Martin Bednář Vloženo 6. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2017 (editace) Servisní informace: Při montáži zapalovacích svíček do hlavy válců je bezpodmínečně nutné dodržet utahovací moment (22Nm). Závity na zapalovacích svíčkách a v hlavě válců jsou přesně řezány a určují pozici zapalovací svíčky, tak, aby kostřící oblouček byl umístěn směrem k výfukovým ventilům, tím se díky čerstvému plynu proudícímu dovnitř výrazně zlepší chlazení svíčky. Následky při nedodržení utahovacího momentu: Nesprávná pozice zapalovací svíčky zapříčiní, že je špatně chlazena a dojde k tepelnému přetížení. Přetažením dojde k mechanickému poškození - natažení kovového tělesa svíčky a tím ztrátě přítlaku na vnitřní těsnění svíčky. https://youtu.be/6iWXj4pVwvw https://youtu.be/hMY2q4wt4zY Editováno: 30. Říjen 2019, autor: Martin Bednář 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 6. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2017 To by bylo lepší tu svíčku utahovat na zákryt nějakých značek. A docela by mě zajímalo, jestli když tu svíčku několikrát přetáhnu, jestli to srovnání jiskřiště bude ještě fungovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 27. Březen 2018 Sdílet Vloženo 27. Březen 2018 No nebude, tu utahuješ na moment a jednou. I tak bych na správnou polohu jiskřiště nesázel... Jistější je vědět v jaké pozici s jiskřištěm ji tam dávám a dbát na to, o kolik stupňů jsem již otočil. Tak to budu jednou měnit. Utáhnu to prostě na moment a zároveň s pohlídám tu polohu. A ještě až budu ty svíčky z hlavy vyndavat, ověřím si v jaké poloze byly z výroby :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 30. Říjen 2019 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2019 (editace) Výměnu svíček mám za sebou. Dával jsem svíčky Bosch 04e 905 612c, které předepisuje výrobce dle ETKy. (z výroby tam byly také svíčky Bosch a všechny svíčky byly zarovnané proti výfukovému ventilu, jak když střelí) U dvou se mi povedlo je dotáhnout tak, aby seděly přesně proti výfukovému ventilu, ale musel jsem tam dát 23Nm. U dvou to nešlo ani náhodou. Zkoušel jsem je různě prohodit, ale prostě ne. Takže 2 svíčky jsou pootočené cca o 90 stupňů. Pak bych ještě dodal, že i těch 22Nm uváděných Škodovkou je otázkou, protože i na krabičce od svíček je uvedeno 23Nm. Také jsem dle přípisu Škodovky namazal hrdlo cívky speciální žáruvzdornou vazelínou. Jinak mi šla vyndat zcela bez problémů, jenom jsem jí táhnul kolmo vzhůru. Ptal jsem se ve 5 servisech a když to shrnu, tak mi vyšlo toto: jednak se vůbec nezdržují nějakým natočením svíčky, o tom přípisu Škodovky vůbec nevědí, utahují klidně i na 24Nm a v jednom servise mi dokonce řekli, že to dotahují na cit rukou. Jenom jeden servis mi tvrdil, že o tom ví a že to tak dělá. Tipuji, že takto jezdí po servise spousta aut, která ty svíčky mají jinak natočené a i utažené na víc, než 22Nm a patrně řidiči žádné závady nehlásí. Zajímavý postřeh k tématu je ještě zde: https://forum.skodahome.cz/topic/140998-zapalovací-svíčky-výměna/?do=findComment&comment=2418677 Editováno: 31. Říjen 2019, autor: Martin Bednář 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.