jana8472 Vloženo 17. Březen 2018 Sdílet Vloženo 17. Březen 2018 Ahoj, je možné nějak posunout klidovou polohu plynového pedálu ve Fabii I směrem k řidiči, tak, aby byl plynový pedál víc v jedné rovině s brzdovým a spojkovým pedálem? Znervózňuje mne, že při nouzovém brždění, kdy se počítá každá milisekunda, nestačí ve Fabii šoupnout chodidlo doleva z plynu na brzdu. Místo toho má chodidlo delší cestu, k sobě a pak doleva. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem při tomto rychlém pohybu nabrala pedál brzdy nohou zespoda. Nemít štěstí, bylo by z toho neštěstí. P.S.: není to krátkýma nohama, mám přes 180 cm Omlouvám se jestli tohle není správné podfórum na tuhle otázku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 17. Březen 2018 Sdílet Vloženo 17. Březen 2018 Jako učitel autoškoly bych se měl jen divit,ale slyšel jsem nejroztodivnější otázky.Tohle je věc,kterou by ses měla naučit zcela automaticky a nepřemýšlet o tom.Tak jak to je,je to zcela záměrně,aby nešlo sešlápnout oba pedály současně,nebo si je splést.Ten plynový pedál nijak přestavit nejde,musel by se přemontovat. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jana8472 Vloženo 18. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 18. Březen 2018 Líbí se mi poloha pedálů u ostatních značek. Konkrétně teda srovnávám se starým Focusem a novým i30, abych nemluvila obecně. Nebýt ten schod plyn-brzda v jiných autech menší než ve Fabii (a Felicii), tak se neptám. Proto se divím, že se mojí otázce divíš Je-li ten velký "schod" mezi plynem a brzdou ve Fabii I pro bezpečnost, neříkáš tím zároveň, že ostatní značky s malým "schodem" to mají méně bezpečně? Já myslím, že cvik nezmění, že přešlápnutí z plynu na brzdu musí trvat o pár milisekund déle, když musí noha vykonat delší dráhu. Pravidelně to nacvičuju, ale ta dráha je prostě delší a nemám z toho bezpečný pocit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 19. Březen 2018 Sdílet Vloženo 19. Březen 2018 Nemám z toho bezpečný pocit...Napadá mně třeba takový traktor Zetor se vzdáleností brzdy od plynu asi 50 cm.Pokud máš někde možnost,tak tam do něj nakoukni.A ovládat to jde.Řidič se zkrátka musí smířit s polohou pedálů,kterou zvolil na základě ergonomie výrobce.Každému řidiči se nebude zdát každé auto stejně pohodlné,s tím nic neuděláme.Různá nastavení sedačky,volantu,to nebude nikdy všude stejné.A řidičské oprávnění platí na všechny,nepíše se v něm,na jakou rozteč pedálů,takže řidič musí umět bezpečně ovládat všechny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neonik Vloženo 19. Březen 2018 Sdílet Vloženo 19. Březen 2018 Poloha pedálů vůči sobě je pravděpodobně vždy na výrobci, někteří však alespoň umožňují jejich posun vůči řidiči (např. Chrysler). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 19. Březen 2018 Sdílet Vloženo 19. Březen 2018 Základní ovládací prvky mohou být stavitelné,pokud ale nejsou,tak jakoukoli úpravu musí provést specializovaná firma,ta úprava musí být schválená a musí být zapsaná v technickém průkazu.Jinak by byl problém na TK a i při nehodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.