ovesely Vloženo 22. Únor 2018 Vloženo 22. Únor 2018 Dobrý den, prosím o radu. Mám O2 scout r.v. 2007, motor BMM a špatně mi ukazuje palivoměr. Rozebrali jsme oba plováky a když je vyndáme z nádrže a pohybujeme tak se ručička hýbe správně. Když je ale vložím zpět tak ručička ukazuje nulu, ačkoliv je v nádrži ještě 20l nafty. Jednom potenciometru se napětí mění v rozmezí 1V na druhém 0.5V. Mechanik přišel na to, že nafta je pouze v té polovině, kde je palivové čerpadlo do motoru a ta druhá se suchá. Podle něj by se měly obě poloviny vyrovnávat tak, aby bylo v obou stejně. Je to pravda? Má s tím někdo zkušenost? Díky moc. Ondra Citovat
mata_cz Vloženo 17. Duben 2018 Vloženo 17. Duben 2018 Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.'' Citovat
LucasCZE Vloženo 18. Duben 2018 Vloženo 18. Duben 2018 No a co te konkretne zajima? U 4x4 je proste spodni cast nadrze rozdelena na dve casti, protoze tam musi byt misto pro Haldex. Proto musi byt snimace hladiny paliva dva, v kazde casti jeden. Elektricke palivove cerpadlo je jen v prave casti nadrze, nafta z leve casti se do prave casti dostava prave pomoci saciho proudoveho cerpadla. To co pisi v te knize je nesmysl. Hladiny v obou castech nadrze se nevyrovnavaji, palivo z leve casti se precerpava do prave. Proto je situace s prazdnou levou casti nadrze naprosto bezna. Naopak situace s prazdnou pravou casti nadrze a levou casti jeste obsahujici palivo bezna neni, v tomto pripade saci proudove cerpadlo nepracuje spravne a dojde ke zhasnuti motoru i kdyz ukazatel zobrazuje jeste cca ctvrtinu paliva v nadrzi. Citovat
ovesely Vloženo 18. Duben 2018 Autor Vloženo 18. Duben 2018 Dobrý den, mě konkrétně zajímá: mají oba potenciometry stejný rozsah? Podle vašeho vyjádření výše klidně může být levá část prázdná a pravá plná, palivoměr tedy ukazuje jednoduše podle součtu těch hodnot? Mě totiž palivoměr ukazuje prázdnou nádrž ačkoliv je v nádrži ještě 30l nafty. Když jsem ty plováky ale vyndal ven, a hýbal s nimi ukazovalo to správně :-( Citovat
LucasCZE Vloženo 18. Duben 2018 Vloženo 18. Duben 2018 (editace) Jestli maji oba potenciometry stejny rozsah bohuzel nevim. Navic to podle fotek vypada, ze k druhemu potenciometru vedou jen 2 draty, pritom k prvnimu vedou draty 3, takze je to asi uplne jiny potenciometr. Tak jednoduche jak pises to nebude. Leva cast prazdna a zaroven prava cast plna byt nemuze, protoze to by palivo preteklo do leve casti stejne jako pri tankovani. Bez znalosti algoritmu v budikach, ktery to nejak dopocitava, tezko rict. Teoreticky by to asi mohlo jen scitat namerene hodnoty. Muzou nastat tyto stavy: hladina paliva je nad rozdelenim nadrze - oba potenciometry meri stejnou hladinu hladina paliva v prave casti je na urovni rozdeleni nadrze - prvni potenciometr meri tuto hladinu az do doby vyprazdneni leve casti hladina paliva v leve casti klesa - druhy potenciometr meri klesajici hladinu v leve casti v leve casti uz zadne palivo neni - druhy potenciometr meri nulovou hladinu v leve casti hladina paliva v prave casti klesa - prvni potenciometr meri klesajici hladinu v prave casti v nadrzi jiz zadne palivo neni - oba potenciometry meri nulovou hladinu Takze se zda, ze by melo fungovat proste scitani. Ale muze to byt udelane nejak sofistikovaneji. Napr. primarne meri pouze prvni potenciometr a az kdyz hladina klesne pod urcitou mez (palivo uz se nepreleva mezi pravou a levou casti nadrze), zacne se k namerene hodnote pricitat hodnota z druheho potenciometru. Pises, ze kdyz plovaky vyndas a hybes s nimi, ukazuje to spravne. Ale co je spravne? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy na minumu, ukazuje to pul nadrze? Pokud je prvni plovak na maximu a druhy nekde uprostred, ukazuje to 3/4 nadrze? Ani jedna z techto situaci prakticky nemuze nastat, ale pokud to takto funguje, tak budiky pravdepodobne skutecne pouze scitaji namerene hodnoty. Editováno: 18. Duben 2018, autor: LucasCZE Citovat
Miki 1994 Vloženo 23. Srpen 2020 Vloženo 23. Srpen 2020 zdravym ja mam takovy problem ze ukazuje dojezd 260 km a auto chcipne natankuju treba 20 litru a auto normalne funguje nevyte poradit jeto octavia 2 scout 2.0 tdi 103 kw Citovat
smaartini Vloženo 2. Březen 2023 Vloženo 2. Březen 2023 V 17. 4. 2018 na 21:27, mata_cz napsal: Zdravím, to mě zajímá. Máte více informací? Podle knížky Octavia II (Grada) je v kapitole 4.3 - Palivová soustava: ''Pro vyrovnávání hladiny mezi oběma polovinami nádrže slouží sací proudové čerpadlo pracující na základě Venturiho efektu.'' Podelím sa o riešenie: schéma v prílohe presný popis princípu a závad 4x4 čerpadla (diesel, benzín): https://www.www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=166224&start=0 ak nezobrazí stránku: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:I-dvb3xiAAYJ:https://www.vw-club.cz/passat-b5-motory-diesel/princip-nadrze-u-syncra-4motion-t166224.html&cd=2&hl=sk&ct=clnk&gl=sk&client=firefox-b-d Podarilo sa mi zohnať náhradu - motor čerpadla do nádrže 1J0919051G, mal by byť totožný s 1K0919051AJ pre Octavia II 4x4 :) https://pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-paliwa-Audi-A3-8L-Quattro-VW-Golf-4-2.8-4motion-SKODA-OCTAVIA-4X4-1J0919051G-228233005003/5012 https://pompa-paliwa.pl/en_US/p/pompa-paliwa-AUDI-VW-1K0919051AJ-%2CA2C53102301/3215 alebo z eBay: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=1K0919051AJ&_sacat=0 https://www.ebay.de/p/27003532168 029-Octavia 4x4 11.pdf Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.