Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,


Měl jsem 2 roky služební Fabii II combi 1.6 77kW s originálními sportovními tlumiči (a pružinami). V knížce k autu jsem se akorát dočetl, že jediný rozdíl mezi klasickými a těmi sportovními tlumiči je vyšší tuhost a snížení výšky celého auta.

 

Četl jsem poměrně dost negativních názorů na podvozek F II. Že prý vychází z F I a na nerovnostech odskakuje. S autem jsem jezdil zejména po okreskách a v zatáčkách i na nerovnostech drželo velmi dobře a rozhodně zadní podvozek neodskakoval.

Mám dost naježděno s krátkou i combi F I a tam stačilo v 90 km/h trochu víc střihnout zatáčku a zadní podvozek byl celkem nejistý.

 

Teď mám nabídku na koupi stejného auta jako jsem měl služební jen bez sportovního paketu a s klasickými tlumiči. Auto jsem si byl projet a přijde mi, že je v zatáčkách mnohem víc nestabilní. Nevím, jestli je to však jen můj subjektivní názor nebo ne...

 

Nemáte někdo zkušenost s přímým srovnáním FII s origo sportovními tlumiči a bez nich / případně alespoň Roomster či O II s origo sport. tlumiči a bez?

Upraveno od palan

Roomster sem nemiešaj, ten má zadnú nápravu z Octavie I a zároveň je to vyššie auto!
Čo sa týka podvozku FII, mám štandard, a jazdím dosť svižne, a to nie len na rovinkách. Kým nie sú na ceste nejaké nerovnosti, tak zadok drží stopu ako má, aj keď sa auto už výrazne nakláňa. Toto mám overené aj pri rýchlosti okolo 160 km/h na okruhu.

Slabinou podvozku sú nerovnosti na vozovke v zákrutách, vtedy má zadok tendenciu trochu odskakovať zo stopy. Nič kritické, ale lepší vodič to určite registruje.

Čo som ešte zaregistroval, je iné chovanie podľa typu pneumatík. Vystriedal som doteraz 3 druhy letných (Dunlop SportMaxx, Barum Bravuris 2 a Continental SportContact 2), všetko rovnaký rozmer 205/45 R16, a tie Barumky na tom boli jednoznačne najhoršie. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo som ich predšasne vymenil.

 

Takže skôr ako na športový podvozok doporučujem sa skôr zamerať na kvalitu pneumatík, s tým, že ak sú v zákrute väčšie nerovnosti, tak treba trochu dať nohu dole z plynu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.