Přejít na obsah

DSG 7 - chyba p1725


Hanys.cz

Doporučené příspěvky

Zdravím, nikde jsem tuto chybu nenašel, ani tady, ani na rosstechu ani na googlu :D tak jak je u mě zvykem, nemožnou chybu oznamuji :D

 

Při jakékoliv jízdě, ať už 160 na tempomat, 50 ve městě nebo cokoliv, jsem před 2 dny začal pociťovat mírné škubání, jen sem tam jako by vynechal jeden válec, dneska mě to nedalo a načetl jsem paměť závad a motor byl čistý, i když jsem se bál a trošku jsem to předvídal, že mě to spíš přišlo od převodovky než jak od motoru, protože jsme si při škubancích povšiml poskočení otáčkoměru. A ejhle:


VAG PRO

císlo: RJ0AM300048M
Název: RJGSG DSG AG7 431
Kódování: RJ03 0000020
Software: 9058

Chybové kódy nalezeny
SAE P1725 :21 Porovnání výstupních otácek prevodovky 1 + 2 neplatný signál Prekrocena horní mez

 

VCDS:

 Address 02: Auto Trans       Labels: 0AM-300-04x.lbl
Control Module Part Number: 0AM 300 048 M    HW: 0AM 927 769 D
  Component and/or Version: GSG DSG AG7     431 9058
           Software Coding: 0000020
            Work Shop Code: WSC 04940 001 147457
                      VCID: 3A7BD46375AA42CE9A7-806F
1 Fault Found:

005925 - Comparison of Transmission Output Speeds 1 + 2 
               P1725 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 3
                    Mileage: 190868 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2033.14.06
                    Time: 11:49:49

A moje otázka?? Co to sakra je :D

Editováno: , autor: Hanys.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám na google a taky z toho nejsem moudrej...

stejná chyba:

http://mhhauto.com/Thread-DSG-0AM-Fault

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?9522-Skoda-fantasia-2013-Auto-transmission-fault&styleid=2

 

možná někdo poradí co má být v bloku měřených hodnot, aby se dala vyloučit chyba spojek či mechatroniky

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, k tomu na forech asi moc info nenajdeš, know-how výrobce ... Nezbude Ti nic jiného než servis. kterej opravdu zná, kterej to ale je???

Ani tady to neuváděj konkrétněji, můj odhad je že se hlásí spojky, zkus, jak se to bude chovat v ručním režimu při "natvrdo" zvoleným stupni.

 

http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

http://rpm.cielus.net/wp/index.php/2015/06/30/inside-the-vw-golf-mk6-dsg-7-speed-mechatronics/

 

75 autm převodovka 7st.pdf

eda55c8ce9f043d78560243a3ca3968c.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl v servisu škoda, protože se tam dělali spojky v březnu, pán co se mnou řešil problémy měsíce říkal, že tam je nějaký senzor otáček převodovky a že by to mohlo být ono, ale že to zjistí až to tam budou mít. Jsem objednán na 18.12 :-(

 

Chová se to jako by to spojky na půl sekundy rozpojilo. Spojky jsou v záruce, takže když tak mi dají snad nové, jen doufám že to nebudeme řešit výměnou mechatroniky, tu jsem na 7kvaltu ve škodě už dělal a 27000,- :-D

První co technik řekl byla spojka, říkám super, ta je v záruce, tak prej možná jen senzor :-D

Editováno: , autor: Hanys.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ono, musí sám nejdřív zjistit ... No, ono tam těch samostatných el. serepetiček, když vypustíš mechatroniku není, podle DP tam je jen snímač vstupních otáček převodovky G182 a ten je opět bohužel součástí mechatroniky ... Takže mechatronika asi tak jako tak a to snímače G612 a G632, viz to SSP75 z předchozího příspěvku ...

