Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, motor začal žrát olej ve velkém 1l na 1000km, možná víc. Udělaný proplach motoru + přidání aditiva od Liqui Moly - Stop olejovému kouři a olej Mobile 1 -  5w50

Z výfuku jde šedivý kouř.

Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch, (jak vysavač) a začne se víc kouřit z výfuku a chod motoru kolísá

Zkoušel jsem oddělat hadici mezi intercoolerem a turbem. V hadici je olejová mastnota, ale olej o větším množství tam není.

A takhle vypadají svíčky (po 4000km)

https://imgup.cz/image/L2pd

Jsou to pístní kroužky? Nebo podpálené ventily, nebo někde nějaká netěsnost?

Motor BWA, RV 2007, 170 000km.

Upraveno od ors2007

  • Autor

Zkusím vyměnit ten ventil, než to dát celé rozebrat. Hledal jsem na youtube videa s problémem toho ventilu a vypadá to podobně. Zatím díky za tip.

 

Je to hodně podobné tomuto videu

 

Upraveno od ors2007

A to se sundaným víčkem oleje nepadlo do nouzáku?? U mně takřka okamžitě, i opakovaně. Je tam totiž čidlo na hlídání tlaku ol. náplně.

Hm, to "čidlo na hlídání tlaku ol. náplně" by mě zajímalo :D

Nepleť si to s čidlem tlaku mazání, to tedy na povytaženou měrku nebo sundaný víčko pro dolejvání reagovat nemůže a nebude, pokud to padlo do nouze, tak bez dohledání zapsané chyby to bude jistě něco kolem chudé směsi, a dobře to tedy není.

V motoru musí být jen předepsaný podtlak, pokud je třeba ta membrána ve ventilu odvětrání kaput, v motoru je výrazně větší podtlak, který pak může sebou brát více oleje a ten proto mizí. No má to 170tkm, tak výměna toho dílu z plastu a gumy nic nezkazí, kupuj jen origo díl od VAGu, žádnou čínu/náhradu třeba od Vaico, Borsehung atd., však origo je cca 1200Kč B)

  • Autor

JJ, mám už objednaný origo díl 

https://www.cc-autodily.cz/ventil-regulatoru-2

 

Těch 1200kč v porovnání s generálkou motoru je zanedbatelných.

 

Jo a to víčko sem neměl odvahu úplně oddělat, když sem ho jen pootevřel začlo to z výfuku víc kouřit a motor se začal hodně trápit, tak sem ho hned zas přiklopil. Mě stačilo vytáhnout jen měrku a byl poznat obrovský rozdíl v trápení motoru.

Navíc to víčko tím podtlakem nejde skoro otevřít, ten podtlak je fakt velký.

Upraveno od ors2007

Tak to je jasný, velký podtlak ukazuje, že ten ventil, tedy ta hlavní membrána v něm, bude mít trhlinku. Až přijde nový a bude to skutečně origo s VW znaky, tak se pak mrkni do starýho na stav tý gumy. Holt, ty km horkých olejových par to nevydrží nic věčně.

@rayx Nepletu. Takhle mi to bylo podáno na jiném fóru znalou osobou. Jak bylo otevřené víčko, to čidlo nenaměřilo "přetlak" a tudíž zavelelo k nouzáku, zejména za studena. To ná s tlakovým čidlem (přímo) oleje nic společného. Musel bych natočit video toho chování, ale nechce se mi.

Nech si od té znalé osoby říci číslo dílu, který měří ten uváděný "přetlak" v motoru pod písty, kolem klikovky a v hlavě u pružin ventilů, ale ne v sání. Pak se o tom můžeme bavit dál ;)

Upraveno od rayx

O sání jsem nenapsal ani slovo.

Ano, nenapsal, a já ani nic takového netvrdil, to jsem zmínil já jen pro sichr, aby jsme se nebavili o čidlu tlaku v sání B)

No podstatný ale je, že Tebou zmiňovaný "čidlo přetlaku olejové náplně v motoru" je zatím velká neznámá a na to jsi neodpověděl ... Ono co není, k tomu se holt těžko hledá číslo dílu :doh

  • Autor

Ventil včetně těsnění a trubek vyměněn, membrána byla protrhlá a bylo to celé od oleje. (přikládám foto starého rozebraného ventilu)

Když jsem tam dal nový ventil, auto znatelně ožilo, množství dýmu z výfku se lehce snížilo, ale nezmizelo.

Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch už mnohem míň, ale přesto saje (ale to je asi normální). A po otevření víčka, nebo měrky se kouří z výfuku o něco víc.

Ujeto asi 50km. Po projetí jsem kontroloval opět hadičky ventilu a v té delší byl opět olej.

 

Dým z výfuku by měl zmizet okamžitě , nebo až časem až se ze spalovacího prostoru vypálí olej? A neví někdo proč je v té (delší) hadičce od ventilu zase olej?

WP_20190118_16_55_26_Pro.jpg

WP_20190118_16_56_01_Pro.jpg

Tak ona ta membrána nepraskla asi na pár posledních km. Kdy to začalo mít velkou spotřebu oleje, před kolika km? Podle toho je pak zanesený sání atd. a chvilku to bude trvat, než se sání očistí nasávaným vzduchem a v další cestě (válce, turbo a výfuk) pak vypálí.

 

Ty svíce by si zasloužily kontrolu a očištění případně výměnu podle stavu, až s tím nyní najedeš tak 1000km B) Pak budeš mít info o tom, jak jsou na tom jednotlivý válce i to,jak je na tom spotřeba oleje. Ventil tedy za spotřebu oelej mohl, ale jak jsou na tom kroužky a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1

 

Auto si nyní s fungujícím ventilem musí zase naučit/adaptovat na stav, kdy jediný vzduch si bere ze sání přes váhu vzduchu, a to tedy i pro odvětrání klikovky. Na povytaženou měrku nebo otevřený víčko dolejvání to tedy musí reagovat vždy, tím otevíráš motoru další cestu pro vzduch, který si tak nebere přes váhu vzduchu. Když se membrána trhne a motor si tedy přisává vzduch přes ventil odvětrání, aby nezdechl díky ochuzené směsi, ECU se musí přizpůsobit a směs obohatit ...

  • Autor

Tak nějaký olej to bralo vždy. Asi tak 1l na 5-6 000km, to sem bral u tohoto motoru jako normální. Vysoká spotřeba oleje začala tak před 2000km. Počkám a uvidím co to udělá se spotřebou oleje teď. Ale minimálně ten ventil pomohl a za to díky.

 

Prosím o vysvětlení:

"... a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1 "

Co je TPI2018012/1 ?

 

No, je možný že ty kruhy můžou být horší taky, ale ten 1l na 5-6000 bych určitě neřešil a jen tedy kontroloval hladinu a olej dolíval. Ano, jezdi dál a uvidíš, maximálně omrkni ty svíčky po nějakým nájezdu, měly by na tom být lépe než před výměnou ventilu B)

 

K tomu TPI, vidíš přílohu pdf /odkaz na ni/ v mém prvním příspěvku v tomto vlákně? Tam máš čísla motoru, od kdy to BWA mělo mít kroužky ve správných výrobních tolerancích.

https://forum.skodahome.cz/topic/145891-motor-saje-vzduch-nalevacim-hrdlem-oleje-žere-olej/?do=findComment&comment=2367475

 

V podstatě všechna BWA vyrobená do 11.11.2007 budou mít problém ... TPI je VW, ale Škoda na tom bude podobně.

 

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Po výměně toho PVC ventilu mám najeto necelé 2000km a spotřeba oleje nulová, nebo tak malá že na rysce ještě není žádný úbytek znát.

Tak třeba to někomu pomůže do budoucna.

Velké díky patří "rayx"

  • 3 týdny později...

Ja mám asi podobný problém s 1.8T 132kW. Prasknutá trubka mierky oleja. Vo VAG mi nabeháva  ...mixture too lean.

Prečo presne to robí chudobnú zmes? Predstavujem si to tak že v kľukovke je podtlak, keď to netesní, tak sa to cez ten ventil snaží dohnať, ale stále to pumpuje vzduch zvonku cez kľukovku. A potom to ide do sania mimo MAF?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.