Publikováno Říjen 1, 200618 r Zdravím vespolek, kolegovi u OII 1,9TDI 77kW PD odešlo po 70 000km turbo. V servisu říkají, že je to obvyklé. Jelikož mám stejný motor zajímí mne zkušenosti Vás ostatních. Díky za odpovědi.
Říjen 1, 200618 r Já osobně si myslím, že taky hodně záleží na tom, jak se k motoru chováš (použitý olej, jestli po delší jízdě s velkým zatížením necháš turbo před vypnutím motoru "vydýchat" atd.) Řekl bych že těch 70 000 je opravdu málo. Nemá náhodou OI TDi u některých typů motoru stejný typ turbodmychadla?
Říjen 1, 200618 r jj a proto ja bych byl mezi prvnima komu by odeslo, protoze na dalnicich dostava zahul a chlazeni turba resim tak, ze spomalim pri sjezdu na odpocivadlo a tech 20-30vterin co ten sjezd trva chladim, pak hned vypinam
Říjen 1, 200618 r přesně tak, většina turbodmychadel odchází díky blbosti a neznalosti majitele, protože ho nevychladí po jízdě.
Říjen 1, 200618 r nevychladi po jizde... to snad ani nejde, jenom blazen by po pul hodine, kdy auto drti na max zastavil u krajnice a hned vypnul. podle me 30vterinovej volnej dojezd na dochlazeni bohate staci
Říjen 1, 200618 r Jasně, nebo při rychlý jízdě na dálnici před tankováním nechám chvíli motor běžet na volnoběh než ho vypnu.
Říjen 1, 200618 r nevychladi po jizde...to snad ani nejde, jenom blazen by po pul hodine, kdy auto drti na max zastavil u krajnice a hned vypnul. podle me 30vterinovej volnej dojezd na dochlazeni bohate staci to samozřejmě stačí, ale většina řidičů nedělá ani to, natož dochlazování po zastavení.
Říjen 1, 200618 r to jakoze vetsina ridicu leti s plynem na podlaze, pak brutalne na brzdy a na krajnici to chcipnou? podle me vetsina ridicu nejezdi tak, aby je nejaky dochlazovani turba muselo trapit, protoze pri jizde okolo 150-160km/h to je dle me passe
Říjen 1, 200618 r Ono stačí když je turbo zatížený např. jízdou do dlouhých stoupání apod. ani nemusíš letět nějakých 200 po dálnici
Říjen 2, 200618 r ja ked idem na chatu - kde je vzdy o 10stupnov menej nez v meste tak po tom miernom kopceku ked videm hore sa mi zvdy zapne chladic na vetraku ale je fakt ze turbo netreba zasa nechavat 30sekund dochladzovat staci tak cca 10-15 sekund pred vypnutim motora to nechat navolno behat.. jasne ze to netreba robit ak idete dole kopcom vtedy mozete hned vypnut ale pri tej zatazi to par sek. nechat tak
Říjen 2, 200618 r U 81 kW TDI turbo odišlo po cca 160.000 km. Začalo púšťať olej. Zgenerálkovalo sa a funguje ďalej. Ale napríklad na inom aute sa turbo po cca 50.000 km rozsypalo, vytiekol olej a zadrel sa motor. Našťastie to uznali na záruku, vraj chyba materiálu.
Říjen 4, 200618 r Chladil jsem a u OII 2.0TDI odešlo v 50.000. Nikdo neví proč, bylo to v garanci a v servisu to moc rozbírat nesmějí.
Říjen 6, 200618 r nestaci jenom chladit ale taky u studenyho motoru hned netocit - nez se olej dostane k turbu tak to taky chvilku trva... U nas jezdi precipovane TDi OI co maji okolo 200kkm a turba neodchazi. Nove OII maji jeste malo na souzeni kvality...
Říjen 6, 200618 r no tak při těch studených startech jsem myslel, že to snad ví každej, aspon trochu normální řidič, že se nesmí motor moc točit. Ale samozřejmě jsou i tací, že .
Říjen 6, 200618 r Ja by som povedal, že nejde ani tak o točenie motora (ono točenie škodí hlavne motoru), ale za studena nestláčať príliš plyn, keďže turbo má maximálny výkon pri plne stlačenom plynovom pedáli.
Listopad 17, 200618 r tak abych nebyl s něčím pozadu, turbo mi sice neodešlo, ale začalo "zpívat". Jelikož jich v mým servisu vyměnily za poslední krátkou dobu už asi 5, bez potíží mi ho vyměnily taky. Možná to nic vážnýho nebylo, ale konec záruky se blíží.
Listopad 18, 200618 r Bohužel (nebo spíš naštěstí) už je po koncertu. Jdu vydělávat prachy někam jinam.
Prosinec 2, 200618 r Já měl OI 81kw z 2002 ,ve 250.000km mi začalo blbnout to natáčení lopatek,tak jsem zajel do Bosche,tam to měněj samostatně maj na to servisní sadu,i s prácí to tam stálo něco přes 3000kč,když jsem pak kupoval OII měla OI najeto přes 420.000km a turbo šlapalo,do září jsem měl tu OI doma jako druhé auto pak jsem to prodal sousedovi pro syna kterej s tím lítá jak magor a pořád šlape. Jasně že se sem tam najde kus kterej se nepovede,ale spíš souhlasím s tím že záleží na tom jak se k tomu člověk chová,znám případy že měněj turbo po 50-70000km. Nyní mám na své OII 77kw něco přes 56000km a zatím v pohodě,uvidíme časem co vydrží!!!!
Prosinec 2, 200618 r počkej, tys od roku 2002(kdy byla ta OI vyrobena, jak to chapu z toho cos napsal) do roku 2006, coz je dejme tomu slabych 5 let najezdil pres 420tis km?
Prosinec 2, 200618 r to souhlasí,jezdím ročně cca kolem 90.000km,nyní mám OII od 04.06.2006 a mám necel.60.000km.
Prosinec 2, 200618 r ty woe, tak to je masakr, 90tis rocne, to jsi obchodni zastupce pro celou Evropu ne;)?. ja davam tak 40 a uz si rikam, ze v aute skoro ziju
Prosinec 3, 200618 r Vlastnim takovou malou firmičku a moji dodavatele a spolupracovníci jsou v Německu,Holandsku,Belgii a ve Švícarech a já jelikož nerad lítám a navíc po posled.zkušenosti kdy mi let do amsterodamu trval se zpožděním 14hodin jsem se na to vykašlal,sednu do auta na noc a max.za 8.5hod.jsem v amsterodamu taky a ještě navíc jezdim rád takže taková cesta je pro mě relax. Abych pravdu řekl tak mi to ani nepřijde nějak hodně,jezdíval jsem i víc,rekord mám 122.000km za rok.Jezdím z 80% dálnice, tak tam to naskáče hned že to člověku ani nějak nepřijde,a ani to auto s těch dálnic po 400.000km není vůbec zhuntovaní,viz.můj případ kdy jsem ve 2002 kupoval u Autopapoušek,Praha 6 zmiňovanou OI 81kw tak tam odemně vykoupily OI 66kw 1999 s najet.375.000km a za dva týdny mi volal známí že ji viděl v jednom z nejznámějších Pražských autobazarů s najet. 89000km a vyplněnou servis.knížkou což mi teda přišlo dost drsný.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.