 

Když odbočím, servisní akce s náhradou syntetiky za minerál a updatem softu, co probíhá někdy od 2013-2014, kdy oficiální prohlášení je o tom, že syntetika mohla zapříčinit zkrat v převodovce a tím pak nekontrolované otevření spojek, to je pěkná haluz vypuštěná jen pro veřejnost ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Update soft a výměna oleje proběhla podle svolávačky. No uvidím co najdou :D začínám šetřit :D

 

Nechce někdo supa s komplet novýma vnitřnostma :D

 

Snímače vstupních otáček jsou integrovány do mechatroniky 

 

Sixta i ten DP co jsi poslal:

 

Mechatronika se skládá :

dva snímače dráhy spojek
dva snímače vstupních otáček (jsou itegrovány v modulu mechatriniky)
snimač vstupních otáček (namontovaný do skříně převodovky)
snimač teploty v ŘJ
snimač hydraulického tlaku (jedná se membránový snimač v okruhu hydraulického oleje)
snimač dráhy 1 až 4 ovladače řazení rychlostí
dva elektromagnetické ventily ovladače spojky
dva elektromagnetické ventily regulace tlaku oleje
čtyři elektomagnetické ventily ovladače rychlostí
motor hydraulického čerpadla

 

Ale mě to ukazuje výstupní otáčky, ale zatím jsem nenašel co by to bylo za senzor. Ještě si vzpomínám že o tom senzoru mluvil, že může být za*raný od spojek, že možná bude stačit jen vyčistit. 

 

Ještě tohle jsme našel:

Spoiler

VW 0AM (sedmistupňová DSG) – montuje se do automobilů Audi, Seat, Škoda, Volkswagen s příčným umístěním motoru z roku výroby 2006.
Princip činnosti je tentýž, jako u výše popsaného typu převodu 02E, liší se jen následujícími konstrukčními změnami:

  • suché dvojité spojky se uvádějí do činnosti prostřednictvím krytů opatřených přítlačnými ložisky jako na obyčejné mechanické převodovce;
  • namísto olejového čerpadla poháněné od otáček motoru je nainstalováno elektrohydraulické čerpadlo s hydraulickým akumulátorem;
  • oddělené olejové nádrže hydraulického pohonu (1 litr obyčejného oleje hydraulického posilovače řízení G004) a mechanické části převodovky (1,7 litru převodového oleje G052-171-A2 anebo G052-512-A2);
  • doplnili ještě jeden rychlostní stupeň chodu vpřed.

Převodovka se stala kompaktnější, ale i méně spolehlivou, proto se na automobily se silnými motory přestala instalovat.
Největším problémem tohoto typu převodu je spojkový blok.
V počáteční fázi lze jeho nefunkčnost zpozorovat podle záškubů při řazení rychlostních stupňů anebo podle příliš dlouhého řazení zpátečky.
Obvyklý jev nefunkčnosti – tavení plastové tlakové trubky, která tím, že se roztaví, zablokuje jednu ze spojek, která se přestane zapínat.
Věc se má tak, že mezi tlakovou trubkou a otáčejícím se spojkovým krytem je umístěno podpěrné ložisko, pokud přítlačné ložisko na konvenční spojce pracuje jenom v okamžiku vypnutí spojky, tak podpěrné ložisko pracuje naopak – při zapnuté spojce.
Při práci se samozřejmě zahřívá a předává své teplo plastové trubce, na které je umístěn, a která ho uvádí do činnosti.
Plastická hmota takovou teplotu nevydrží – deformuje se a ložisko nemůže přitlačit, polovina rychlostních stupňů se dostává mimo provoz.
Obvykle tato situace nastává na malé spojce, kde je přítlačné ložisko menší.
Daná trubka a ložisko jednotlivě jako součástky nejsou k dispozici, prodávají se jenom jako komplet se spojkou, ale ve většině případů by stačilo vyměnit pouze je.
Po výměně spojkového bloku je nezbytné provést jejich adaptaci prostřednictvím VAS 5054, jinak automobil ani nesjede se zdviže.
Ačkoliv v ELSE je popsána velmi složitá procedura seřízení spojek s použitím speciálních držáků a měření, ve skutečnosti všechno lze udělat podle oka, jelikož všechny nepřesnosti určí procedura seřizování přítlačných pák spojky.

