Publikováno Listopad 21, 20186 r Zdravim, chtěl bych se, prosim, zeptat. Mám problém - už nějakou dobu se motor při volnoběhu (cca 800 ot./min) skoro pořád hejbe pod kapotou v motor. prostoru, jak za studena i za tepla, při různejch teplotách. V interiéru je chvění nepříjemně cejtit, občas to lze poznat i z venku. Ručička otáčkoměru při volnoběhu nikam nekmitá. Při držení plynu a následným zvýšení otáček (cca 1000 ot./min a víc) se motor téměř uklidní, dokud nepustím plynovej pedál. Sešlápnutí spojky nemá žádnej vliv. Během jízdy je vše v pořádku, jízda je plynulá, auto správně akceleruje. Nikde nic nebouchá, starty bezproblémový, vejfuk nadměrně nekouří, standardní spotřeba (tankování na Benzině), neztrácí se žádná kapalina, žádná větší netěsnost oleje, nesvítí žádná kontrolka. Olej měněnej (Mogul 5W-40, správná hladina) + všechny filtry (MANN, Bosch), EGR není zaslepenej, diagnostika neukázala související chybu. Napadlo mě, jestli není špatná nějaká část uložení motoru. Někdo řikal i vstřiky, ale řikám si, zda by to pak nemělo nadměrně kouřit, nebo běžet nepravidelně při jízdě. Slyšel sem, že i příp. dvouhmout. setrvák, avšak zespoda není slyšet žádný hluk (obecně spojka zabírá, jak má). Někoho i napadlo popř. zvednout volnoběžný otáčky, pokud to lze. Dostalo se ke mně, jestli není problém s vejfukem. Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km Děkuju Vám za rady a odpovědi. Upraveno Listopad 21, 20186 r od Agraelos Upravena citace.
Prosinec 3, 20186 r Zdravim, mam skoro stejny problem, 2.0 TDI-PD, 103 kW, BKD, r. v. 2010 FL, 205k km. Vetsinou to dela za tepla, uz jsem zkousel zbrouseni vstriku + nove tesneni a novy kab. svazek ke vstrikum. Ted je na rade chcipaci klapka (urcite nefunkcni už) a kontrola spojky (pry delane ?), vypozoroval jsem pri startovani/chcipani s/bez spojky ze se motor nezdrave trese/boucha. jinak jizda je uplne v poradku. Mechanik doporucil poslat vstriky na kontrolu, tak uvidim... ?
Leden 21, 20196 r Tak se vratily vstriky z diagnostiky od Bosche a jeden je zrepasovanej, že pry daval spatne naftu na volnobeh ale problem s cukanim zustal ?!? ? Dalsi postup je jit po elektrice, od novy kabelaze ke vstrikum dal :-/
Leden 26, 20196 r Autor Zdravim po delší době, tak nejdřív se vyměnilo turbo za nový, protože se stačilo ještě rozletět... Dala se nová kompletní spojka se setrvákem (setrvák měl prej vůle a lamela by byla za chvilku sjetá), což chod motoru bohužel moc nezlepšilo. Vyměnil se i řemen alternátoru, kterej začal drhnout. Nastavili správně prej i rozvodovej řemen, kterej byl údajně o půl zubu až zub poskočenej. Silentbloky prej taky v pohodě, i kabelovej svazek ke vstřikům - že to zjevně bude samotnejma vstřikama, kde diagnostika ukazovala nějakou chybu jednoho vstřiku. Vstřiky se teda vyndaly a nechaly otestovat, kde se problém potvrdil + tam zkusili dát použitý vstřiky, na který to ale běželo podobně problémově, tak vyměnili gumičky těch použitejch vstřiků a možná ještě něco, ale nějak to nepomohlo. Čili se tam zatím daly jiný použitý vstřiky s menšim nájezdem km, na který to naštěstí funguje nejlíp, akorát doufám, že auto nezačlo mít větší spotřebu paliva. Motor je už víceméně skoro v klidu, ale pořád to není ono, občas je stejně cejtit to vibrování a sem tam škubne. Říkali v tom servise, aby to prej bylo, jak má, museli by se tam dát nový vstřiky, popř. zrepasovat ty původní a brát ohled, že už to má něco najetý. Každopádně, zatím přesně nevím, protože ty vstřiky by už něco stály (už teďka to stálo celkově dost) a co když by to ani pak nefakalo, jak má... Upraveno Leden 26, 20196 r od Agraelos
Březen 7, 20196 r Měl jsme podobnej problém. V autorizáku měřili vstřiky a vše v pohodě. Prý to nemám řešit. Tak to neřeším. Zkusím jen vyčistit pal filtr a uvidíme.
Březen 8, 20196 r Autor Ok, díky ti za vyjádření. Ten paliv. filtr budu taky čistit, čili pak dám určitě vědět. Zatim hodně štěstí! Upraveno Březen 8, 20196 r od Agraelos
Březen 19, 20196 r posunul Vas ten palivák někam? dnes jsem dal auto na vymenu oleje a rekl mechanikovi at mi na nej mrkne taky, sice jsem ho menil sam ale nic tezkyho to neni ??
Duben 15, 20196 r k paliváku, pred pul rokem novej, ted rozebranej a vypada jako "skoro" novej porad nikde zadnej problem... Je to zahada porad - za studena OK ale po zahrati motoru to nekdy cuka fakt hodne nekdy malo.
Duben 18, 20196 r Autor Jasný, no. Mně jednou snad i řekli, že to může bejt dokonce i svým způsobem "normální"... Jinak bylo i když tak odsátý palivo z obalu paliv. filtru, kvůli zbytkovejm nečistotám?
Květen 22, 20196 r Odsato nebylo, ale ten filtr je par mesicu stareja a vypadal jako novej porad ? co se mi ale stalo, auto stalo lehce do kopce skoro 2 dny a padla nafta ?
Srpen 26, 20196 r Autor Dobře. Nedávno sem vyměňoval ten palivák, kterej sem tam zhruba před rokem dával, nevypadal špatně, ale taky zatim sem neodsával. A tátovi na VW Touranovi 1.9 TDI-PD taky nejspíš padala nafta. Měl myslim problém se zpětnym ventilem, nebo tak. Jinak bych se zeptal, ještě k tomu volnoběhu, určitě zavěšení (silentbloky) motoru jsou ok? Upraveno Srpen 26, 20196 r od Agraelos doplnění
Listopad 11, 20195 r přestal jsem se na to tolik soustředit, ale cukání tam občas porad je, nekdy vic, někdy min. Zatim bez výsledku, ale už to moc neřešim :-) Větší starosti mi teď dělá turbo, ta sanitka začíná houkat víc a víc mi přijde
Duben 8, 20214 r Autor Dobře, rozumím, já podobně se na to už tolik nesoustředím a jinak taky to občasný cukání je, obdobně jako u tebe. :-) Ah.. No, turbo mi předtím taky houkalo, hlavně sem si toho všímal na dálnici, a potom, když sem se jednou rychle rozjížděl a vytočil sem to, tak se mi rozlítlo... :-( Pořádně to kouřilo z vejfuku (neboť to spalovalo olej; skoro celej se za tu chvilku spálil), naštěstí šel normálně motor vypnout (nedošlo k diesel runaway) a naštěstí sem byl zrovna velmi blízko domova. Pak se to odtáhlo a dalo se nový turbo, intercooler (mezichladič) a vyčistilo sání, a naštěstí se nezadřel motor. Jinak je nejlepší ho zavčasu zkontrolovat a dát to dohromady, aby pak nenastaly ještě další potíže. :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.