Přejít na obsah

cuká motor


Jana111

Doporučené příspěvky

Zdravím.Při jízdě mi začne u Superba TDI 96 kW lehce pocukávat motor ale jen v ustálených otáčkách když chci jet plynule po rovině.Když přidám plyn tak to nedělá a na volnoběh to také běží klidně.Neměl s tím už někdo vzkušenosti.Vstřiky jsou zkontrolované,ERG ventil vyčištěný a při odpojení váhy vzduchu to také cuká.Naftu tankuji stále u stejné benzinky. Jana

Editováno: , autor: Jana111
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, rayx napsal:

Kolik to má km a jak jen na tom DMF, dvojhmotnostní setrvačník? Je něco pozorovatelnýho na volnoběh, když se vyšlápne spojka?

Má to 350 000 a zařalo to dělat po technické když mi měřili emise.Takže nemůžu vědět jak je na tom setrvačník a DMF taky nevím co znamená.Spojka pracuje normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak se tomu asi nelíbilo to vytáčení do maxima ... Jak je na tom rozvod, kdy byl dělaný? Ty vstřiky byly kontrolovány jak, demontovaly se a nebo jen diagnostikou? Bylo to na diagnostice, kromě chybové paměti někdo zkontroloval měřené hodnoty za chodu motoru?

 

DMF = dvojhmotnostní setrvačník, zařízení s pružinami, pokud se unaví či dokonce prasnou, může to mít podobný projev. Ale to bych s ohledem na to, že se děje po vytáčení do omezovače asi vyloučil.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ta oprava se pravděpodobně nepovedla, buď i nový vstřik vadný, případně vymletá šachta vstřiku/špatné gumičky na vstřiku, nebo špatný kontakt na elektrické liště ke vstřikům.

 

Tohle by měl pořešit ten servis, co to servisoval, může to být čímkoliv z uvedeného, víc se poradit nedá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, rayx napsal:

Tak ta oprava se pravděpodobně nepovedla, buď i nový vstřik vadný, případně vymletá šachta vstřiku/špatné gumičky na vstřiku, nebo špatný kontakt na elektrické liště ke vstřikům.

 

Tohle by měl pořešit ten servis, co to servisoval, může to být čímkoliv z uvedeného, víc se poradit nedá.

Prosím ten vstřik nemůže být vadný když se kontroloval na stoloci a gumičky i měděná podložka se dala nová.Teď pojedu znovu na diagnostiku aby se porovnali všechny vstřiky jak pracují a potom se uvidí co bude dál.Někdo mi psal že to bude špatný ten svazek kabelů v hlavě ale to se také vyloučilo a než se připojil ten kabílek ke tomu vstřiku tak se napružil ten konektor aby tam byl dobrý kontakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projev jen za ustálených otáček za jízdy, při zatížení nebo na volnoběh nic, to se špatně hledá. I testovaný vstřik může být špatný ...

 

Nepravděpodobné, když při zátěži to je OK, ale je to základ, jak dlouho je tam naftový filtr a měřil servis tlak nafty od tandemového čerpadla i toho v nádrži?

 

To vytočení do omezovače na emisích (pokud to skutečně měřili) ale jistě sehrálo svý, když to před tím nedělalo, je třeba se zaměřit jak na vše kolem vstřiků, tak pro jistotu zkontrolovat i ty rozvody, mělo by stačit na diagu synchronizaci vačkového hřídele ke klikovému.

 

Jen pro info, kod motoru je AWX nebo AVF?

 

A poznámka k odpovědím, nepoužívej pro odpověď na předchozí příspěvek  volbu "citovat" ale pole pod posledním příspěkvem a odešli volbou "Odeslat odpověď". Citace je možná jen pro ne přímo poslední příspěvek. Jestli to zvládneš, smaž prosím ty citace ve svých odpovědích B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme teď přijeli ze servisu kde nám udělali diagnostiku vstřikovačů a všechny vykazují přibližně stejné hodnoty.Pán evidentně taky neví čím by to mohlo být.Prý by zkontroloval všechny kontakty na vstřikovačích ale to mi připadá zbytečné když všechny vstřiky normálně fungují.Nevíte na kterou stranu by se měl ten kontakt který se připevňuje na vstřikovač napružit aby lépe doléhal?Přítel si myslí že by se možná měl zkusit vyměnit palivový filtr ale ten se také měnil před rokem zároveň s tím rozvoďákem.Tlaky na čerpadlech se neměřily.Kód motoru je AWX.

