Publikováno Prosinec 16, 20168 r Zdravim. Viem, ze je lepsie po starte hned vyrazit a nie nechavat auto na mieste stat, ked je motor studeny. Mna ale zaujima ak vyrazim a absolvujem len kratku drahu (nejake 3-4km) a nasledne potrebujem nejaky cas, kym otvorim garaz atd. Za ten cas (motor samozrejme nezohriaty v tychto mrazoch) je lepsie nechat auto bezat pred domom (asi 2-3min) alebo ho vypnut a po otvoreni garaze ho nastartovat (tak som to robil doteraz). Vdaka.
Prosinec 17, 20168 r Ja podle toho, jak dlouho trva otevrit vrata. Do pul minuty bych nechal bezet, ale jestli nekde doma musi nejdriv hledat klice, tak bych vypnul motor.
Prosinec 17, 20168 r Poslednich par tydnu si rano auto startuji tak 10 min pred odjezdem. Vim, ze to neni idealni, ale ten komfort mi za to stoji a nezavisle topeni si do 10 let stareho auta dodelavat nehodlam. Prekvapilo me, ze za tech 10 min se nejakym zpusobem castecne zahreje i prevodovka, protoze jde ihned po rozjezdu perfektne radit... No proste vypinat motor na 2 min a jeste navic po ujeti nekolika kilometru... To mi prijde uplne zbytecne.
Prosinec 17, 20168 r Se stojící převodovkou je to oblíbený omyl. Kola a hnací hřídel v převodovce se točí i když auto stojí. Při stání se netočí jen diferenciál. Na rozhýbání oleje to stačí.
Prosinec 17, 20168 r Co se v prevodovce deje pri stani s bezicim motorem chapu, ale stejne me to prekvapilo. Myslel jsem si, ze kdyz se tam ta ozubena kola toci temer bez odporu, nebude to mit prakticky zadny ucinek. Ale rozhodne to ucinek ma.
Prosinec 17, 20168 r Tak sem asi zase blbej Nějak mi uniká smysl otázky. Koupím diesela, nastartuju, ujedu 3-4km a před zajetím do garáže budu přemejšlet jestli to mám chcípnout nebo nechat běžet? Nevím no, asi bych radši začal jezdit na kole nebo na koňovi, ten nemá ani motor ani převodovku Prosím případný odborníky ať zde vysvětlí proč mám hned po nastartování vyrazit vpřed? Jestli je to opravdu nutný tak si ani tu bundu v garáži nesundám a vrata nechám samozřejmě otevřený.
Prosinec 18, 20168 r Protoze olej/motor se rychleji zahreje pri jizde, pri stani to trva podstatne dele. No a ty to chces zahrat co nejrychleji, takze jizdou. Tak nejak zni ten argument. (Zaroven nekdo rika, ze zahrivas jen motor a prevodovka zustava studena. Ale to je nesmysl, jak uz jsem si nekolikrat vyzkousel.)
Prosinec 18, 20168 r Jasně, to všechno chápu a znám, ale snad nebudu řešit jestli mám auto chcípnout když dojedu ke garáži, to už je podle mě přehnaný a čím víc techniky se na nás hrne tím víc blbneme a nějak přestáváme používat mozek. Když jedu od rodičů tak to mám 4km, dojedu před garáž, vyndám klíče z kastlíku, vylezu z auta, vyndám bundu čepici a obleču se, jdu odemknout, návrat k autu, jelikož u toho neběhám, tak než nasednu a vjedu do garáže je to spousta času na přemejšlení ale takovýhle pikačoviny teda neřeším To samý s tím okamžitým vyjetím ihned po nastartování, lidi neblbněte tolik
Prosinec 18, 20168 r ono se to rika ze se ma nastartovat a vyrazit a nenechavat bezet motor na miste treba 10 a vice minut kvuli spatnemu mazani studeneho motoru,u trabanta to je treba jedno ten ma olej v benzinu
Prosinec 20, 20168 r V 12/17/2016 at 0:57, tomxass napsal: Za ten cas (motor samozrejme nezohriaty v tychto mrazoch) je lepsie nechat auto bezat pred domom (asi 2-3min) alebo ho vypnut a po otvoreni garaze ho nastartovat (tak som to robil doteraz). Zabudol si si zobrat tabletky? Uz len z laickeho hladiska je jasne, ze motor koli 3 minutam nebudem vypinat...preto si ti, co maju moznost, uplne deaktivuju novodobu featuru s nazvom start-stop.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.