Přejít na obsah

Rostišrot

Uživatel
  • Počet příspěvků

    42
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Rostišrot

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. Zdravíčko, Mám tady jistý problém s Fábii od mamky a už nevím co dál vyzkoušet. (Celý problém, který zde popisuji jsem i natočil a přikládám dolů). Auto se koupilo nedávno, je to Fábie 1.2 HTP 47kW r.v. 2007 (původ ČR, vedena serviska do posledního km, dle servisky auto pravidelně dostávalo co mělo). Problém je následovný, vždy když se přijde ráno do auta, tak první start je úplně hrozný, startér točí pak auto chytne, ale motor se doslova třese pár sekund...po chvilce se ale dostanou otáčky a vše do normálu a už jede motor jak má, pak už je každý další start úplně v pohodě. Jen ten první dělá problémy (někdy chytne třeba až na po páté, ale pak se vše ustálí a už každý další start v pohodě až do druhého dne, nebo do doby kdy auto několik hodin stojí). Jelikož se to začalo dít hned chvíli po pořízení auta, tak v rámci "záruky" nám to bývaly majitel což je i známý a automechanik vzal s tím, že údajně vyměnil všechny svíčky + jednu cívku + čidlo teploty vody preventivně. Chvíli se zdálo, že je po problému, ale začalo to zase. Tak jsem si řekl, že to zkusím sám, ale už nevím co dál. Diagnostika mi nevypisuje žádnou závadu, měřil jsem tlaky - taky ok. Pak jsem ještě vyměnil palivový filtr, zda by náhodou nemohl byt přicpaný a taky nic. Nejsem moc znalec benzínu, já měl všechny své auta TDI a tady nějak nevím kudy kam. Napadá někoho něco? Čím to může být? Podotýkám, že svíčky a cívky jsem neměnil já osobně a tudíž ani nemám žádnou jistotu, že to bylo fakt v rámci té záruky poctivě vyměněno, takže pokud by se někomu mohlo zdát, že to může být tím, tak to udělám "znova". Budu rád za každý TIP na možnou příčinu, mamina už je nešťastná, chce se už auta zbavit, ale v takovém stavu ho stejně prodávat nemohu, navíc mimo toto je auto v TOP technickém stavu, takže by to byla i škoda. Dolů dávám odkazy na dva natočené videa startování (zrovna na těchto záznamech jsou starty ještě relativně dobré, někdy to takto chytne a zdechne a musí se na vícekrát než chytne na stálo). Díky předem za reakce 20190812_132100.mp4 20190714_150955.mp4
  2. Taky se přikláním k tomu, že by to mohli byt spojkové lamely. A chvilkama už jsem si říkal taky přesně to, co píše tady prassat...silentblok. Těžko se to z toho zvuku čte no, co by to mohlo být. Ale je fakt, že v teplotách pod nulou se to ozývalo a teď jakmile se trošku oteplilo, tak neslyším takřka nic. Takže to asi nebudu řešit a nechám to na osudu, buď se časem něco vysype, nebo to bude ok... jiná možnost ani není ? jen pro pořádek a můj klid vyměním olej v dsg což odkládám už skoro rok. Každopádně díky chlapi
  3. Sup II 2.0TDI 125kW DSG - CBBB Dneska se mi objevily na autě divné pazvuky. Dost těžko se popisují a při nahrávání videa na telefon nejdou moc slyšet. Tak to zkusím i když budu asi plácat páté přes deváté...Jev je takový, že při 2 a 3 stupni jde nejspíš od převodovky divné klepání/praskání/rachtání. Ale jen, když jedu např. pomaličku na zařazenou dvojku a popustím plyn a zase hned přidám, tak v tom lehce zaklepe, na třetí zařazený stupeň už je to zvukově slabší, ale taky se to ozve. Od 4-tého stupně nahoru už nejde slyšet nic . Podotýkám, auto jede normálně, žádné škubání ani nic podobného, jen ty pazvuky. A pokud se rozjíždím plynule, tak nejde slyšet vůbec nic - jen když jedu na zařazené dvojce, nebo trojce, najednou musím přibrzdit a hned zase lehce vemu za plyn, tak v tom jakoby zaklepe někdy víc někdy méně. Je to DSG, cca před půlrokem měněna dvouhmota a jinak nebyl s automatem nikdy žádný problém. Dle mě to půjde od převodovky, ale zajímají mě vaše zkušenosti pokud to už někdo řešil, nic totožného jsem zde na fóru nenašel. Auto mám 1rok, do servisu už šlo okolo 50tis (nic vážného co by mohlo souviset...nový DPF filtr, přidavné vodní čerpadlo, repass olejového čerpadla preventivně kvůli hřídelky, ložiska, brzdy, rozvody...klasika), vše bylo do dneška v topu a s aut.převodovkou nebyl do dneška jediný problém, až na výměnu dvouhmoty, která se začala ozývat při studených startech, tak šla hned nová a od té doby klid. Jediné co jsem zanedbal a odkládal, byla výměna oleje v DSGčku (za byválého majitele údajně dělána, ale znáte to...). Myslíte že by za to mohl