Editováno: , autor: Jana111
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni, když se kontrolovaly vstřiky a jeden se měl dokonce měnit, tak nebyl žádný problém ty konektory / piny zkontrolovat i na zbylých vstřikovačích. Napružují se jen 2 piny, které jsou vloženy do otvíracího plastového konektoru.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038906231-svorkovnice-skoda-19593.html

 

Jinak 350tkm je poměrně hodně na gumičky na vstřicích, tam by mohl tlak utíkat. Když tedy kontroloval hodnoty dorovnání volnoběhu na vstřicích, v jakých hodnotách se to pohybovalo, do +/- 0,5, nebo více?

 

Nejhorší je, když servisman něco opravuje, oprava problém nevyřeší a servisman začne krčit rameny, že neví ...

 

Ten naftový filtr, kdyby naftu nepouštěl, tak by se to projevilo naopak v zatížení, tedy akceleraci a to by cukalo hodně, pokud to nedělá a nenajeli jste za rok limit na výměnu, tak zatím neměnit.

 

Ještě jsi psala, že EGR ventil je vyčištěný, ale nic o tom, jestli funguje. Ono kdyby netěsnil či otvíral při malém zatížení při jízdě, to by také mohlo způsobovat to pocukávání.

 

Jen pro celkový info, na těch emisích jsi byla Ty nebo kdo to zařizoval? Měřili to skutečně, tedy vytáčeli do omezovače? Kolikrát, nebylo na motoru slyšet něco nenormálního? Takže hned po odjezdu z SME pryč bylo to pocukávání znát? No, mrknul tedy servisman i na ten rozvod, alespoň tu synchronizaci v diagnostice?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.Takže nejdříve chci napsat že EGR ventil se zkoušel odpojit a cukalo to pořád stejně.U emisí jsem nebyla a to si jen myslím že to začalo od té doby a hlavně to začalo pozvolna a zhoršuje se to.Jinak ten co mi dělal diagnostiku kouknul jen na vsrřiky,nic jiného nezkoumal a za necelích 5 minut si vzal 4 stovky.Včera mi psal jeden pán a říkal mi že to těma vstřikama určitě nebude a prý to bude dělat na 90% váha vzduchu.Zítra nebo v neděli k němu pojedu a zkusí mi půjčit váhu z jeho octávky a potom bych si jí koupila.Pak dám vědět jestli už to necuká.

Jinak nejlepší servisman byl asi ten který mi řekl že to dělá svazek v hlavě a prý se k němu můžu objednat na výměnu a bude se kvůli tomu muset vyhodit motor. :-) Když jsem to řekla jinému mechanikovi tak ten mi odpověděl,že se kvůli tomu motor vyndavat nemusí a opravu jsem zrušila. Další mi chtěl měnit ten vadný vstřik a řekl mi že pokud bude to uložení vstřiku v hlavě poškozené tak že hlavu posílají někam na opravu a tím pádem vyjde ta výměna vstřiku cca na 30 tisíc.Potom byl ještě naštvanej že jsem si vstřik sehnala sama,nechala ho zkontrolovat a během jedné hodiny mi ho vyměnil kamarád u mě na dvorku. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, tak z toho cos nyní napsala můžeme EGR vyřadit také. No, ona to vždy byla a stále je džungle, si nechat někde opravit autí, tvrdit, že pro výměnu svazku ke vstřikům musí motor ven, to je hodně dobrý tvrzení pana mechanika ... A být si na 90% jistý, že cukání v lehkým zatížení dělá váha, to chce taky kuráž ...

