Přejít na obsah

Extrémní spotřeba oleje 1.9 TDi PD (BSW)


Jandax

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám veliký problém. Jedná se o Roomstra s motorem 1.9 TDi 77Kw kód BSW. Stav tachometru 151000tis km.

Problém je se spotřebou oleje, jedná se o hodnotu 5l na 1500km. Nechal sem vyměnit gufera ventilů, osobně sem kontroloval turbo, jak vůle tak zkouškou s odpojeným výfukem a výtlakem z turba, ani z jedné strany to olej nehází.

Měřil jsem i kompresi, která je výborná, rozdíl mezi válci je max 0.2Mpa, a průměr je 3.4Mpa. 

Sem s toho už mimo, nenapadá někoho nějaká další možnost kudy může olej unikat? Ještě podotknu že netěstnosma na motoru to není, olej se spaluje a hulí to modře.

 

Editováno: , autor: Jandax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý ty tlaky, na novým maj být max 3,1MPa, tak to vypadá, že budou "zapečený" kruhy ...

 

Nový
2,5 … 3,1 MPa (25 … 31 bar)

Mez opotřebení

1,9 MPa max. (19 bar)

Přípustný rozdílmezi válci
max. 0,5 MPa (max. 5 bar)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3.1Mpa má mít nový, to ano. 3.4Mpa je myslím si reálná hodnota zajetého motoru. A rozdíl tlaků válců je taky v normě, proto se mi nechce věřit že by byli v háji kroužky. Porovnával sem jestli motor netlakuje do vany s kámošovo golfem (ASZ) a řekl bych že je to asi tak stejný.

Co vím tak když sou v háji kroužky tak motor hodně tlakuje do vany a ta spotřeba oleje by nebyla si myslím tak vysoká. 

Jinak havarované to není a jestli to bylo uvařené to se asi jen tak nedozvím, motor dělaný nebyl, vše původní. Jen turbo je očividně nové, je podezřele čistý a neorezlí. 

Editováno: , autor: Jandax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, myslím že víc jak max podle DP by to nemělo mít ani jako dobře zajetý.

Tady řešil možná něco podobnýho navíc s autem s DPF, ale ten hint ohledně odvětrání je asi poslední možnost k prověření, než se ponořiš do motoru na ty kruhy :(

 

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=162816&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

No a jestli někdo turbo měnil a pak se toho zbavil, tak nové turbo evidentně účel nesplnilo a asi proto se autí poslalo dál. Koliks na tom najel?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale ony jsou jen 3 možnosti, turbo jsi vyloučil, na vršek dals gufera, tak to ukazuje na spodek, tak jak už psal hubo. No a ty tlaky to podle mě jen potvrzujou. Uvidíš, co písnou ostatní.

 

Že to má být jen trochu tvrdil prodávající, holt každý má pod "trochu" něco jiného ... B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic jinýho mi asi nezbyde než to otevřít. Určitě budu informovat o stavu. 

Jaká by mohla být příčina zapečených kroužků u tohoto motoru? Měl sem sundaný víko ventilů a je to tam hezky čistý, žádný známky usazenit nebo karbonu. U benzínového motoru bych to chápal, sou tam větší teploty ale tyhle motory maj i chlazení oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KM sedí nebo je tam možnost stočenky? Na tom se podepíše víc věcí, interval výměn oleje, používanej olej, zacházení s autím (mohlo jezdit na minimum oleje ...) atd.

No a pokud by bylo ucpaný to odvětrání klikovky na víku, tím více oleje by se dostávalo kolem kroužků nad píst do válců, tak to by to jen urychlilo.

 

Chlazení oleje maj samozřejmě i benzíny až na pár známých vyjímek :D

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to se konstruktérům daří ... Víš, jaké rozměry (výšku) ty kroužky maj a hlavně jak jsou dělaný ty stíráky, maj prořezy a nebo jsou jen vrtané? No asi tuším ... B) No tak stíráky maj být 3mm s prořezy, to by na diesla mělo stačit ... Takže zanedbaná údržba a styl ježdění?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle motor budu rozdělávat prvně,  vím jen tolerance, vůle a utahovací momenty, mám k dispozici dílenský manual.

Myslíš že mám mimo, samozřejmě šroubů vyměnit i ojniční pánve? Nebo je dát zas zpět pokud nebudou mázlí nebo mít větší vůli.

Editováno: , autor: Jandax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem se pustil do demontáže motoru a výsledek hledání příčiny spotřeby oleje mě doslova děsí. Všechny součásti motoru, šály, písty, ventily, vačka, zdvyhátka ventilů atd. Nevykazují prakticky žádné nebo jen minimální opotřebení. Jediné co je naprosto v háji jsou pístní kroužky, a to všechny. Nebyli zapečené ani prasklé nýbrž sjeté. Opotřebení je tak silné že u stíracích kroužků úplně zmizeli stírací planžetky, viz foto. Opotřebení válců je je na průměr max o 0.05mm a ovalita válců je do 0.03mm. Tolerance je do 0.10mm. Coz je si myslím vzhledem k najetým km v pohodě.

Otázkou je co způsobilo ono předčasné opotřebení kroužků? 

Pokud by motor jezdil bez oleje, nebo byl uvařený byli by přeci poškozeny i jiné části motoru a ne jen kroužky.

Jinak kroužky jsou GOE což je nejspíš Goetze.

 

P_20170703_141709.jpg

P_20170703_141721.jpg

P_20170703_141700.jpg

P_20170703_105902.jpg

P_20170703_105832.jpg

P_20170703_141748.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak motor je v kupě, zatím sem najel asi 200km v záběhu a vypadá to že olej ani chladicí voda nemizí. Byl sem ukázat ty sjetý kroužky zdejšímu odborníkovy přez koncernový motory a ten konstatoval že motor byl zcela jistě uvařen.

Vypadá to že záhada je vyřešena, tak snad to pár desítek tisíc km najede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...