Přejít na obsah

Divny zvuk v kabine


Miroslav Duchaj

Doporučené příspěvky

O3 1,8TSI 4x4 DSG, 97tis. km. Robí to aj mne, po vypnutí klimatizácie zvuk okamžite prestane. Zvuk sa objavuje len pri malých rýchlostiach cca do 40 km/h. V "mojom" servise mi povedali, že riešia podobný zvuk u auta v záruke. Takže počkám, klimatizácia okrem pazvuku funguje normálne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Jaro9999 napsal:

O3 1,8TSI 4x4 DSG, 97tis. km. Robí to aj mne, po vypnutí klimatizácie zvuk okamžite prestane. Zvuk sa objavuje len pri malých rýchlostiach cca do 40 km/h. V "mojom" servise mi povedali, že riešia podobný zvuk u auta v záruke. Takže počkám, klimatizácia okrem pazvuku funguje normálne.

Daj potom vediet ze co to bolo presne, toto velmi pomoze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to robí tiež . 1.6 tdi ,5 kvalt 58000 km. Ide to iba pri zapnutej klíme .Keď vypnem AC hneď to prestane .A ešte som si všimol , že to robí keď klíma "spomalí" , keď je nastavené AUTO a teplota v aute dosiahla požadovanú teplotu . A do rýchlosti 50 km ,hlavne pri rozjazdoch. 

Editováno: , autor: Milan Filo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 8. 2018 na 19:09, Jaro9999 napsal:

O3 1,8TSI 4x4 DSG, 97tis. km. Robí to aj mne, po vypnutí klimatizácie zvuk okamžite prestane. Zvuk sa objavuje len pri malých rýchlostiach cca do 40 km/h. V "mojom" servise mi povedali, že riešia podobný zvuk u auta v záruke. Takže počkám, klimatizácia okrem pazvuku funguje normálne.

Servis prisiel nato co sposobuje ten zvuk? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nejaký čas som čakal na výsledky opravy auta pred mnou a potom som to nejaký čas skúšal sám. V servise mi vymenili expanzný ventil na klimatizácii. Odvtedy som podivný zvuk nezaregistroval. V pozadí stále počujem zvuk klimakompresoru, zvuk kolíše s otáčkami motora, ale počujem ho, až keď zelená čiarka na "komfortných spotrebičoch" sa blíži k 1/2. To, čo mi prestalo, boli sporadické zvuky, akoby sa niečo malo zadrieť (napr. oska v náboji pri behu nasucho). Tieto zvuky trvali cca do 5s, mali vysokú intenzitu. Bolo to tak hlasné a náhle, že ma vždy trhlo.

Keď sme boli teraz v Rakúsku na parkovisku, zrazu počujem mne známy pazvuk. Otočil som sa a bol to Mercedes B :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 roky později...

Ahoj, vidím, že se jedná už o docela staré téma, každopádně mám na své O3 1.6 TDI 77 kw 2013 možná podobný problém. Auto vydává zatím zdá se náhodné zvuky podobající se vrzavým pantům. Ty vždy ustanou po vypnutí klimatizace. Zatím jsem vypozoroval, že se to stává nejčastěji v menších rychlostech u rozjezdů a podřazení (kruháče / začátky). Není to však pravidlem a už mi to takhle "zatroubilo" i při obyčejném stání na neutrál. Bohužel jste diskutovaná videa smazali a tak nemám možnost ověřit, zda jste řešili stejný problém. Našel jsem ale video, kde se ozývá stejný zvuk, jako u mě. Mohli by jste mi potvrdit, že se jednalo o diskutovaný problém? Vy co jste vyměnili expanzivní filtry, zabralo to nakonec? Díky. VIDEO - https://youtu.be/BfuDQH9TRsA .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ja som to riešil na passat 2015 ... 

Pravdepodobne sa jedná o actuátory (pohon/servo-motorčekov pri nátáčani klapiek prieduchov vduchu )

Ked to začne - zvyčajne netrvá dlho (v závislosti od používania auta) a bud chcípne actuátor alebo nejaká z jeho mechanických častí na riadenie klapiek prieduchov. V podstate sa nič nestane - len nebude rýchlo a správne davkovať teplotu/chlad po vozidle, prípadne takmer vôbec... 

Ten zvuk je drhnutie plastového ozubenia , alebo pískanie vzduchu pri nesprávnom konečnom nastavení klapiek, kedy actuátor albo nejaká jeho mechanicka časť "skončila"

. Mne to takto robilo cca 2 roky pokiaľ to chcíplo .

 AC klima ide len tak v akej polohe sa zasekne klapka po skončení "práce" servomotorčeka.

. Všimnete si to najkôr v zime ked nebude správne - dosť rýchlo-alebo vôbec vytápat ten priestor ktorý chcete- (podlaha/priamo / okno a.td.) ... 

 

V dnešnej dobe to dokáže vymenit zručný mechanik, podla typu vozdila ( škoda /vw- octavia superb/ passat) . Maličký problém je zistit ktorý z cca 3-6 actuátorov. 

Druhý problém je výmena "servomotor rozmrazovacej klapy" (jeden z 6) pretože je umiestnený pod palubovkou za navigáciu nad celým kúrením - vydno ho po vybraní budíkov - len výmena je ako zapálit zápalku vo flaši od limči s jednou rukou :) . Preto je lepšie vybrať palubovku ak sa jedná o tento vadný typ actuátora.

Tu je jeden z tých "lahko dostupných "

 

 

Ostatné sa daju vymenit po odobratí spodných plastov stredového tunela v mieste pri nohách

. Práca je to pre decko - nie preto že je to ľahké ale preto že maju malé ručičky.... 

 

Občas pomôže : zapnut kluč a naraz stlačit vodorovnu šipku smerru prudenia vzduchu a ECON/ alebo AC na 4sec. začne blikať

-actuátory sa natočia do krajných polôh a späť - Niekedy to pomôže - to je asi maximum čo možete urobiť .

Zvyšok je práca pre mechanika / šikovneho kutila.... 

vw b8-cl2.png

VW b8 cl.png

Editováno: , autor: cardif
doplnenie foto...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...