Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem,

Vlastním Fabii 1 osmnáct let, za ty roky existují snad dvě nejotravnější závady u tohoto vozu. První o hlášeních teplotního čidla a jeho vazbě na konektor přístrojové desky jsem zde již popsal. Dnes jsem si dal chvíli a budu se věnovat řešení závady druhé.

Starší verze posilovače (TRW, cca. do 01/2003) měla jednu nepříjemnou anomálii. Součástí posilovače je snímač natočení volantu, který bohužel nebyl nijak zapouzdřen a při každém výraznějším dešti zvlhl a začala svítit kontrolka nefunkčnosti posilovače. Posilovač pak spadne do nouzového režimu a není schopen reagovat tak jak má.

Já se v té době obrátil na kamaráda, co se celý život baví v oblasti vysokofrekvenčních přenosů a rádiových vysílačů na stožárech. Zajímalo mě utěsnění těchto zařízení, která jsou na stožárech často řadu let pod účinkem těch nejhorších povětrnostních podmínek. Rada byla usměvavá, ale ejhle po její aplikaci mi Fabie „volantuje“ bez chybových hlášek už sedm let.

Takže: Vymontovat a vysušit čidlo natočení volantu, jeho hlavní části plošných spojů omotat precizně a těsně teflonovou těsnicí páskou v několika vrstvách. Nesmí se logicky omotat rotační výřez. Ale ten není z hlediska vlhkosti až tak kritický, rychle osychá a voda na něm dlouhodobě neulpívá. Kritická je vlhkost na velkých plochách plošných spojů.

Ochranu lze doplnit i některým z ochranných nástřiků na polovodiče. Já se do toho řešení ale nepustil, přece jen je indukční snímač dost citlivý na přesnost a provedení funkčních ploch a dokumentace této chemie není až tak obsáhlá pro zaručený výsledek v tomto případě.

Pak ještě doporučuji Fabii 1 parkovat přední částí vozu z kopce dolů. Není tak náchylná na zatékání.

Zdravím, můžete poslat foto toho omotaného snímače? dost dobře si to neumím představit. Jsou tam dva plošňáky a mezi nimi nějaký kov. Když to bude omotané, tak mezi ty plošňáky se vlhkost stejně dostane.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Pěkný den, musel bych lézt pod auto a montovat jej ven. Když se podíváte na snímač dá se rozdělit na dvě části. První část je ta s obvody a druhá část je oblouček, ve kterém se točí tyč volantu. Přirozeně oblouček omotávat nemůžete. Já pouze na těsno teflonovou páskou omotal pouze část s obvody, tak tři vrstvy. Snímač jsem nijak nerozebíral a pouze před omotáním nechal vysušit. Vlhkost se nejčastěji právě na části s polovodiči uvnitř (mezi obloučkem a kovovým límcem pro montáž).

  • 1 rok později...
  • Autor

Oprava funguje již dva roky. Od té doby jsem na čidlo nesáhl, před tím každý měsíc demontáž a sušení.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.