Přejít na obsah

Chyba P261A: Čerpadlo chladící kapaliny, Superb 2.0TDI 125kW CR


Rostišrot

Doporučené příspěvky

Zdar borci,

 

Superb II 3T 2.0TDI 125kW CR DSG

 

Zhruba před třemi měsíci mi vyskočila na dálnici chyba motoru, tak jsem to na benzínce na rychlo přečetl přes bluetooth obd, které vozím pro případ nouze a byla tam chyba: P261A Čerpadlo chladící kapaliny, přerušený řídící obvod. Jelikož auto jelo úplně normálně, chybu jsem smazal a pokračoval v jízdě dál. Od té doby byl klid až do minulého týdne, kdy jsem dal autu trochu nálož a chyba vyskočila opět (nevím zdá je to tím, že jsem auto hnal, nebo jen shoda náhod) - no nicméně už mi bylo jasné, že je něco špatně, i přesto jsem chybu smazal, ale samozřejmě už vyskakuje dál. Neměl jsem čas to celý týden řešit, dostávám se k tomu až teď a chci se zeptat, zda bývá rovnou špatné celé čerpadlo, nebo může byt zakopaný pes i někde jinde ať ho neměním zbytečně hned za nové. A jestli mi někdo může vysvětlit funkci tohoto čerpadla, v autech nejsem zrovna začátečník, hodně věci si udělám sám, ale předešlé auta, které jsem měl tak mám za to, že tam toto druhé čerpadlo ani snad nebylo, nebo o tom nevím, tak jsem se o něj nikdy nezajímal. A ještě jedná věc, zda to nemůže mít náhodou nějakou spojitost s tím, že mám menší únik kapaliny na chladiči (teda aspoň když se měnila dvouhmota, tak to vypadalo, že to chčije po chladiči , což by mělo odpovídat, jelikož jsem asi 3x za půl rok dolíval vodu - ale je to fakt malý únik, není to nic takového že bych dolíval po litrech, proto odkládám opět z důvodu časového vytížení výměnu chladiče až někdy na jaro, protože únik je minimální, tak mě to netrápí). Jinak vím, že se toto čerpadlo už v pár tématech řešilo, ale na některé moje otázky jsem odpověď nenašel, tak se případně omlouvám za založení nového. Popřípadě kdyby byla nutná výměna, tak kde se čerpadlo nachází a jak složitá je výměna? Do přílohy dávám výpis z diagnostiky. Díky za rady

 

PS: Dodatečná otázka, zda se může něco stát, když s touto "závadou" budu jezdit? Čeká mě ještě trasa cca 1200km, než bych se dostal k případné výměně čerpadla.

 

EDIT: Ještě jsem vyčetl na fórech, že snad jde o přídavné čerpadlo k nezávislému topení. Webasto na dálku v autě mám, ale je nefunkční už od doby, kdy jsem auto koupil a taky jsem ho nikdy nezapínal, respektive nezkoušel zapínat. Opravu absolutně neřeším, nepotřebuji ho. Může to mít tedy spojitost s tím?

Sup2 diag.jpg

Editováno: , autor: Rostišrot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To cerpadlo je ako keby pod nadrzkou kapaliny ostrekovacov, da sa vymenit relativne lahko, ale ak si dobre spominam, musi ist dole prave koleso a plastovy podbeh a mat nachystane nejake svorky na hadice (ja som to urobil fracuzakmi. Akoze, mozno to niekto da aj bez toho, ale proste si to treba pozriet. Samotne cerpado sa da vidiet, ked sa vymontuje prava hmlovka a ta mala plastova "mriezka" vedla nej. Samotne cerpadlo stoji aktualne myslim nieco okolo 2500 CZK.

 

Samotne Webasto ani nemusis zapinat, zapina sa samo, pokial teplota klesne tusim pod 7°C, ci chces ci nie - teda ak je zapnuty klucik/bezi motor. Dalej, ked auto nebezi a vodu hreje iba webasto, tak vodu toci prave to male cerpadlo, ak motor bezi, tak vodu toci zaroven "velke" cerpadlo na motore. Osobne pre moj pokoj na dusi by som to hodil na VW diagostiku, VCDS a pod.

 

PS: ked napises, ze nepotrebujes webasto, nevies o com hovoris :D tiez som si to myslel, az pokial som ho nespojazdnil ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martttin ---- Děkuji za příspěvek:) Ale čerpadlo, které jsi mi ty popsal (v místě pod nádobkou odstřikovačů u pravého kola) je sice přídavné čerpadlo, ale od Webasta. Dostal jsem se k němu, už jsem ho chtěl jet koupit a měnit, ale pak mi něco nesedělo, jelikož Webasto mám přes VAG zakázané/deaktivované, tak jsem nahlídl do dílenské příručky a usoudil, že chyba, kterou mi diagnostika hlásí bude čerpadlo jiné a po trošce maturity v garáži jsem zjistil, že je na motoru ještě jedno přídavné s čerpadlo s jiným označením. Viz. popisuji dole. PS: věřím, že webasto je super věc, když si na ní člověk zvykne, určitě ho dám časem do provozu, jen teď není čas to řešit. Zase na druhou stranu, trpí kvůli něj baterie.