olej? A pomohlo by tedy proplachnutí a nový olej? Jinak pokud by chtěl někdo poukázat na vstřiky, ty to nebudou, dle diagnostiky jsou v krasných hodnotách, všechny skoro na nule a navíc ty by měli jiné příznaky. Já jen tiše doufám, že mě nečeká nějaký repass DSG, nedávno jsem dořešil zakopaného psa s přidavným vodíním čerpadlem a potřebuji hlavně jezdit a mám minimum času pořád něco řešit. Díky za rady Ještě mě napadla jedná věc a to, že před dvěma týdny jsem čistil škrtící klapku a nevím, zda je na 100% dobře nastavena do původních hodnot. Ale nevím, zda ta by se mohla nějakým způsobem ozývat, to mi přijde jako blbost, ale raději to tady píšu. Nicméně do dneška žadné pazvuky nebyly, takže asi fakt hloupost. Vidím to teda na to DSG, ale rád bych teda dostal nějaký tip na co se v něm zaměřit. PS: Přikládám video, ale jedině volume na max a i tak z toho asi moc nepoznáte. Já sám to tam slyším minimálně. (a ve videu to není žádné kolísání otáček, to záměrně přidávám a pouštím plyn, aby šli pazvuky slyšet - což moc nejdou, bohužel tak silné nejsou aby to telefon zaznamenal). Na závěr dodám, že se to ozývá při studeném i ohřátém autě. 20190214_143343.mp4
  4. Tak, snad asi po měsíci problém konečně vyřešen. Už mi to prostě hlava nebrala, jelikož jsem proměřil konektor k čerpadlu, byl OK pod 12V proudem, taktéž logicky v pořádku byla i pojistka, čerpadlo nové a chyba stále dookola vyskakovala znova vždy po třetím startu. Tak už nezbylo nic jiné, než zkusit koupit opět nové čerpadlo - tentokrát originál (předtím jsem kupoval nové, ale Čínu) a to byla ta největší chyba, jelikož celý problém byl v tomto...auto ten čínský zmetek očividně nepobralo / a nebo bylo od výroby vadné, to ukáže reklamace, ale je mi to vcelku jedno, chci zpět prachy tak či tak. Bohužel mě celou dobu matlo to, že mi vyskakovala na druhé diagnostice i chyba škrtící klapky - vůbec nechápu proč, stejný el. okruh jako čerpadlo to nemá, i přesto jsem ji čistil, dával do základu a beze změn. Nyní po montáži originál přídavného čerpadla zmizeli všechny chyby a je klid. Takže pokud by někdo řešil stejný problém, dávejte jedině originál, chtěl jsem ušetřit a ve finále mě to stálo akorát hodně ztraceného času a nervu. Ale zase na druhou stranu všechno zle je k něčemu dobré :) už jsem taková chodící dílenská příručka včetně schémat, aspoň jsem si nastudoval, jak podrobně funguje vše spojené s DPFkem, EGRem, sáním atd atd...je to první moje CRko s DPF filtrem a u moji předešlých PDček bez fapu mě to nějak nezajímalo. Jen pro info: Číslo dílů čerpadla: 5N0965561A (označení A je přímo prvovýroba od VW, stojí nejvíce, momentálně nějakých 3.600, já ho sehnal z jeté bouračky B7) Potom se dělají ještě Pierburg, ty jsou o něco levnější a toto bylo na autě od výroby - stejné číslo dílů, jen bez koncovky A) - je to bráno také jako prvovýroba A Čína, která mi nefungovala, byla zn. Vika (stejné číslo dílu, koncovka C)
  5. Tak, snad asi po měsíci problém konečně vyřešen. Už mi to prostě hlava nebrala, jelikož jsem proměřil konektor k čerpadlu, byl OK pod 12V proudem, taktéž logicky v pořádku byla i pojistka, čerpadlo nové a chyba stále dookola vyskakovala znova vždy po třetím startu. Tak už nezbylo nic jiné, než zkusit koupit opět nové čerpadlo - tentokrát originál (předtím jsem kupoval nové, ale Čínu) a to byla ta největší chyba, jelikož celý problém byl v tomto...auto ten čínský zmetek očividně nepobralo / a nebo bylo od výroby vadné, to ukáže reklamace, ale je mi to vcelku jedno, chci zpět prachy tak či tak. Bohužel mě celou dobu matlo to, že mi vyskakovala na druhé diagnostice i chyba škrtící klapky - vůbec nechápu proč, stejný el. okruh jako čerpadlo to nemá, i přesto jsem ji čistil, dával do základu a beze změn. Nyní po montáži originál přídavného čerpadla zmizeli všechny chyby a je klid. Takže pokud by někdo řešil stejný problém, dávejte jedině originál, chtěl jsem ušetřit a ve finále mě to stálo akorát hodně ztraceného času a nervu. Jen pro info: Číslo dílů čerpadla: 5N0965561A (označení A je přímo prvovýroba od VW, stojí nejvíce, momentálně nějakých 3.600, já ho sehnal z jeté bouračky B7) Potom se dělají ještě Pierburg, ty jsou o něco levnější a toto bylo na autě od výroby - stejné číslo dílů, jen bez koncovky A) - je to bráno také jako prvovýroba A Čína, která mi nefungovala, byla zn. Vika (stejné číslo dílu, koncovka C)
