Publikováno Srpen 27, 20196 r Ahoj všem, u Octavia 2, kód motoru BSE odešla lambda sonda 1 (před katalyzátorem). Vzhledem k tomu, že ceny autorizovaných servisů jsou poněkud "přepálené", přemýšlím o montáži vlastními silami, nebo u neautorizovaného servisu s tím, že díl bych si dodal sám. Sondu kterého výrobce byste mi z vlastní zkušenosti doporučili? Pokud jde o cenu samotného dílu, nemám problém jít ani do originálního, který používá ŠA, pokud to dává smysl. Zatím jsem tady v jednom příspěvku vyčetl doporučení na japonského výrobce NGK. Ještě nějaké jiné pozitivní zkušenosti? Předem díiky za radu. Upraveno Srpen 27, 20196 r od Rocker
Srpen 27, 20196 r Otázkou je, zda se nemontovaly i sondy od Bosche. Díl bude zřejmě 06A 906 262 BR Montáž není nic složitého, jen přístup je trošku problém a chce to hrubou sílu na povolení.
Srpen 27, 20196 r vzal bych origo z cc-dílů (lepší cena). Neorigo občas dělají problémy a imho nemá smysl to riskovat.
Září 1, 20196 r V 27. 8. 2019 na 12:25, Rocker napsal: Sondu kterého výrobce byste mi z vlastní zkušenosti doporučili? Pokud jde o cenu samotného dílu, nemám problém jít ani do originálního, který používá ŠA, pokud to dává smysl. Zatím jsem tady v jednom příspěvku vyčetl doporučení na japonského výrobce NGK. Já potvrzuji dobrou zkušenost s NGK/NTK. A taky že originální nebude chyba.
Září 1, 20196 r Nedávno ji známý měnil,je tam sonda NGK a je to originál,má 5 kabelů a pinů v konektoru.Od Bosche sem nic takového nenašel.Škoda že sem ji nevyfotil.
Prosinec 10, 20195 r Lambda sondu jedině takovou, kterou používá Škoda jako originální díl, tedy Meyle, nebo výše zmíněna NGK, vždy použít direct fit - nikoliv nějakej universál. Já osobně bych vyměnil obě dvě sondy. Lambda sonda před katalyzatorem se stará o bohatost směsi a za katalyzátorem ti jemně dolaďuje bohatost a hlavně hlídá samotný katalyzátor. Jestli odešla lambda před, tak brzy odejde i ta za katem. Vždy je dobré měnit obě dvě naráz. Výrobcem doporučeno je cca 160 tis. Ale ze zkušenosti platí nečekat a zkrátit interval na 120-140 tis km. Lmabda sonda je elektrochemický díl a proto se časem opotřebovává, stává se pomalejší na reakce pro ECU. ECU si s tím sice poradí, ale řízení směsi není úplně optimální i přestože je v normě. Upraveno Prosinec 10, 20195 r od endru81
Prosinec 10, 20195 r Před asi dvěma měsíci jsem tuto první lambda sondu někomu měnil a dával jsem Bosch. Pasovala přesně vč. konektoru, jen kabel byl nepatrně delší. Funkčně zcela bez problémů. Druhou lambdu bych bezdůvodně jen z prevence neměnil - ta jen kontroluje činnost katalyzátoru a není pravidlo, že by musela odejít brzy po té první.
Prosinec 11, 20195 r A proč bys jí nevyměnil ? Držíš se pravidla měnit až když díl odejde. To je správně ale ne u lambda sond která řídí směs. A jak píšu druhá lambda dolaďuje tu řed katalyzátorem a jestli už má stejné stáří, nebo je stejně optořebovaná, což je velká pravděpodobnost, tak jí určitě vyměnit. Píšu to záměrně právě u lambda sondy. Moje zkušnost a také zkušenost zkušených techniků od fochu.
Říjen 18, 20204 r Jen pro info.Origo je NGK a samozřejmě origo krabice je za 4 000 kč a bez krabice 1500 kč asi tak.Ted jsem měnil za katem a vydržela úžasných od novoty 295 tis km
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.