Přejít na obsah

Originální sportovní vs. normální tlumiče Fabia II


palan

Doporučené příspěvky

Ahoj,


Měl jsem 2 roky služební Fabii II combi 1.6 77kW s originálními sportovními tlumiči (a pružinami). V knížce k autu jsem se akorát dočetl, že jediný rozdíl mezi klasickými a těmi sportovními tlumiči je vyšší tuhost a snížení výšky celého auta.

 

Četl jsem poměrně dost negativních názorů na podvozek F II. Že prý vychází z F I a na nerovnostech odskakuje. S autem jsem jezdil zejména po okreskách a v zatáčkách i na nerovnostech drželo velmi dobře a rozhodně zadní podvozek neodskakoval.

Mám dost naježděno s krátkou i combi F I a tam stačilo v 90 km/h trochu víc střihnout zatáčku a zadní podvozek byl celkem nejistý.

 

Teď mám nabídku na koupi stejného auta jako jsem měl služební jen bez sportovního paketu a s klasickými tlumiči. Auto jsem si byl projet a přijde mi, že je v zatáčkách mnohem víc nestabilní. Nevím, jestli je to však jen můj subjektivní názor nebo ne...

 

Nemáte někdo zkušenost s přímým srovnáním FII s origo sportovními tlumiči a bez nich / případně alespoň Roomster či O II s origo sport. tlumiči a bez?

Editováno: , autor: palan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roomster sem nemiešaj, ten má zadnú nápravu z Octavie I a zároveň je to vyššie auto!
Čo sa týka podvozku FII, mám štandard, a jazdím dosť svižne, a to nie len na rovinkách. Kým nie sú na ceste nejaké nerovnosti, tak zadok drží stopu ako má, aj keď sa auto už výrazne nakláňa. Toto mám overené aj pri rýchlosti okolo 160 km/h na okruhu.

Slabinou podvozku sú nerovnosti na vozovke v zákrutách, vtedy má zadok tendenciu trochu odskakovať zo stopy. Nič kritické, ale lepší vodič to určite registruje.

Čo som ešte zaregistroval, je iné chovanie podľa typu pneumatík. Vystriedal som doteraz 3 druhy letných (Dunlop SportMaxx, Barum Bravuris 2 a Continental SportContact 2), všetko rovnaký rozmer 205/45 R16, a tie Barumky na tom boli jednoznačne najhoršie. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo som ich predšasne vymenil.

 

Takže skôr ako na športový podvozok doporučujem sa skôr zamerať na kvalitu pneumatík, s tým, že ak sú v zákrute väčšie nerovnosti, tak treba trochu dať nohu dole z plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...