměně čidla a dolití nemrznoucí směsi do chladiče (byla na minimu) už motor šlape jak hodinky ;-) Těžko říct, jestli tomu pomohli i trochu ty ostatní věci :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...