Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, prosím o radu. 

 

Mám O2 scout r.v. 2007, motor BMM a špatně mi ukazuje palivoměr. Rozebrali jsme oba plováky a když je vyndáme z nádrže a pohybujeme tak se ručička hýbe správně. Když je ale vložím zpět tak ručička ukazuje nulu, ačkoliv je v nádrži ještě 20l nafty. Jednom potenciometru se napětí mění v rozmezí 1V na druhém 0.5V. 

Mechanik přišel na to, že nafta je pouze v té polovině, kde je palivové čerpadlo do motoru a ta druhá se suchá. Podle něj by se měly obě poloviny vyrovnávat tak, aby bylo v obou stejně. Je to pravda? Má s tím někdo zkušenost? Díky moc. 

 

Ondra

  • 1 měsíc později...

Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.''

No a co te konkretne zajima? U 4x4 je proste spodni cast nadrze rozdelena na dve casti, protoze tam musi byt misto pro Haldex. Proto musi byt snimace hladiny paliva dva, v kazde casti jeden. Elektricke palivove cerpadlo je jen v prave casti nadrze, nafta z leve casti se do prave casti dostava prave pomoci saciho proudoveho cerpadla. To co pisi v te knize je nesmysl. Hladiny v obou castech nadrze se nevyrovnavaji, palivo z leve casti se precerpava do prave. Proto je situace s prazdnou levou casti nadrze naprosto bezna. Naopak situace s prazdnou pravou casti nadrze a levou casti jeste obsahujici palivo bezna neni, v tomto pripade saci proudove cerpadlo nepracuje spravne a dojde ke zhasnuti motoru i kdyz ukazatel zobrazuje jeste cca ctvrtinu paliva v nadrzi.

  • Autor

Dobrý den, mě konkrétně zajímá: mají oba potenciometry stejný rozsah? Podle vašeho vyjádření výše klidně může být levá část prázdná a pravá plná, palivoměr tedy ukazuje jednoduše podle součtu těch hodnot? Mě totiž palivoměr ukazuje prázdnou nádrž ačkoliv je v nádrži ještě 30l nafty. Když jsem ty plováky ale vyndal ven, a hýbal s nimi ukazovalo to správně :-(

Jestli maji oba potenciometry stejny rozsah bohuzel nevim. Navic to podle fotek vypada, ze k druhemu potenciometru vedou jen 2 draty, pritom k prvnimu vedou draty 3, takze je to asi uplne jiny potenciometr.

 

Tak jednoduche jak pises to nebude. Leva cast prazdna a zaroven prava cast plna byt nemuze, protoze to by palivo preteklo do leve casti stejne jako pri tankovani. Bez znalosti algoritmu v budikach, ktery to nejak dopocitava, tezko rict. Teoreticky by to asi mohlo jen scitat namerene hodnoty.

 

Muzou nastat tyto stavy:

  • hladina paliva je nad rozdelenim nadrze - oba potenciometry meri stejnou hladinu
  • hladina paliva v prave casti je na urovni rozdeleni nadrze - prvni potenciometr meri tuto hladinu az do doby vyprazdneni leve casti
    • hladina paliva v leve casti klesa - druhy potenciometr meri klesajici hladinu v leve casti
  • v leve casti uz zadne palivo neni - druhy potenciometr meri nulovou hladinu v leve casti
    • hladina paliva v prave casti klesa - prvni potenciometr meri klesajici hladinu v prave casti
  • v nadrzi jiz zadne palivo neni - oba potenciometry meri nulovou hladinu

Takze se zda, ze by melo fungovat proste scitani. Ale muze to byt udelane nejak sofistikovaneji.

 

Napr. primarne meri pouze prvni potenciometr a az kdyz hladina klesne pod urcitou mez (palivo uz se nepreleva mezi pravou a levou casti nadrze), zacne se k namerene hodnote pricitat hodnota z druheho potenciometru. :kol-32:

 

Pises, ze kdyz plovaky vyndas a hybes s nimi, ukazuje to spravne. Ale co je spravne? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy na minumu, ukazuje to pul nadrze? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy nekde uprostred, ukazuje to 3/4 nadrze? Ani jedna z techto situaci prakticky nemuze nastat, ale pokud to takto funguje, tak budiky pravdepodobne skutecne pouze scitaji namerene hodnoty.

Upraveno od LucasCZE

  • 2 roky později...

zdravym ja mam takovy problem ze ukazuje dojezd 260 km a auto chcipne natankuju treba 20 litru a auto normalne funguje nevyte poradit jeto octavia 2 scout 2.0 tdi 103 kw

  • 2 roky později...
V 17. 4. 2018 na 21:27, mata_cz napsal:

Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.''

Podelím sa o riešenie:
 
schéma v prílohe
presný popis princípu a závad 4x4 čerpadla (diesel, benzín):
ak nezobrazí stránku:
 

029-Octavia 4x4 11.pdf

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.