 

Tak, ale co je podstatný, Ty sis sehnale někde nějaký vstřik a kamarád ho vyměnil během hodiny na dvorku??? Tento vstřik se tedy nechal testovat? Odpovídá typu, co má v motoru být? Jestlipak věděl, jak ten vstřik při montáži na motor nastavit, na co si dát bacha, jak dotáhnout šrouby, atd.? To fakt není svíčka, kterou zvládne vyměnit kde kdo.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že z toho děláte velkou vědu.Vstřik jsem sehnala podle číselného označení úplně stejný,samozřejmě se nechal otestovat na stolici a dali na něj i novou sadu těsnění.Příště bych si ten vstřikovač už dokázala vyměnit sama.Stačí sundat ventilové víko a jen tak bych si nejdříve zkusila zkontrolovat jestli byl ten vstřik dobře naštelován tím že bych 18 fajfkovým klíčem otočila vačkovým hřídelem tak aby bylo vahadlo na 3 válci co nejníže.Povolila bych kontramatku na vahadle a imbusem bych zkusila lehce dotáhnout štelovací šroub.Pokud by šel dotáhnout jen o 180 stupňů tak byl seštelován dobře.Ptom už bych sundala vahadla z 3 a 4 válce,povolila šroub který drží vstřik a pomocí lanka a páky bych ho vyndala.Pokud nebyl nikdy vyndaván,tak to chce se vstřikem otáčet sem a tam než se pomalu přes páku vytáhne.Hlavně se musí dávat pozor aby do motoru něco nespadlo.Hadrem se vyčistí uložení vstřikovače a pokud tam jsou hrany tak se jemně zabrousí šmirglem o zrnitosti 200.Následně se vloží nový vstřik a pokud nejde zatlačit silou ruky,použije se k tomu humová palička a lehce se dorazí až nadoraz. Zkontroluje se aby byl správně otočen a dotákne se momentovým klíčem.Dají se zpět vahadla a našteluje se u nich vůle tak jak jsem to popisovala nejdříve u 3 válce pak se otočí motorem o 1/4 otáčky aby bylo vahadlo co nejníže na 4 válci a dotákne se lehce imbusem štelovací šroub,potom se povolí o 180 stupňů a dotáhne se kontramatka.Když už bych tohle dělala tak bych následně překontrolovala i vůli nejdříve na 2 a potom na prvním válci.Tím bych skončila a nasadila víko.

Jinak to že si je jistý tou váhou vzduchu nejdříve vyzkoušel a to tak,že mi napsal,a nafotil kterou svorkovnici mám vytáhnout na sacím potrubí z čidla které hlídá tlak vzduchu a potom zkusit jestli ten motor bude i tak cukat při jízdě.Jako zázrakem opravdu necuknul ani jednou-jen se mu nechtělo táhnout. :-)

Jen tak pro zajímavost by mě zajímalo jaký názor na tohle budete mít nyní. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je hezký, že ses s tím postupem vypsala, bohužel problém to jak je vidět, nevyřešilo.

K té výměně vstřiku mám několik otázek. Upevňovací šroub na vstřik, zůstal původní nebo jste dali nový? A když píšeš, že se dotáhne momentovým klíčem, napíšeš, kolika Nm jste to dotáhli?

Nechávám stranou, že jste neposoudili stav sedla v šachtě kam přijde ta měděná podložka na vstřiku, nejnižší polohy vahadla vzali asi jen odhadem, a na otřepy v šachtě bych vzal šmirgl jemnější jak 200.

 

K tomu testu s odpojeným čidlem tlaku vzduchu, nebo s odpojenou váhou. Pokud ECU motoru nemá info, kolik vzduchu motor saje/jaký je tlak v sacím potrubí za turbem, nedávkuje takové množství nafty jako když to info má, to z důvodu omezení kouřivosti (spalovalo by se mnoho nafty při nedostatku vzduchu), tak je jasné, že v tomhle režimu se cukání projeví jen při velkém problému a motor pochopitelně netáhne. K tomu stačí starší VAG-COM/VCDS a nechat si to za jízdy načíst, viděla bys hned, bez toho je to hádání naslepo.

