Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám veliký problém. Jedná se o Roomstra s motorem 1.9 TDi 77Kw kód BSW. Stav tachometru 151000tis km.

Problém je se spotřebou oleje, jedná se o hodnotu 5l na 1500km. Nechal sem vyměnit gufera ventilů, osobně sem kontroloval turbo, jak vůle tak zkouškou s odpojeným výfukem a výtlakem z turba, ani z jedné strany to olej nehází.

Měřil jsem i kompresi, která je výborná, rozdíl mezi válci je max 0.2Mpa, a průměr je 3.4Mpa. 

Sem s toho už mimo, nenapadá někoho nějaká další možnost kudy může olej unikat? Ještě podotknu že netěstnosma na motoru to není, olej se spaluje a hulí to modře.

 

Upraveno od Jandax

Je to neobvykle u tohoto motoru ale už len na stieracie kružky sa da myslieť. Nevieme historiu auta či nebolo buchnute či uvareny motor atd.  Ta spotreba je brutal.

Zajímavý ty tlaky, na novým maj být max 3,1MPa, tak to vypadá, že budou "zapečený" kruhy ...

 

Nový
2,5 … 3,1 MPa (25 … 31 bar)

Mez opotřebení

1,9 MPa max. (19 bar)

Přípustný rozdílmezi válci
max. 0,5 MPa (max. 5 bar)

Upraveno od rayx

  • Autor

3.1Mpa má mít nový, to ano. 3.4Mpa je myslím si reálná hodnota zajetého motoru. A rozdíl tlaků válců je taky v normě, proto se mi nechce věřit že by byli v háji kroužky. Porovnával sem jestli motor netlakuje do vany s kámošovo golfem (ASZ) a řekl bych že je to asi tak stejný.

Co vím tak když sou v háji kroužky tak motor hodně tlakuje do vany a ta spotřeba oleje by nebyla si myslím tak vysoká. 

Jinak havarované to není a jestli to bylo uvařené to se asi jen tak nedozvím, motor dělaný nebyl, vše původní. Jen turbo je očividně nové, je podezřele čistý a neorezlí. 

Upraveno od Jandax

No, myslím že víc jak max podle DP by to nemělo mít ani jako dobře zajetý.

Tady řešil možná něco podobnýho navíc s autem s DPF, ale ten hint ohledně odvětrání je asi poslední možnost k prověření, než se ponořiš do motoru na ty kruhy :(

 

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=162816&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

No a jestli někdo turbo měnil a pak se toho zbavil, tak nové turbo evidentně účel nesplnilo a asi proto se autí poslalo dál. Koliks na tom najel?

Upraveno od rayx

  • Autor

Problém je v tom že mě to hulí a je to cítit olejem prakticky pořád, naopak s rostoucími otáčkami víc. A taky při studeném startu to zakouří.

Zkoušel sem to prošlápnout i s otevřeným výčkem na hlavě a hulí to furt.

  • Autor

Já to kupoval s tím že to bere trochu olej, tipoval sem to na turbo nebo gufera vetilů. Že to bude brát tolik sem nečekal :D

No ale ony jsou jen 3 možnosti, turbo jsi vyloučil, na vršek dals gufera, tak to ukazuje na spodek, tak jak už psal hubo. No a ty tlaky to podle mě jen potvrzujou. Uvidíš, co písnou ostatní.

 

Že to má být jen trochu tvrdil prodávající, holt každý má pod "trochu" něco jiného ... B)

Upraveno od rayx

  • Autor

Nejspíš to bude vážně těma kroužkama, jen mi nejde do hlavy jak je to možný že to bere tolik, to vypada jak když tam ani žádný kroužky nejsou ale pak nechápu jak je mozny že komprese je ok.

Každopádně díky za rady.

Kruhy jsou, ale nepohyblivý (a právě proto je ta komprese větší), a hlavně stírák tedy nebude ani stírat. Tím zůstává olej na stěnách válce a "hezky" se spaluje ...

