Přejít na obsah

Teplota vnejsiho vzduchu - problem


pub24

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

mam problem s Octou 3 (rv 04/2017, facelift) a jelikoz mi zatim v autorizaku rekli, ze se s tim jeste nesetkali, tak se obracim na vas, jestli mate podobnou zkusenost.

 

Mam problem s merenim vnejsi teploty, pricemz problemy zacali ihned po vymene akumulatoru (puvodni odesel a jeste v zaruce mi ho teda v autorizovanem servisu vymenili za novy).

 

Od te doby jsem zacal pozorovat problem s merenim teploty vnejsiho vzduchu. Asi 2 tydny se to jevilo tak ze teplota nesouhlasila s tim ze zpravidla byla vyssi o 10-15 stupnu nez skutecnost, ale vetsinou jen za jizdy....kdyz auto stalo, tak to souhlasilo (takze jsem si rikal ze asi cidlo a ze se holt vymeni az bude cas).

 

Po dvou tydnech se ale problemy rozsirili s tim ze teplota lita v rozmezi +-40 st a zacali se objevovat i uplne vypadky teploty (s cim pak souvisi a vypadek parkovaciho systemu a kontroly tlaku v pneu - ani s tim se prej v servisu nesetkali...navstivil jsem uz asi 4..:-/ ).

 

Nicmene jsem se teda dopatral k tomu, z system parkovani a tlaku v kol nepracuje, pokud nema udaj o teplote. Takze jsme zpatky u teploty.


Dnes jsem se dostal k tomu abych odpojil cidlo teploty a overil si jestli teplota klesne (otevreny obvod) anebo budou i vypadky. Po odpojeni cidla teplota klesla na -40°C, nicmene i tak se vyskytuji i vypadky (3 carky na disleji misto hodnoty teploty).

 

Meril jsem napeti na konektoru cidla a pohybovalo se kolem 0.56V, coz mi prijde divna hodnota. Kdyz jsem meril odpor cidla tak se jevil stabilni a reagoval na zmenu teploty (pohybvalo so to kolem 2kOhm). Kdyz jsem meril odpor na pripojenem cidlu, tak ty hodnoty neskutecne kolisali a napeti kleslo zhruba na 0.36 V.

Zkusil jsem prohmatat konektory v levem rohu predniho narazniku (cely svazek od cidla vedl vedl prave do jednoho z tech dvou konektoru, i kdyz dle schematu je to prime propojeni mezi cidlem a BCM), ale nejevilo to zadne zmeny..proste to obcas vypadne, nezavisle na tom jestli na tu kabelaz saham nebo ne.

 

Pak jsem teda zjistil ze udaj o teplote zarucene vypadne, kdyz se rozsviti prava mlhovka (nejdriv jsem podeziral kabelaz kolem sloupku rizeni, pac teplota vzdy reagovala zmenou a ted uz uplnym vypadkem, kdyz jsem otocil volantem doprava.. Pak mi ale napadlo, ze mam vlastne prisviceni do zatacek, takze vypadky nastali i kdyz zapnu mlhovky na volant nesahal)

Tak mne napada, ze chyba muze byt ve spoji / konektoru, ktery je spolecny pro teplotni cidlo a svetlo mlhovky. Mam jen schemata pro pred-facelift ()kde je teda spojeni cidla primo do jednotky, tak nevim jestli je to stejne anebo tam nastala zmena)

 

Mel jste nekdo podobny problem....?

 

Nejrozumnejsi rada (za kterou verejne dekuji Jirkovi (Ferda25)) zatim znela natazeni novych vodicu od BCM k cidlu, coz ale neni ta nejjednodussi varianta :-)

 

Tady je i vypis chybovych kodu..vsechny by meli souviset s merenim teploty..

OBD2: P0073 - Ambient Air Temperature Sensor Circuit High

 Engine: 15649

Airbags: 1054981

Instrument cluster: 13639936

Heater & air conditioning: 459527

Parking/steering assist: 13637888

Central electronics: 137217

 

Diky moc.

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možno trepnem. ale keď to súvisí s ľavou hmlovkou, navyše spoločne s teplotou, nemôže to byť niektorá kostra na ľavej strane?

 

edit: sorry, máš problém s pravou

 

pozerám schémy. F3 má napojenie priamo, O3 od 2017 cez konektor T8P

 

F3.thumb.png.1c483c805b308264086221f001baf8c8.png O3.thumb.png.4e1492b944af921578a19e494653ce3a.png

 

v oboch prípadoch je spoločná kostra, ukostrovací bod, označená ako 410

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to fakt ten istý konektor čo pre predné hmlovky - T8p 8-pin connector, front left in engine compartment

 

1415138562_Snmkaobrazovky(353).thumb.png.c587bf339813a5990298fc0cfcce76c9.png

 

odkaz na schému máš v správe. v lepšom prípade to bude len zatečené vodou, alebo cestou ku konektoru niekde skrat. ešte treba zistiť, kde presne sa nachádza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problem zda se byt vyresen. Problemu jsem nasel vice. Jednak prodrenej vodic (+12V) pro pravou mlhovku, ktery vedl do stejneho konektoru (T8p) kam jsou zpojeny vodice od cidla teploty. (Zda se, ze byla spatne vedena kabelaz od vyroby a odirala se zevnitr o naraznik. Vodic opraven a kabelaz prevedena tak aby se nikde nedotykala).

Abych vedel na kterou cast kabelaze od konektoru se vydat, tak jsem zapojil cidlo primo do konnektoru T8p a teplota chodila krasne. Takze padlo podezreni na kebelaz v narazniku. Kdyz jsem cidlo zapojil pres kabelaz v narazniku tak opet vse spatne. Reagovalo to na jakykoliv doteky a pohyb kabelaze. Pak jsem ale zkusil protahnout piny konektoru cidla teploty tenkym dratkem a prostriknout kontaktolem a po zapojeni cidla nejednou vse chodilo krasne a kabelaz jsem mohl ohybat jak jsem chtel. Do tech pinu neni videt, ale puvodni problem byl nejspis v zaoxidovanych kontaktech v konektoru pro cidlo teploty a tim padem jak byla cela kabelaz mokra jak ted porad prsi, tak to reagovalo na jajkykoliv svod nebo dotek kabelaze. Pres tu mokrou kabelaz se tam nejspis dostalo i napeti z toho prodreneho dratu (jinak si to vysvetlit neumim)  a hazelo to chybu zkratu na cidle. Po slozeni jsem zkusil vse poradne postrikat wapkou a jezdit v dezdi a teplota stabilni.. Tak snad to nekomu pomuze... :-)

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...