Hydrodynamický blok, nebo i kterákoliv elektronická součástka v současném automobilu, taktéž bývá zdrojem množství problémů.
Jako první zmíníme banální selhání výstupních stupňovitých zapojení řízení solenoidů v elektronické řídící jednotce anebo snímače otáček
.
Druhou je zničení anebo shoření elektromotoru hydraulického čerpadla.

Od někoho jsem slyšel, že hydraulické čerpadlo možno oživit tak, že se jednoduše rozebere a propláchnou se jeho součástky.
Avšak v praxi automobily přicházejí do opravy s plně vyhořelým elektromotorem nebo dokonce i vyhořelou elektronickou řídící jednotkou, hydrodynamický blok bývá vevnitř celý roztaven.
Může se stát, že když se problém zpozoruje v ranním stadiu, propláchnutí by pomohlo, ale ne v případě majitelů těchto na finance náročných automobilů – s nimi se jezdí až na doraz.

Mimochodem, vývojáři daného typu převodu z firmy Luk byli proti prodeji vozů vybavených tímto typem převodu v městech Moskva a Petrohrad, protože jsi byli vědomi, že suchá spojka nevydrží provoz v dlouhotrvajících zácpách v těchto městech, nicméně koncern Volkswagen nevzal jejich námitky v potaz.

 

Editováno: , autor: Hanys.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud ty spojky jsou OK a klucí to po jejich výměně správně zadaptovali, což by se jistě projevilo dřív, kdyby ne, budeš potřebovat novou mechatroniku. Na straně 49 v SSP75 jsou ty dva snímače popsaný.

 

Jinak, mechatronik x-typů, takže objednávat podle VIN a nebo kodu převodovky a PR, ale aspoň cenu vidím jen jednu a to 927€ + 19%MwSt ... Pán v autorizáku to měl v oku. Nebo to je Tvoje zkušenost s mechatronikou za 27papouchů na tomto Supu?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, neee plonkovni mechatronika me tam nepasovala :D Byla na jiz mokry typ 7stupnove prevodovky. Nechapu jak to objednavaj :D

 

Nicmene jsme reseni mechatronik zatim odvolal a udelal jsem dobre. Sice to jako by skube sem tam, jenze se asi potvrdila moje prvni diagnostika zavady, zacala mi totiz porad skakat zavada civky na druhem valci. To pred tim nedelalo a mechatronika se jiz neozyva. Takze zrovna dnes jsem delal olej a filtry plus tu civku. Takze jsem zvedav, jestli se to projevi. 

 

Chyba:

SAE P2303 :20 aktivace zapalovací cívky 2 zkrat na kostru Lamp OFF Sporadická závada


 

Takze hadam, ze jsem mel prvne pravdu a je to civka to skubani a ne prevodovka. Jen se to az "ted" zacalo projevovat i na dia, protoze uz to vynechani je asi vetsi. Uvidim dnes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by na možný výpadek jedný cívky reagovala DSG zapsanou chybou o rozdílných otáčkách hřídelí? :D

 

Civku jsi tedy dal novou nebo jsi je jen proházel mezi sebou?

 

No a k tomu servisu, co dodat, ani podle VIN se v tom nevyznaj, těm bych se to opravdu bál svěřit ... :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hele já nevím, ale zase se to už neukázalo a když se na to podíváš z jiné stránky. Tak výpadek zapalování a snížení otáček mohlo mít za následek že se otáčky rozešli ne? Kdybys bral třeba situaci že je auto někde při rozjíždění v zatáčce a vynechá zapalování, otáčky poskočí spojka v záběru, proklouzne to, nebo tak nějak. Nevím, nicméně poznám.

 

Cívku novou stojí jen 6 stovek, tak to neřeším.

Editováno: , autor: Hanys.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...