roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Zdravím, dnes jsem zjistil, že mám popraskaný lak kolem klobouku tlumiče vf motorovém prostoru, je to normální? Poslední 2, 3 roky mě něco mlátí na podvozku, poslechově jak kdyby byly špatné kosti, ale v autorizovaníém servisu nic nezjistili a vše ok mohlo by to souviset nebo je to normální jev? Vcelku jsem se lekl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Tak tohle mi teda normalni neprijde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Tak to jsem rád... Je to problém či ne? Příjde mi to jak kdyby se v tom tlumič hýbal? respektive uložení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 to mlácení může být v horním uložení, případně prasklá pružina. Ten lak vypadá jen na "utržený" tmel, chtělo by to ale vidět na živo a rýpnout do toho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Pruziny jsou ok, to jsem si jistej, to bych videl pri meneni kol a horni ulozeni me napadlo taky, nejaka vule a mele se v tom. Zkusil jsem matkou otocit racnou a otočil se mi tlumic, respektive ta cast na ktere je manzeta - spodek tlumice samozrejme ne, ten je na pevno v rameni... Takze musim asi sundat kolo a horsi cast tlumice nejak chytnout abych mohl horni matku dotahnout zda neni trosku povolena.... Nebo nejaky tip, napad? No ja doufám ze je jen popraskany tmel ci tmel... Kdyby tam bylo v haji zelezo tak to je asi velky pruser ale to snad ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Neviděl, zpravidla upadne cca půlka prvního závitu - buď na tebe ten kousek vypadne, nebo se to pozná až po demontáži pružiny. Ten vršek tlumiče je uložen v axiálním ložisku - může být rozpadlé. To je v pořádku, že se tím dá hnout, v opačném případě by jsi nezatočil. Může ale mlátit cokoliv jiného, třeba zavěšení motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) Aha, tak to potom může být pružina, ale to se mi nezdá. Já bych to opravdu viděl na to horní uložení - nevidím důvod proč by jinak měl lak či tlem popraskat... takže já ho asi zkusím dotahnout - sice nevím zatím jak, ale nějak to jít musí. zvednout auto, chytnout pístnici a dotáhnout A pokud se nevyřeší mlácení, tak zkusit vyměnít uložení... Nenapadé mě důvod proč by to mělo být kolem klobouku popraskaný krom toho mlácení Editováno: 12. Říjen 2017, autor: roomster1416V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Pístnici tlumiče si nahoře můžeš chytit imbusem, ale ta vrchní matka utahuje jen horní misku. Uložení je dotažené až maticí pod miskou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Aha, ja uz to asi chapu - to co ja vidim nad kloboukem, tak je pouze konec tlumice respektive pistnice a jeste nekde v tom klobouku je klasicke ulozeni tlumice viz dil cislo 4 a ten je pravdepodobne v haji a dotyka se toho klobouku a proto me to popraskalo? A jak se k tomu dostanu? Mel jsem driv jine auto, kde jsem si menil sam komplet tlumic vc. ulozeni, ale tohle horni ulozeni melo tri uchyty primo v klobouku tzn. povolil jsem 3 matky v motorovem prostoru na klobouku a tim jsem v podstate oddelal tlumic z karoserie, ale tady vidim jen tu jednu matku na konci tlumice, tudiz jak se dostanu k tomu ulozeni? Takze ten popraskany lak, tmel neni zadny problem? Nemusim se bat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 (editace) Aha, tak mozna jsem ted trochu za hlupaka, patral jsem po netu zjistil jsem, ze se v roce 2009 u roomstera menil typ horniho ulozeni, respektive do roku 2009 je horni ulozeni tohoto typu - coz jestli dobre chapu tak prave zde by byly 3 diry v klobouku na upevneni toho ulozeni? Je to tak? A od roku 2010 je horni ulozeni tohoto typu - coz mam asi ja, protoze mam jen tu stredovou matku... Je to mozne? Nebo prave az ted jsem za hlupaka!? No nicmene jak se tohle meni a jak je to tam vubec pridelane? Vubec tomu ted nerozumim Dekuji Mam 11/2009 Editováno: 12. Říjen 2017, autor: roomster1416V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 12. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Uz jsem si to dohledal taky, pro me plati tento obrazek coz sedi, takze ten ted jen 2 otazky. 1) jak dostat dil cislo 4 ven - jedina moznost tlumic dolu, nejaky navod, nedelal to nekdo? Prosim a za 2) zda toto ulozeni muze mit za vliv ten poprasky lak, tmel... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 pravděpodobně to nesouvisí. Je to poměrně masivní čát, nějaké "klepání" v uložení ji nemůže rozhodit. Leda, že by byl jeden nebo více svárů utržených. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 12. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2017 Pokud chces vyměnit horní uložení (4) a axiální ložisko (2). Tak jsou dvě možnosti. Buď vyndáš celý tlumič i s těhlicí nebo povolíš šroub a matici (10 a 11), úchyt těhlice roztáhneš a těhlici vyklepneš. Nahoře už jen odšroubuješ matici (5) a tlumič je venku. Pak musíš pomocí stahováku stánout pružinu a odšroubovat matici (20). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
roomster1416V Vloženo 19. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 19. Říjen 2017 Zdravim, tak nakonec to neresim Cvakani co jsem popisoval nebo myslel ze to tim je tak je uplne v haji silentblok na motoru, ten hlavni v motorovem prostoru... motor je jak na vode Ten popraskanej tmel mi kamos, mechanik rekl, ze to neni nic spatnyho, ze je to vcelku normalni... nejaky pnuti, neee tak tuha karoserie, ze se to proste u nekterych aut deje, ale problem to neni... takze jsem klidnej a tak nejak jsem si to myslel holt Skoda, zlaty BMW, ale jako pracovni auto pohoda... jako soukrome bych to nikdy nechtel Dekuji vsem za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.