  6. EGR nevím. Klapka je ok, měl jsem ji venku a v rámci možnosti i vyčistil.
  7. Ahoj lidi, Superb II (2.0TDI 125kW - kód motoru CBBB) Mám následující problém. Na budících svítí chyba motoru (vrtulník). Po přečtení na třech diagnostikách (Delphi, WOW, VCDS) jediná chyba a to: Chyba P261A: Čerpadlo chladící kapaliny B / přerušený obvod. Jednou se ukázala i chyba P0691: Řidící obvod větráku 1, ale ta už po smazání nikdy nevyskočila (viz.přiložené obrázky). Další diagnostika (TSpro) pro změnu ukazuje pouze chybu P2620: Výstup polohy škrtící klapky, tvalé otevřena. - K první chybě: Čerpadlo chladící kapaliny 2, které slouží k chlazení Egr ventilu jsem vyměnil za nové. Kabely jsou ok, proměřeno, jde 12V včetně signálu, pojistky taky ok. Nicméně chyba se po smazaní vždy vrátí po 3-4 startech. (podotýkám, že staré čerpadlo jsem rozebral a bylo spálené, ale vyměnil jsem za nové a chyba ne a ne pryč). -K další chybě, který se ukazuje pouze na jedné diagnostice: Škrticí klapka, pro jistotu jsem klapku vytáhl, vyčistil,dál zpět. Provedl akční členy, dle všeho spíná, otevírá se. Otázka zní, jak tyto všechny věci spolu mohou souviset? Kde dál hledat problém? Chyba motoru stále svítí, 3 diagnostiky háasí čerpadlo, 1 diagnostika hlásí šktící klapku, ale dle všeho by obojí mělo fungovat jak má. V pár forech jsem se dočetl, že to může souviset i s větrákem/saharou, což byla chyba, která vyskočila součásně s čerpadlem, ale po smazaní už tam není. Popřípadě nemůže být vadné ještě nějaké Relé? Pojistky jsem prošel všechny a ok, jediné kde jsem zatím nebyl je pojistná skříň pod volantem, předpokladám, že tam nějaké relátka budou, ale nevím na které se zaměřit. Byl bych rád za každou radu, už nevím čeho se dál chytit a nechci zbytečně jen tak vyměnit půlku auta. Nejvíc jsem zmatený z toho, že ani jedná diagnostika se neshodne na obou chybách. Na fórech je toho mraky, ale vše je to páte přes deváte a totožný problém jsem nenašel. Do přílohy dávám výpisy ze všech diagnostik + foto spaleného čerpadla chladící kapaliny. PS: Auto se chová úplně normálně, spotřeba ok, jízda ok, žádné cukání a podobně. Teplota ok. Ale je mi jasné, že dlouhodobě to nebude asi nic dobrého pro EGR a DPF (regenerace už mi taky neproběhla celkem dlouho a míra zanesení se značně zvedla za poslední dobu).