 

Když se tedy na začátku řešil problém s původním vstřikem, ten se projevoval jak? Cukalo stejně, míň, víc, nebo jelo na 3, případně vůbec?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém to nevyřešilo ale vyměnil se vstřikovač který pracoval úplně odlišně jak ostatní 3 a nyní se na diagnostice ukázalo že jsou všechny v pořádku a cuká to pořád stejně jako dříve.Novou váhu už mám sehnanou která stála 3500 a pán ji prodáva za 500.Potřebujeme teď jen vyzkoušet jestli to je tou váhou.Pokud to nebude váhou tak mi potom poradíte Vy co s tím mám dělat dál. :-) Jinak ten šrob se tam dal ten starý a pokud to hodně vadí tak není problém ho během 20 minut vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konečně problém vyřešen a dělala to vadná váha vzduchu.Děkuji všem kteří se mi snažili pomoci a hlavně automechanikovi který nám váhu vzduchu půjčil ze svého vozu aby jsme jen zjistili jestli to cukání způsobuje ona.Váhu jsme koupili za 500 korun a doma jsme si ji vyměnili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,tak zatím v pohodě. :-) Včera byla jednou Praha a zpět do Liberce a dnes znovu. Zatím šroub drží a když mě tak strašíte,tak nebudu riskovat a vymění se ten šroubek. Jinak když umíte tak dobře radit ještě potřebuji něco udělat s dveřmi u spolujezdce.Občas se na dálkové ovládání neodemknou na poprvé a někdy až na 3 pokus.Při tom je slyšet že se odemknout chtějí ale neodemknou. Jo a můžu při výměně oleje motor propláchnout naftou a nastartovat než naleji nový?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestraším, ale ten šroub je to jediný, co drží vstřik na místě proti kompresnímu a expanznímu tlaku ve válci. Proto mě dostalo to, když jsi napsala, že jste ho dotáhli JEN momentovým klíčem (zatím stále bez odpovědi kolika Nm) a navíc nechali ten původní šroub.

Ten šroub se sice má na začátku dotáhnout momeňťákem na nějakou hodnotu, ale pak nastupuje to podstatný, a to dotažení o 270 stupňů, tedy 3/4 otáčky. Asi je jasný, že to ten šroub natáhne, proto se nemá znovu použít B)

 

Ostatní věci tu neřeš, koukni na foru, jestli už to někdo neřeší (to zamykání zcela jistě ano, bude to zámek či nalomené kabely v přechodce) a pokud ne, založ si na ně příslušné vlákno, jako jsi to udělala tady s motorem.

Jinak nechápu, proč bys měla chtít proplachovat motor při výměně oleje naftou, v motoru vždy něco zůstane, a tam kde má být olej, tam nafta nemá co dělat. Však jestli při těch najetých km to má na ostatních vstřicích původní gumičky, ona si nafta najde cestu do oleje sama, a pak se budeš divit, že olej ani trochu neubývá, či dokonce přibývá ... Radost u PD techniky ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dobře,tak ten proplach dělat nebudeme a gumičky na vstřicích zatím asi drží,protože vždy od výměny do další výměny se dolilo možná tak nejvíce 1/4 litru oleje.A co se týče toho šroubu,tak ten jsme dotáhli momenťákem tím stylem že ho kamarád dotáhl jen ráčnou a potom řekl: "moment" chce to ještě trochu a bylo to. :-D Autíčko jede úplně perfektně,najelo už přes 1300 km,spotřeba se pohybuje okolo 5 litrů/100km,tak už s tím šroubem asi nic dělat nebudeme. Je to už starý auto a nechceme do něj už vrážet moc peněz za drahý servisy.To je asi vše co bych k tomu mohla říci. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je dobré s tím kamarádem a jeho "momentem", původně jsi jasně psala něco o momentovém klíči ... :_icon_smich2:

No a když je necelých 100Kč za nový šroub moc, tak je jasný, že za servis se nemůže utrácet, což tu ale nikdo ani nedoporučoval/neprosazoval.

Tak hlavně že se to "pořešilo" a autí jezdí bez cukání, snad mnoho dalších km bez starostí B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den, 

Mám Superb 2003 1.9 TDI 96kw kód mot. AWX najeto 280k . Chci se zeptat čím by to mohlo být ? Auto při sundání nohy z plynu začne brzdit motorem (v pořádku), pak ale si začne samo přidávat, že to vypadá jako cukání. Na volnoběh nic, když je auto v tahu taky nic, až když pustím nohu z plynu a auto začne brzdit motorem tak to začne.

Předem děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...