Přejít na obsah

výměna převodovky 5° za 6°


Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Na 1.4 Tdi by to hlavně absolutně nejelo i kdyby to tam šlo,takže to je nesmysl,protože to je hooodně do rychla. Na 1,9 pokud to nebude chiplý,tak na 6ku si moc jízdy taky neužiješ. Co se týče přestavby,tak je ještě potřeba trubka serva z 96kw motoru patřičně upravená,šrouby převodovky-je tam jiná délka,spojkový potrubí se zásobníkem kapaliny a celý se to musí nějak šikovně naladit,což je na tom asi to nejhorší. Konce táhel řazení jsou dva typy,já jsem je musel zrovna vyměnit,zaleží na situaci. Mám to celý za sebou..........

Editováno: , autor: stralis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si myslel taky,ale se spotřebou to moc nezacvičí,protože ten motor sice točí pomaleji,ale je ve větší zátěži. Vyplatí se to jen někomu,kdo jezdí opravdu dálnice a nedodržuje 130tku nebo kdo fest nachipoval a potřebuje 240mm spojku a větší poloosy..jinak vyhozený prachy a spousta starostí s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

výkon auta se samosebou nezvýší.....u FRs byly tuším 2 typy převodovek (tuším že do rv 2004 delší a pak kratší typ - ale nevím přesně)...ta kratší 6Q převodovka je v autě mnohem příjemnější než 5Q v obyč dieselu, navíc i dvouhmota přidá na komfortu řazení...zrychlení bude o něco lepší, ale to není tím, že by to zvýšilo výkon, je to kratším spřevodováním ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...

Myslim, ze ano. Aj ked je 1.4 chipnuta, tak nema spodok, teda do 2000 ot. sa nic nedeje, potom to vystreli a taha do cca 4350 ot. Nema cenu riesit prestavbu 1.4 na 6Q... Cena je znacna. Ked uz, tak skutocne hodne "pomoze" tam nahodit prevodovku 5Q z 1.9 TDi (napr. EMD, EWT, GGU, JDA, JXY). Vtedz sa meni len prevodovka samotna, ostatne zostava... Sam si skus spocitat cenu 6Q a veci k tomu potrebnych oproti cene prevodovky 5Q.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6-ty stupen je u toho 6Q aj tak podstatne dlhsi, nez 5-ty st. u 5Q. To by si chcel v meste s tym 6Q jazdit na 3-tom stupni? Lebo motor ma pri 50 km/h cca 1900 ot/min na tom 3 st. 6Q prevodovky.

Mimo mesta tiez trochu problem, lebo napr. 5 stupen 6Q by mal pri rychlosti 90 km/h cca 1750 otacok. 6-ty stupen by si asi ani pri dialnicnom tempe nedal, lebo bud by ti padala rychlost, alebo by si muse dat hodne plynu aby to v tych nizkych otackach tahalo, co je dost neekonomicke a pre motor pohroma. Musis si uvedomit, ze ta 1.4 TDi ma iny priebeh krut. momentu, je posadeny vyssie nez u 1.9, takze sam musis vediet, ze ta 1.4 ako tak taha od 2000 ot., kedy ma nejakych cca 170 Nm. Pri 1800 ot. ma cca 140 Nm. To su hodnoty pre 59 kW verziu. Aj ked to das nachipovat na max co sa da, tak ten spodok do tych 2000 otacok sa v podstate moc nezmeni. Ale ked to chces silou, mocou, tak prosim. Rad sa necham poucit, ze je to v pohode, ze mas zrychlenie OK, spotrebu ze ti to znizilo atd. Ani tych penazi, ze ti neni luto tam tolko narvat....

Proste sa ti snazim nahovorit, ze ked chces riesit dlhsie stupne, tak daj 5Q z tej 1.9 (je ich plno, su lacne, vymena v dielni cca 2 hodiny). Este je jedna moznost prevodovky, a to konkretne z Fabie II (Polo) edicie Greenline, no ta sa bude obtiazne zhanat a v podstate je zanedbatelny rozdiel v prevodovych pomeroch, oproti tej klasike 5Q 1.9-ky.

Osobne mam 5Q z 1.9 a pri 100 km/h (tacho), motor toci cca 1950 ot (presne si to nepamatam). Neni to ideal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty tu asi spominas prevodovku s kodom HDS. Jejich problem je, ze sa tazko zhanaju a ak budes hladat, tak zrovna o velkej spolahlivosti sa neda hovorit. Ano, tam je 6Q podobne dlhy ako 5 prevod u tych 5Q z 1.9. pri 2000 ot. cca 105 km/h. FSM, FJM, JNC boli podstatne dlhsie, tam pri 2000 ot. je zhruba do 140 km/h. Pozeram, ze mas motor podobne poladeny ako ja, takze predtym si mal 59 kW, teda mas org. prevodovku JCZ.

Co sa tyka predbiehania. Ano, mozem, da sa v pohode obiehat na 5Q uz od tej 100-vky, kedze motor toci tych cca 2000 ot. Je to akurat asi ta spodna hranica, ale zalezi ako rychlo je potrebne, obcas hodim 4-ku a roztiahnem tona tych 130. Ja uz nevidim dovot sa hnat do 6Q, je to zbytocne drahe, navyse sa tym moze podstatne zhorsit dynamika a aj spotreba. Mat 1.9-ku, tu poladit, tak je to jasna volba, ten 6Q, ale u 1.4?

Este chcem skusit maximalku, kedze pred vymenou prevodovky (teda original JCZ) a bez chipu to dalo mximum 195 tachometrovych (pri cca 4400 ot/min). Po vymene prevodovky, bez chipu to uz bolo horsie, asi iba 180-185 (pri cca 3950 ot/min). Tu bolo jasne, ze motor proste nema silu na tych dlhsich prevodoch. Po chipe s tou dlhsou prevodovkou som este nemal moznost skusit tu maximalku, nakolko bola vzdy plna dialnica (Nemecko), no cakam, ze by to malo byt cez tych 200 tacho urcite, nakolko mam teraz vykon v pasme 4000 - 4500 ot vacsi o nejakych 12% oproti serii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podivaj, poviem ti to takto... Kolko do toho chces vrazit financii??? 5Q z 1.9 zozenies v pohode do 5000 Kc (aj s vymenou u servisaka). 6Q (a veci okolo toho) 3 x tolko. Takze?

Ono, este k tomu 5Q z 1.9-ky, tam sa da ten 5. st. este predlzit o nejakych 13 %. Ale na 3-valci si myslim, ze to uz nema cenu.

Kolko toci moj motor pri 100 km/ na 4.stupni? Eeeech, teraz neviem, ale malo by to byt takmer 2500 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...