  8. Tak kluci omlouvám se, ale bohužel chyba je zpět. Po dvou dnech naskočila opět, takže jsem měnil čerpadlo zbytečně. Zajel jsem na jinou diagnostiku (VCDS) a tam už píše k chybě čerpadla zkrat na kostře. Tudíž bude nejspíš chyba v kabelu ke konektoru. Musím proměřit, zda jde do čerpadla/konektoru proud a popřípadě projít kabely. Nemá někdo schéma kam přesně jde elektrický kabel od tohoto čerpadla? Popřípadě nemá chladící čerpadlo 2 svoje samostatné rélatko? To může být údajně taky příčina tohoto problému. Díky
  9. Martttin ---- Děkuji za příspěvek:) Ale čerpadlo, které jsi mi ty popsal (v místě pod nádobkou odstřikovačů u pravého kola) je sice přídavné čerpadlo, ale od Webasta. Dostal jsem se k němu, už jsem ho chtěl jet koupit a měnit, ale pak mi něco nesedělo, jelikož Webasto mám přes VAG zakázané/deaktivované, tak jsem nahlídl do dílenské příručky a usoudil, že chyba, kterou mi diagnostika hlásí bude čerpadlo jiné a po trošce maturity v garáži jsem zjistil, že je na motoru ještě jedno přídavné s čerpadlo s jiným označením. Viz. popisuji dole. PS: věřím, že webasto je super věc, když si na ní člověk zvykne, určitě ho dám časem do provozu, jen teď není čas to řešit. Zase na druhou stranu, trpí kvůli něj baterie. Takže pro lidi, kteří budou řešit stejný problém a vyskočí jim chyba P261A: Čerpadlo chladící kapaliny B, dodávám moje vyřešení problémů (protože všude na fóru jsem viděl jen dotazy ale vyřešení žádné, tak ať případně někdo další, který neví stejně jako já nevěděl nemusí maturovat v garáži dva dny pod autem). Pokud má na autě někdo Webasto - nezávislé topení, ať se nenechá zmást a nemění čerpadlo u něj - to se nachází přímo u Webasta u pravého kola za podběhem. Tato chyba je čerpadlo jiné a to je přídavné čerpadlo chladící kapaliny 2 (označení V178, číslo dílů 5N0 121 093), nachází se pod olejovým filtrem, přístup celkem v pohodě, je třeba sundat spodní kryt motoru a vykoukne na Vás, viz. přiložený obrázek a mé foto. Jen demontáž čerpadla už není tak v pohodě, chce to vytáhnout pár jiných hadic okolo atd, ale jde to i bez toho, jen to chce pevné nervy. Kupoval jsem druhovýrobu za 980,-Kč...snad vydrží, cena za originál je momentálně něco okolo 3K plus/mínus. Na závěr podotýkám, že se jedna o motor 2.0TDI 125kw CBBB, jiná motorizace to může mít klidně jinak - to už jsem nestudoval.
  10. Zdar borci, Superb II 3T 2.0TDI 125kW CR DSG Zhruba před třemi měsíci mi vyskočila na dálnici chyba motoru, tak jsem to na benzínce na rychlo přečetl přes bluetooth obd, které vozím pro případ nouze a byla tam chyba: P261A Čerpadlo chladící kapaliny, přerušený řídící obvod. Jelikož auto jelo úplně normálně, chybu jsem smazal a pokračoval v jízdě dál. Od té doby byl klid až do minulého týdne, kdy jsem dal autu trochu nálož a chyba vyskočila opět (nevím zdá je to tím, že jsem auto hnal, nebo jen shoda náhod) - no nicméně už mi bylo jasné, že je něco špatně, i přesto jsem chybu smazal, ale samozřejmě už vyskakuje dál. Neměl jsem čas to celý týden řešit, dostávám se k tomu až teď a chci se zeptat, zda bývá rovnou špatné celé čerpadlo, nebo může byt zakopaný pes i někde jinde ať ho neměním zbytečně hned za nové. A jestli mi někdo může vysvětlit funkci tohoto čerpadla, v autech nejsem zrovna začátečník, hodně věci si udělám sám, ale předešlé auta, které jsem měl tak mám za to, že tam toto druhé čerpadlo ani snad nebylo, nebo o tom nevím, tak jsem se o něj nikdy nezajímal. A ještě jedná věc, zda to nemůže mít náhodou nějakou spojitost s tím, že mám menší únik kapaliny na chladiči (teda aspoň když se měnila dvouhmota, tak to vypadalo, že to chčije po chladiči , což by mělo odpovídat, jelikož jsem asi 3x za půl rok dolíval vodu - ale je to fakt malý únik, není to nic takového že bych dolíval po litrech, proto odkládám opět z důvodu časového vytížení výměnu chladiče až někdy na jaro, protože únik je minimální, tak mě to netrápí). Jinak vím, že se toto čerpadlo už v pár tématech řešilo, ale na některé moje otázky jsem odpověď nenašel, tak se případně omlouvám za založení nového. Popřípadě kdyby byla nutná výměna, tak kde se čerpadlo nachází a jak složitá je výměna? Do přílohy dávám výpis z diagnostiky. Díky za rady PS: Dodatečná otázka, zda se může něco stát, když s touto "závadou" budu jezdit? Čeká mě ještě trasa cca 1200km, než bych se dostal k případné výměně čerpadla. EDIT: Ještě jsem vyčetl na fórech, že snad jde o přídavné čerpadlo k nezávislému topení. Webasto na dálku v autě mám, ale je nefunkční už od doby, kdy jsem auto koupil a taky jsem ho nikdy nezapínal, respektive nezkoušel zapínat. Opravu absolutně neřeším, nepotřebuji ho. Může to mít tedy spojitost s tím?
