Přejít na obsah

Nefunkční elektrika


hotelix

Doporučené příspěvky

Koupil jsem VW Up! CNG a vše fungovalo. Auto je 2013. Najednou po pár dnech na vesnici (od čtvrtka do dneška ráno v mínusových teplotách bez hnutí na zahradě) nejde v aute téměř nic z elektriky. Nejdou stěrače, výhřev okna vzadu, nesvítí denní svícení (ale světla po zapnutí svítí), nejde centrál, ani dálkový a navigace ukazuje v sekci o autě nuly. Nejdou blinkry, dvojblinkr, přepínání dálkových a větrák. Ani zásuvka 12V a kufr neotevřu, stejnak stresni okno se nehne. Nicméně klimu otočení ovladače větráku zapne (myslím kompresor). A sviti žlutá kontrolka motoru. Radio jde a navigace taky. Problém je tedy (dle mého) v tom, ze ECU nekomunikuje s vozem, ale s motorem ano, protože ten běží a ručičkový otáčkoměr ukazuje. A zbytek elektriky nechápu proč nejde. Strávil jsem hodiny s googlem a vypadá to na jistou věc J591 power supply unit, ale chci se nejdřív poradit, nevíte někdo co s tím? Diagnostika neukazuje zhola nic, což dává smysl. Dle stránky, na kterou jsem narazil totiž okruh postihuje i zásuvku diagnostiky, nemá šťávu... Nevíte někdo co s ním je? Snažil jsem se to popsat co nejlépe, každá rada se počítá. Děkuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto už v záruce není? Jestli jo, řešil bych to se servisem.

Jestli ne, pak mě napadá, že to může být napájecí relé celé elktroinstalace. POdívám se do schémat, jestli je součástí board netu nebo někde samostatně.

Jinak vyndat počítač z auta je docela pakárna... ale prý to jde, konektory jsou z přední strany, směrem k motoru a jde to údajně vycvaknout a vysunout dolů.

 

Napadá mě taky nějaká hlavní pojistka na baterce, příp. přívod elektriky do kabiny.

 

Dále mě napadá třeba i nějaká zrada v kabelu od spínačky do počítače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto v záruce není, dovezl jsem si ho z Německa, ale když jsme ho vezli, tak to fungovalo. No a  teď jsem auto prošel se spolužákem elektrotechnikem a došli jsme k tomu, že alternátor nabíjí a kabelem z pojistky SA3 nějaký proud odchází do auta. Tomu nerozumím, nicméně podle mě z tý "Řídící jednotky palubní sítě J519" (předtím tam mám chybně 591) to nejde dál. Nefunguje nic z toho, jak jsem psal a navíc svítí žlutá kontrolka motoru = asi proto že nejde lambda probe, který to taky napájí. Volal jsem do ofiko servisu v Praze a říkal že v případě vadný 519 (což by vyplynulo z jeho diagnostiky) chce asi 7000 za opravu. A to se mi zdá hodně na to že tam může někde uhnít kontakt nebo tak. Asi to stejně v tom servisu skončí, aspoň to vyřeší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a schéma reléovky bys neměl? Já mám jen všeschéma pojistek a když koukám na ty relé fyzicky v autě, tak jsou tam jen čísla 507, 644, 645 a 646 a všechny kromě 507 víckrát. Kdybych věděl, který to je, tak ho najdu, ale dle čísla 680 ne. Jestli teda vůbec je tam "pod volantem". V tý dílenský příručce to tam napsaný není. Můžu jí i vyfotit, ale až zítra odpoledne, jestli to pomůže. A děkuju za pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem idiot, akorát jsem to neviděl a hledal to v pojistkách přímo. Dobrý, díky. Tak zítra to relé vyndám a přecvakám, jestli funguje a jestli pod ním teče proud ve svorkách. No ale jak moc pravděpodobný je rozbitý relé v tříletým autě... Se mi to celý nějak nezdá. Že by mu byla zimiška? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ...  nejsem elektrikář :) ale prošel bych kabeláž od motoru :)  taky dokaže svojí paseku viz ta sexy krabička nad baterkou :) či pro lézt rele ale nezdá se mi že by odešlo po 3 letech ...  to by musel někdo něco pokurwit :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak update: Auto bude do středy (snad) a: J519 řídící jednotka palubní elektriky neměla napájení. Když ho zavedli, stejnak nešla. Dle jejich vyjádření poprvý co to viděli. Tzn tam něco shořelo nebo tak, slovenský auto? :D 