 

Takže pro lidi, kteří budou řešit stejný problém a vyskočí jim chyba P261A: Čerpadlo chladící kapaliny B, dodávám moje vyřešení problémů (protože všude na fóru jsem viděl jen dotazy ale vyřešení žádné, tak ať případně někdo další, který neví stejně jako já nevěděl nemusí maturovat v garáži dva dny pod autem). Pokud má na autě někdo Webasto - nezávislé topení, ať se nenechá zmást a nemění čerpadlo u něj - to se nachází přímo u Webasta u pravého kola za podběhem. Tato chyba je čerpadlo jiné a to je přídavné čerpadlo chladící kapaliny 2 (označení V178, číslo dílů 5N0 121 093), nachází se pod olejovým filtrem, přístup celkem v pohodě, je třeba sundat spodní kryt motoru a vykoukne na Vás, viz. přiložený obrázek a mé foto. Jen demontáž čerpadla už není tak v pohodě, chce to vytáhnout pár jiných hadic okolo atd, ale jde to i bez toho, jen to chce pevné nervy. Kupoval jsem druhovýrobu za 980,-Kč...snad vydrží, cena za originál je momentálně něco okolo 3K plus/mínus. Na závěr podotýkám, že se jedna o motor 2.0TDI 125kw CBBB, jiná motorizace to může mít klidně jinak - to už jsem nestudoval. 

20190116_213513.jpg

Screenshot_20190110-113311_Chrome.jpg

Schéma1.jpg

schéma2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kluci omlouvám se, ale bohužel chyba je zpět. Po dvou dnech naskočila opět, takže jsem měnil čerpadlo zbytečně. Zajel jsem na jinou diagnostiku (VCDS) a tam už píše k chybě čerpadla zkrat na kostře. Tudíž bude nejspíš chyba v kabelu ke konektoru. Musím proměřit, zda jde do čerpadla/konektoru proud a popřípadě projít kabely. 

 

Nemá někdo schéma kam přesně jde elektrický kabel od tohoto čerpadla? 

Popřípadě nemá chladící čerpadlo 2 svoje samostatné rélatko? To může být údajně taky příčina tohoto problému. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak, snad asi po měsíci problém konečně vyřešen. Už mi to prostě hlava nebrala, jelikož jsem proměřil konektor k čerpadlu, byl OK pod 12V proudem, taktéž logicky v pořádku byla i pojistka, čerpadlo nové a chyba stále dookola vyskakovala znova vždy po třetím startu. Tak už nezbylo nic jiné, než zkusit koupit opět nové čerpadlo - tentokrát originál (předtím jsem kupoval nové, ale Čínu) a to byla ta největší chyba, jelikož celý problém byl v tomto...auto ten čínský zmetek očividně nepobralo / a nebo bylo od výroby vadné, to ukáže reklamace, ale je mi to vcelku jedno, chci zpět prachy tak či tak. Bohužel mě celou dobu matlo to, že mi vyskakovala na druhé diagnostice i chyba škrtící klapky - vůbec nechápu proč, stejný el. okruh jako čerpadlo to nemá, i přesto jsem ji čistil, dával do základu a beze změn. Nyní po montáži originál přídavného čerpadla zmizeli všechny chyby a je klid. Takže pokud by někdo řešil stejný problém, dávejte jedině originál, chtěl jsem ušetřit a ve finále mě to stálo akorát hodně ztraceného času a nervu. Ale zase na druhou stranu všechno zle je k něčemu dobré :) už jsem taková chodící dílenská příručka včetně schémat, aspoň jsem si nastudoval, jak podrobně funguje vše spojené s DPFkem, EGRem, sáním atd atd...je to první moje CRko s DPF filtrem a u moji předešlých PDček bez fapu mě to nějak nezajímalo. 

 

Jen pro info:

Číslo dílů čerpadla: 5N0965561A (označení A je přímo prvovýroba od VW, stojí nejvíce, momentálně nějakých 3.600, já ho sehnal z jeté bouračky B7)

Potom se dělají ještě Pierburg, ty jsou o něco levnější a toto bylo na autě od výroby - stejné číslo dílů, jen bez koncovky A) - je to bráno také jako prvovýroba

A Čína, která mi nefungovala, byla zn. Vika (stejné číslo dílu, koncovka C)

Editováno: , autor: Rostišrot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...