  11. Díky za rychlou odpověď. Ještě bych se rád zeptal, měl si taky automat? A měnil si jen čistě dvouhmotu, nebo ještě něco k tomu? A co olej v převodovce? Dík
  12. Zdravím všechny, Superb II 2.0TDI CR 125kw, CBBB 2009 DSG. Při studeném motoru po startu něco klepe, jen na volnoběh bez plynu, po lehkém přišlápnutí plynu nad 1tis ot. je klid - tak stejně hned při jízdě je klid. Po ujetí pár kilometru už je na volnoběh normálně klid. Pak při dalších startech kdy už je motor teplý je krásně tichý a je klid. Dle mě i mechanika už je načatá dvouhmota, může tyto pazvuky dělat právě ona? Jinak mě nic jiného nenapadá, motor má krásny plynulý chod, bez problémů. Hydroštely by spíše cvakali, toto je takové klepání. Auto mám jen měsíc, je po rozvodech, vyvažovakach a po novém mot.oleji a filtru. Díky za rady. Přikládám video, kde si můžete "klepání" poslechnout :
  13. Zdar hoši, Nedávno jsem si pořídil Supa II 2.0TDI 125kw CR 2009 DSG. Nájezd 230k (km měli by dle všeho odpovídat). Udělal jsem preventivně pro svůj klid rozvody a poté vyvažováky. A právě když mi borci dělali olejové čerpadlo (vyvažovací hřídel pohonu), tak mi bylo sděleno, že po sundání olejové vany byly v olejovém koši špony - foto zde přiložím. A absolutně nemám ponětí, odkuď ty špony můžou být, nenapadá váš něco? Vypadali, jako by někdo dělal nový závit ve vaně na vypouštěcí šroub, ale průměr závitu je původní. Sice pevně doufám, že se přes sítko koše nikam dal nedostali (starý olejový filtr byl čistý), ale i tak mi to lehce vrtá hlavou, protože jsem zde v tomto topicu něco o šponách četl...ale pochopil jsem to tak, že jde o jiné špony úplně jinde než se nalezli u mě. Tak jen zda někoho něco nenapadá, popřípadě zdá nemá podobnou zkušenost. Jinak samozřejmě vana se kompletně vyčistila, olejový koš nový - nový olej + filtr a auto jede jak má, ale i přes to se ptám zda si nedat na něco pozor. A ještě tak informativně, časem mi bude klepat na dveře nejspíš dvouhmota, podle kamaráda mechanika už jdou cítit vibrace - já sice nic moc necítím, řádí krásně a že by nějak vibrovala se mi taky nezdá (ale je to moje první DSG, doposud jsem měl vždy manuály, tak nedokážu přesně posoudit). Takže se chci zeptat, při vyměně setrváku doporučuje se dělat zároveň hned ještě něco krom výměny oleje v převodovce? Nebo stačí vyměnit dvouhmotu, olej a bude klid? Samozřejmě nechci od vás nějaké věštění z koule, jen čistě teoreticky a informativně. Díky za postřehy
  14. Rostišrot

    Moje Octa 1.9tdi

    Š. Octavia 1.9tdi 81kW ASV (chip 103kW)
  15. Jak vidím, tak tady dokážete člověku opravdu dobře poradit. Za 3dny ani jeden příspěvek, či odpověď No jinak, pokud by měl někdo stejný problém, tak za celou tudle věc mohla váha vzduchu. Byla vadná už asi delší dobu, protože turbo už od 3tis přestalo tahat. Váhu jsem odzkoušel tak, že jsem dočasně do jejího konektoru napojil diodu-maf off ( více zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016 ) a jak jsem šel auto projet, tak jsem ho nepoznával, takový rozdíl jsem nepoznal snad ani po chipu Teď tlačí turbo plynule až nad 4tis otáček, takže problem vyřešen. Snad to někdy někomu pomůže.
×
×
  • Vytvořit nový...