Přejít na obsah

Spúšťanie Sahary po vypnutí motora (2.0 TDI CUPA )


Eskeip

Doporučené příspěvky

Zdravim, nedávno som kupil octaviu RS a skoro vždy keď prídem z prace (cca 15km  voda je na 90°C, olej cca 80°C) sa mi po vypnutí motora spustia Sahary a hucia asi 5minut. Robí mi to každý deň. Po zastavení otáčky na necelých 1000rpm, vypnem svetla, climatronic aj radio, otáčky ne klesajú ani po pridaní plynu aktuálna spotreba 0.8l/hod. Neviete koli čomu? A ci je to normálne? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup si appku VAG DPF, BT vysielac do OBD zasuvky a pozeraj sa co sa deje a ci naozaj sa ti nejako casto nespusta regeneracia. Posledna ti skoncila pred 42km a uz mas 12g sadzi. To znamena, ze si ju prerusil asi predcascne. Oil ash mas na 0.14l, teoreticky limit je cca 0.175l.  Ako vies ako casto dochadza k regeneracii? Predtym ako vypnes motor a pozorujes jav zvysenych otacok sa pozri aku mas teplotu vyfukovych plynov, povoz sa minimalne dalsich 15km a pozri opat na otacky na volnobehu. Ideal pouzit tu aplikaciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som pre zmenu ešte spravil 15km navyse.... Trochu som.ho povytacal ale ked som. Doma zastavil, vypol svetla, klimu, aktualna 0.7l a otáčky 1000rpm, skusim asi zajtra spustit manuálne regeneráciu cez VCDS. Co to spraví.... 

.... Stiahol som aplikáciu, zhodou okolností som mal doma ELM, ale je tam nejaká chyba.. Asi je to už stará verzia... 

IMG_20191213_173429.jpg.5d20e1ad931adfbbb5332aafdb4238c2.jpg

IMG_20191213_173440.jpg.888edfd924ad1076962e5a84f7e3057d.jpg

IMG_20191213_185828.jpg.b3176041d59eb7653bc98f0c8b36aba2.jpg

Screenshot_2019-12-13-18-56-21-004_com.applagapp.vagdpf.jpg

Editováno: , autor: Eskeip
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Na to, ze regeneracia skoncila pred 17km, tak mas velku hodnotu nameranych sadzi, co je v principe tiez len akesi prepocitane cislo z reakcie diferencialnych tlakov pri urcitom style prace motora. Popolcek ma sice rezervu este, ale to su len teoreticke kalkulovane hodnoty. V lepsom pripade je mrtvy senzor tlakov, alebo vplyvom zlej cinnosti motora napr. horsim spalovanim ci inymi chybami prace motora sa filter zaniesol a pocitana miera popolceka nereprezentuje ani zdaleka pribliznu hodnotu. Castokrat pri dobre pracujucom motore a spravnom spravani sa k autu t.j. nechavat skoncit regeneraciu a zbytocne ju non stop neprerusovat dpfko dobre funguje aj ked je vypocitana hodnota popolceka nad limit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlastnej skúsenosti teraz viem, že hodnota nespalitelného popolčeka je len ozaj teoretická hodnota. Ja mám teraz 64,5g. 

Regeneruje mi to ale aj tak po 300-350km ale filter je už zabitý pretože je celkom veľký rozdiel medzi tlakom pred a za. 

 

Videl som napr. hodnotu popolčeka aj 85g u taxíka, ktorý mal už 400tkm a auto ďalej v pohode jazdí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies specifikovat ten velky rozdiel tlakov? Mas odsledovane, ze pri nejakej teplote a urcitej zatazi sa ti rozdiel tlakov v urcitych fazach zanesitelnosti filtra nejako vyvijal a teraz sa sprava inak? Toto je velmi tazko povedat ale cisla su dobre a ake signalizuju uz takmer plny filter. Na to ako tak posluzi akoze namerana hodnota sadzi. Ak byva priblizne polovicna z kalkulovanej, tak filter je v dobrom stave. Ak namerana hodnota sadzi dosahuje/presahuje kalkulovanu, tak filter konci svoju zivotnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...