Tzn - koupí novou nebo starou opraví, překódujou jí a složí celý auto zase dohromady. První případ do osmi tisíc, druhý do pěti. Na tříletý auto dobrý, ne? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak máme hotovo, cena 7750Kč, ale nefunguje jim z kódování střešní okno. Takže pak někdy v létě navštívím VW ať to dodělají, nebo co. Stejně v mínus milionu střešák nepoužívám. Asi nikdo. Nějakej "online" bůhví co se musí dodělat. Jdu tam v pondělí to převzít, ale vlastně závada vyřešena. Takže super no, díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

a čím to nakonec bylo??

Já mam z roku 2014 Citigo, v pondělí jsem dal do servisu na servisní prohlídku v 60tisc. ráno normálně vše fungovalo a odpoledne mi volají, že mají další závady :-( do teď to hledají a nemohou přijít na to čím to je. 

Mně nefunguje: zadní stěrač (ostřikování funguje, i zadního skla), dále nefunguje vyhřívaní sedadel a ventilátor pro topení ???

 

Dík za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Tak včera jsem si byl pro auto, "závada" byla způsobená nefunkční spouštěcím spínačem č. dílu 6RA 905 865 B, cena 1020,- KČ bez DPH.

Operace byla prováděná v autorizovaném servisu 3H, Na křivině 1371/1, Michle (Praha 4), 140 00 Praha !!! Pozor na tento servis a jeho zaměstnance.

 

Poškozený nefunkční díl, viz foto, jsem požadoval vrátit a když jsem ho provizorně složil a i když mu některé částí chyběly, tak uvedený kontakt fungoval. Tak jsem hned včera večer napsal reklamaci o vrácení zaplacené částky, která souvisí se závadou nefunkčního zadního stěrače, mlhových světel a ventilátoru a napájení panelu pro ovládaní topení a klimatizace. 

Při prohlídce a převzetí auta jsem zjistil, další závady, způsobené servisem:

1.) nefunkční otočný ovládač regulace teploty - flexi hřídelka vycvaknutná příslušné klapky, při přebíraní cvakal, tak se na to podívaly a mysleli, že na to nepříjdu, když je zima, při pokusu nastavit nejnižší teplotu, pořád fouká horký vzduch a to venku bylo -1°C. 
2.) lícovaní spodního dílu přístrojové desku u řidiče o spolujezdce - amatéři
3.) přední mlhové levé světlo svítí nahoru, neplní svoji funkci, asi se jim nechtělo ji přimontovat k nárazníku, jak jsem koukal do manuálu tak drží na třech šroubech, a při demontáží nebo výměně žárovky je potřeba, uvolnit přední část podběhu , debilní řešení.

 

 

Do tohoto servisu jezdím 4,5 roku, u nich servisu ji obě auta ale tyhle problémy nikdy nebyly, asi zaměstnaly nějakého sabotéra, a amatéra, který neví co dělá. 

IMG_20170202_202210.jpg

IMG_20170202_200543.jpg

IMG_20170202_195623.jpg

Editováno: , autor: JAN-roomik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je síla koukám. Je mi trochu líto toho auta. Tak reklamuj dokud je co a kdy :D, GL s tím. Dej vědět, jak dopadneš.

Já nechával dělat opravu jednotky v Autoelektrice Přeslička (VW) - Mezivrší PHA4, naprostá spokojenost, vyřešeno, smontováno dobře a všechno funguje. Akorát to trvalo, ale beru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...