Přejít na obsah

1.6 AKN - Špatně startuje


1.233

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu. 

1.6 AKN  po generálce motoru špatně startuje. K nastartování dojde až několikátém protočení motoru. Někdy nastartuje na ťuknutí. V případě, že nastartuje na ťuknutí má motor výkon a klidný chod. V opačném případě je bez výkonu, kucká a pokud je delší dobu na volnoběh zhasne. 

Diagnostika hlásí nepravděpodobný signál ze snímače klikovky G28. 

 

Vyzkoušeno: 

Výměna snímače klikovky

Výměna snímače vačky

Nová kabeláž od snímače klikovky k ŘJ

 

Přikládám záznamy z osciloskopu. Nevím kde najít referenční průběhy.

 

IMG_0874.jpg

IMG_0875.jpg

IMG_0876.JPG

IMG_0877.JPG

IMG_0878.JPG

IMG_0879.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, vyřešil jsi už závadu?

Já mám podobný problém. Mám sice motor AKL, ale též problém se startováním. Závada 513 snímač otaček G28 signal sporadický. Výměna snímače a problém stále přetrvává. Zajímavé je že pokud je venku tepleji, více jak 5 °C, tak se závada neprojevuje, vše se tváří že je to v pořádku. V servisu na nic nepřišli. Takže si nevím rady.Kdyby někdo věděl, tak budu rád za každou radu. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Řeším něco podobného. Motor 1.6 74kW AKL, za studena nastartuje na brnknutí, ale za tepla (provozní teplota) startuje neochotně. Někdy jen kuckne a chcípne. Většinou ale zaklopýtá a neochotně se dostane na volnoběžné otáčky. Musím pomoci plynovým pedálem, to pak se zhoupnou otáčky a pak už se ustálí na volnoběhu a jede OK. Motor jde za plynem krásně, plynule a bez klopýtání. Diagnostika nic nehlásí, ale nenapadlo mě se podívat na to, co posílá čidlo teploty kapaliny do ŘJ.

Měnil jsem tam čidlo polohy vačky (to odstranilo předešlý problém s cukáním motoru a omezovačem jen na 5200 rpm), ale teplé starty se chovají i nadále stejně. Trochu mi to připomíná uchlastaný motor, to by potom ukazovalo na vadné čidlo teploty motoru nebo ukapávající vstřikovače. Ukazatel teploty chladící kapaliny ale ukazuje správně, motor se na provozní teplotu ohřeje rychle a auto topí skvěle, takže termostat je funkční.

Co si myslíte vy, kde že by mohl být zakopaný hund?

Editováno: , autor: CzechDave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...