Přejít na obsah

Vibrace motoru při volnoběhu


Agraelos

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

chtěl bych se, prosim, zeptat. Mám problém - už nějakou dobu se motor při volnoběhu (cca 800 ot./min) skoro pořád hejbe pod kapotou v motor. prostoru, jak za studena i za tepla, při různejch teplotách. V interiéru je chvění nepříjemně cejtit, občas to lze poznat i z venku. Ručička otáčkoměru při volnoběhu nikam nekmitá. Při držení plynu a následným zvýšení otáček (cca 1000 ot./min a víc) se motor téměř uklidní, dokud nepustím plynovej pedál. Sešlápnutí spojky nemá žádnej vliv. Během jízdy je vše v pořádku, jízda je plynulá, auto správně akceleruje. Nikde nic nebouchá, starty bezproblémový, vejfuk nadměrně nekouří, standardní spotřeba (tankování na Benzině), neztrácí se žádná kapalina, žádná větší netěsnost oleje, nesvítí žádná kontrolka. Olej měněnej (Mogul 5W-40, správná hladina) + všechny filtry (MANN, Bosch), EGR není zaslepenej, diagnostika neukázala související chybu.
Napadlo mě, jestli není špatná nějaká část uložení motoru. Někdo řikal i vstřiky, ale řikám si, zda by to pak nemělo nadměrně kouřit, nebo běžet nepravidelně při jízdě. Slyšel sem, že i příp. dvouhmout. setrvák, avšak zespoda není slyšet žádný hluk (obecně spojka zabírá, jak má). Někoho i napadlo popř. zvednout volnoběžný otáčky, pokud to lze. Dostalo se ke mně, jestli není problém s vejfukem.

Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km

 

Děkuju Vám za rady a odpovědi.

Editováno: , autor: Agraelos
Upravena citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

 

mam skoro stejny problem, 2.0 TDI-PD, 103 kW, BKD, r. v. 2010 FL, 205k km.

 

Vetsinou to dela za tepla, uz jsem zkousel zbrouseni vstriku + nove tesneni a novy kab. svazek ke vstrikum.

 

Ted je na rade chcipaci klapka (urcite nefunkcni už) a kontrola spojky (pry delane ?), vypozoroval jsem pri startovani/chcipani s/bez spojky ze se motor nezdrave trese/boucha. jinak jizda je uplne v poradku.

 

Mechanik doporucil poslat vstriky na kontrolu, tak uvidim... ?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim po delší době,

 

tak nejdřív se vyměnilo turbo za nový, protože se stačilo ještě rozletět... Dala se nová kompletní spojka se setrvákem (setrvák měl prej vůle a lamela by byla za chvilku sjetá), což chod motoru bohužel moc nezlepšilo. Vyměnil se i řemen alternátoru, kterej začal drhnout. Nastavili správně prej i rozvodovej řemen, kterej byl údajně o půl zubu až zub poskočenej. Silentbloky prej taky v pohodě, i kabelovej svazek ke vstřikům - že to zjevně bude samotnejma vstřikama, kde diagnostika ukazovala nějakou chybu jednoho vstřiku. Vstřiky se teda vyndaly a nechaly otestovat, kde se problém potvrdil + tam zkusili dát použitý vstřiky, na který to ale běželo podobně problémově, tak vyměnili gumičky těch použitejch vstřiků a možná ještě něco, ale nějak to nepomohlo. Čili se tam zatím daly jiný použitý vstřiky s menšim nájezdem km, na který to naštěstí funguje nejlíp, akorát doufám, že auto nezačlo mít větší spotřebu paliva. Motor je už víceméně skoro v klidu, ale pořád to není ono, občas je stejně cejtit to vibrování a sem tam škubne.
Říkali v tom servise, aby to prej bylo, jak má, museli by se tam dát nový vstřiky, popř. zrepasovat ty původní a brát ohled, že už to má něco najetý.
Každopádně, zatím přesně nevím, protože ty vstřiky by už něco stály (už teďka to stálo celkově dost) a co když by to ani pak nefakalo, jak má...

Editováno: , autor: Agraelos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Dobře. Nedávno sem vyměňoval ten palivák, kterej sem tam zhruba před rokem dával, nevypadal špatně, ale taky zatim sem neodsával. A tátovi na VW Touranovi 1.9 TDI-PD taky nejspíš padala nafta. Měl myslim problém se zpětnym ventilem, nebo tak. Jinak bych se zeptal, ještě k tomu volnoběhu, určitě zavěšení (silentbloky) motoru jsou ok?

Editováno: , autor: Agraelos
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Dobře, rozumím, já podobně se na to už tolik nesoustředím a jinak taky to občasný cukání je, obdobně jako u tebe. :-)

 

Ah.. No, turbo mi předtím taky houkalo, hlavně sem si toho všímal na dálnici, a potom, když sem se jednou rychle rozjížděl a vytočil sem to, tak se mi rozlítlo... :-( Pořádně to kouřilo z vejfuku (neboť to spalovalo olej; skoro celej se za tu chvilku spálil), naštěstí šel normálně motor vypnout (nedošlo k diesel runaway) a naštěstí sem byl zrovna velmi blízko domova. Pak se to odtáhlo a dalo se nový turbo, intercooler (mezichladič) a vyčistilo sání, a naštěstí se nezadřel motor. Jinak je nejlepší ho zavčasu zkontrolovat a dát to dohromady, aby pak nenastaly ještě další potíže. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...