Publikováno Listopad 26, 20186 r Ahoj, obracím se tu na vás s prosbou o radu: koupil jsem octavii scout 3, dsg, 1,8 tsi, r.v. 2014 s webastem a nyní jsem zjistil jak auto špatně topí. Když po ránu zapnu nezávisle topení tak se spustí na cca. 3 min. a pak se vypne, při načtení zjištěna příliš vysoká teplota vody, a další problém je, že když následně nastaruji a jedu tak teplota vody se zvedá před očima, ale v autě bych zmrznul. Auto začne topit, až tak za 15 km. Následoval odvoz auta do autorizovaného servisu Škoda, kde bylo doporučený proplach topného systému ( za cca 3 tis. ), a když to nepomůže tak výměna výměníku tepla topení ( 4500 tis. ), prý se na můj vůz stahuje TPI předpis, který vydala Škodovka. Řekl jsem, že se mi to nezdá na vadnou kapalina, na kterou trpí dieslové motory, ale bylo mi sděleno že se musí postupovat dle vydaného servisu, no a šlo se na věc, samozřejmě výplach bez výsledku, takže následovala výměna topení a světe div se, zase bez výsledku. Nyní to již řeší přes konzultaci s fabrikou, ale prý je vše funkční, akorát to netopí, což sami uznali, když jsem jim tam vůz nechal. Proto to se tu na vás obracím zdali jste někdo neřešil něco podobného - Budu rád za každý nápad ?
Listopad 26, 20186 r Ahoj, prehriatie webasta na 99% zvykne sposobovat vadne cerpadlo vody na bufiku. Prave som ho menil aj na otsovom superbe, na jar na svojom Passate. Na octe zatial funguje. Ohladom toho kurenia pocas jazdy mi napada, ci nahodou nie je problem s termostatom, ze je nejako upchaty a tym padom je stale zavrety a nekuri. Akurat to by sa asi aj motor zacal viac zahrievat.
Listopad 26, 20186 r Autor Na čerpadlo jsem je upozorňoval, ale tvrdí, že je v pořádku. Termostat mě taky napadnul, ale tento motor ho prý, už nemá a je místo něj nějaký regulátor. Jinak motor se nepřehřívá. Jakmile se motor ohřeje tak pak už auto topí celý den. Problém zase nastane až ráno.
Listopad 27, 20186 r Este mi napadlo, ze pri benzinovych motoroch mozno ohrieva webasto iba kabinu. Napr. pri motore 3.6 V6 v superbe / passate sa voda webastom neohrieva. Kazdopadne za 15 km by sa mi ohrial bez bufika aj diesel, takze nieco v poriadku urcite nebude. Upraveno Listopad 27, 20186 r od misor1994
Listopad 28, 20186 r V 26. 11. 2018 na 20:03, michal76 napsal: koupil jsem octavii scout 3, dsg, 1,8 tsi, r.v. 2014 s webastem a nyní jsem zjistil jak auto špatně topí. Když po ránu zapnu nezávisle topení tak se spustí na cca. 3 min. a pak se vypne, při načtení zjištěna příliš vysoká teplota vody, a další problém je, že když následně nastaruji a jedu tak teplota vody se zvedá před očima, ale v autě bych zmrznul. V 26. 11. 2018 na 22:58, michal76 napsal: Termostat mě taky napadnul, ale tento motor ho prý, už nemá a je místo něj nějaký regulátor. Jinak motor se nepřehřívá. Jakmile se motor ohřeje tak pak už auto topí celý den. Prověřit to webasto (to je tovární zástavba nebo nějaká externí?) a zjistit, proč se hned vypíná pro příliš vysokou teplotu vody ... No a termoregulátor, tedy celek šoupátek v těle vodní pumpy by k tomu mohl klidně přispět taky, viz to rychlý ohřívání motoru bez efektu na výměník topení a to i po jeho výměně Hlavně bych se zeptal v jiném autorizáku, tenhle evidentně neví a pravděpodobně si ještě vymýšlí konzultace s ŠA, vše funguje a netopí ... Kapalina prostě buď není vůbec čerpána, to je ale nepravděpodobný, tak spíš je okruh pro výměník trvale omezen ... str. 27-32 Motory 1.8 l a 2.0 l TFSI (řada EA888).pdf Upraveno Listopad 28, 20186 r od rayx
Listopad 28, 20186 r Autor Takže dnešní posun, prý zjištěn vadný uzavírací el. ventil topení a po výměně již plně funkční, takže uvidíme ráno jestli se vše již servisu povedlo a auto bude topit ☺️. pokud to bude bude jen tento ventil tak je k to zasmání, že to nikdo neodhalil dřív. Upraveno Listopad 30, 20186 r od michal76
Prosinec 9, 20186 r Autor Chtěl bych poděkovat všem zúčastněným za názory, byl to skutečně el. uzaviratelný ventil topení. Škoda, že mě to stálo zbytečný proplach a výměník topení ? . No někde se to musí naučit, jen jsem to musel bohužel zaplatit já. ?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.