Je to teorie, postni info jak to dopadlo, jestli to necháš otevřít.

  • Autor

Nic jinýho mi asi nezbyde než to otevřít. Určitě budu informovat o stavu. 

Jaká by mohla být příčina zapečených kroužků u tohoto motoru? Měl sem sundaný víko ventilů a je to tam hezky čistý, žádný známky usazenit nebo karbonu. U benzínového motoru bych to chápal, sou tam větší teploty ale tyhle motory maj i chlazení oleje.

KM sedí nebo je tam možnost stočenky? Na tom se podepíše víc věcí, interval výměn oleje, používanej olej, zacházení s autím (mohlo jezdit na minimum oleje ...) atd.

No a pokud by bylo ucpaný to odvětrání klikovky na víku, tím více oleje by se dostávalo kolem kroužků nad píst do válců, tak to by to jen urychlilo.

 

Chlazení oleje maj samozřejmě i benzíny až na pár známých vyjímek :D

Upraveno od rayx

to kružky odchadzaju stieracie a tym padom kompresne plnia svoju ulohu a kompresia zvykne byť dobra. jednodnova robota to prekružkovanie.

  • Autor

Stočený to není, záznamy sedí a i celkově to je v pěkným stavu, tedy až na tohle.

Není asi důvod to víc protahovat, holt se to rozhodí a uvidí se kde je zakopaný pes.

Hm, to se konstruktérům daří ... Víš, jaké rozměry (výšku) ty kroužky maj a hlavně jak jsou dělaný ty stíráky, maj prořezy a nebo jsou jen vrtané? No asi tuším ... B) No tak stíráky maj být 3mm s prořezy, to by na diesla mělo stačit ... Takže zanedbaná údržba a styl ježdění?

Upraveno od rayx

  • Autor

Tenhle motor budu rozdělávat prvně,  vím jen tolerance, vůle a utahovací momenty, mám k dispozici dílenský manual.

Myslíš že mám mimo, samozřejmě šroubů vyměnit i ojniční pánve? Nebo je dát zas zpět pokud nebudou mázlí nebo mít větší vůli.

Upraveno od Jandax

  • 3 týdny později...
  • Autor

Tak jsem se pustil do demontáže motoru a výsledek hledání příčiny spotřeby oleje mě doslova děsí. Všechny součásti motoru, šály, písty, ventily, vačka, zdvyhátka ventilů atd. Nevykazují prakticky žádné nebo jen minimální opotřebení. Jediné co je naprosto v háji jsou pístní kroužky, a to všechny. Nebyli zapečené ani prasklé nýbrž sjeté. Opotřebení je tak silné že u stíracích kroužků úplně zmizeli stírací planžetky, viz foto. Opotřebení válců je je na průměr max o 0.05mm a ovalita válců je do 0.03mm. Tolerance je do 0.10mm. Coz je si myslím vzhledem k najetým km v pohodě.

Otázkou je co způsobilo ono předčasné opotřebení kroužků? 

Pokud by motor jezdil bez oleje, nebo byl uvařený byli by přeci poškozeny i jiné části motoru a ne jen kroužky.

Jinak kroužky jsou GOE což je nejspíš Goetze.

 

P_20170703_141709.jpg

P_20170703_141721.jpg

P_20170703_141700.jpg

P_20170703_105902.jpg

P_20170703_105832.jpg

P_20170703_141748.jpg

Příčinu asi nezjistíš když nejsi první majitel, takže honovací hlavou přelíznout válce a dát nový kroužky. Nic víc pro to udělat nemůžeš.

Jak piše Jarda najprv pretiahnuť vložky až potom nove kružky.

  • Autor

Tak motor je v kupě, zatím sem najel asi 200km v záběhu a vypadá to že olej ani chladicí voda nemizí. Byl sem ukázat ty sjetý kroužky zdejšímu odborníkovy přez koncernový motory a ten konstatoval že motor byl zcela jistě uvařen.

Vypadá to že záhada je vyřešena, tak snad to pár desítek tisíc km najede.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.