Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, prosím o radu. 

 

Mám O2 scout r.v. 2007, motor BMM a špatně mi ukazuje palivoměr. Rozebrali jsme oba plováky a když je vyndáme z nádrže a pohybujeme tak se ručička hýbe správně. Když je ale vložím zpět tak ručička ukazuje nulu, ačkoliv je v nádrži ještě 20l nafty. Jednom potenciometru se napětí mění v rozmezí 1V na druhém 0.5V. 

Mechanik přišel na to, že nafta je pouze v té polovině, kde je palivové čerpadlo do motoru a ta druhá se suchá. Podle něj by se měly obě poloviny vyrovnávat tak, aby bylo v obou stejně. Je to pravda? Má s tím někdo zkušenost? Díky moc. 

 

Ondra

  • 1 měsíc později...

Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.''

No a co te konkretne zajima? U 4x4 je proste spodni cast nadrze rozdelena na dve casti, protoze tam musi byt misto pro Haldex. Proto musi byt snimace hladiny paliva dva, v kazde casti jeden. Elektricke palivove cerpadlo je jen v prave casti nadrze, nafta z leve casti se do prave casti dostava prave pomoci saciho proudoveho cerpadla. To co pisi v te knize je nesmysl. Hladiny v obou castech nadrze se nevyrovnavaji, palivo z leve casti se precerpava do prave. Proto je situace s prazdnou levou casti nadrze naprosto bezna. Naopak situace s prazdnou pravou casti nadrze a levou casti jeste obsahujici palivo bezna neni, v tomto pripade saci proudove cerpadlo nepracuje spravne a dojde ke zhasnuti motoru i kdyz ukazatel zobrazuje jeste cca ctvrtinu paliva v nadrzi.

  • Autor

Dobrý den, mě konkrétně zajímá: mají oba potenciometry stejný rozsah? Podle vašeho vyjádření výše klidně může být levá část prázdná a pravá plná, palivoměr tedy ukazuje jednoduše podle součtu těch hodnot? Mě totiž palivoměr ukazuje prázdnou nádrž ačkoliv je v nádrži ještě 30l nafty. Když jsem ty plováky ale vyndal ven, a hýbal s nimi ukazovalo to správně :-(

Jestli maji oba potenciometry stejny rozsah bohuzel nevim. Navic to podle fotek vypada, ze k druhemu potenciometru vedou jen 2 draty, pritom k prvnimu vedou draty 3, takze je to asi uplne jiny potenciometr.

 

Tak jednoduche jak pises to nebude. Leva cast prazdna a zaroven prava cast plna byt nemuze, protoze to by palivo preteklo do leve casti stejne jako pri tankovani. Bez znalosti algoritmu v budikach, ktery to nejak dopocitava, tezko rict. Teoreticky by to asi mohlo jen scitat namerene hodnoty.

 

Muzou nastat tyto stavy:

  • hladina paliva je nad rozdelenim nadrze - oba potenciometry meri stejnou hladinu
  • hladina paliva v prave casti je na urovni rozdeleni nadrze - prvni potenciometr meri tuto hladinu az do doby vyprazdneni leve casti
    • hladina paliva v leve casti klesa - druhy potenciometr meri klesajici hladinu v leve casti
  • v leve casti uz zadne palivo neni - druhy potenciometr meri nulovou hladinu v leve casti
    • hladina paliva v prave casti klesa - prvni potenciometr meri klesajici hladinu v prave casti
  • v nadrzi jiz zadne palivo neni - oba potenciometry meri nulovou hladinu

Takze se zda, ze by melo fungovat proste scitani. Ale muze to byt udelane nejak sofistikovaneji.

 

Napr. primarne meri pouze prvni potenciometr a az kdyz hladina klesne pod urcitou mez (palivo uz se nepreleva mezi pravou a levou casti nadrze), zacne se k namerene hodnote pricitat hodnota z druheho potenciometru. :kol-32:

 

Pises, ze kdyz plovaky vyndas a hybes s nimi, ukazuje to spravne. Ale co je spravne? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy na minumu, ukazuje to pul nadrze? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy nekde uprostred, ukazuje to 3/4 nadrze? Ani jedna z techto situaci prakticky nemuze nastat, ale pokud to takto funguje, tak budiky pravdepodobne skutecne pouze scitaji namerene hodnoty.

Upraveno od LucasCZE

  • 2 roky později...

zdravym ja mam takovy problem ze ukazuje dojezd 260 km a auto chcipne natankuju treba 20 litru a auto normalne funguje nevyte poradit jeto octavia 2 scout 2.0 tdi 103 kw

  • 2 roky později...
V 17. 4. 2018 na 21:27, mata_cz napsal:

Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.''

Podelím sa o riešenie:
 
schéma v prílohe
presný popis princípu a závad 4x4 čerpadla (diesel, benzín):
ak nezobrazí stránku:
 

029-Octavia 4x4 11.pdf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.