Přejít na obsah

2.0 TDI CR problém s DPF/EGR


ROMANbyo

Doporučené příspěvky

Čaute ľudkovia,

 

neviem kde hľadať tú správnu radu a tak skúšam toto fórum. Nejaké to základne info: SUPERB II 3T5 rv. 2011, 229 000km, 2.0 TDI CR (CFFB), auto vyrobené v Nemecku, servisované v Nemecku len v autorizovaných servisoch do roku 2019. Následne auto bolo kúpené a prevezené na Slovensko do bazáru kde som si ho vyhliadol. 

 

Kde je problém? 

 

Auto pri kúpe prešlo štandartne kontrolou a všetko vyzeralo fajn. Hodnoty na DPFku boli cca. 35g čo mi bolo povedané, že je v norme nakoľko ten filter už má svoje roky. Takže autíčko som kúpil, týždeň sa povozil len tak po meste a následne som vycestoval do Nemecka cca 1100km. V polke cesty zasvietila kontrolka regenerácie, ktorá asi po dobrej hodine stále neskončila a teda následne prišla kontrolka žhavenia spolu s kontrolkou poruchy motoru. Auto som odstavil, medzitým som volal so známym čo teraz robiť. Pokyny boli, že mám skúsiť ďalej čo sa bude diať. Teda som auto znova naštartoval a pekne som došiel až do Nemecka bez žiadnej ďalšej chyby. Vtedy sme to brali tak, že asi len to DPFko je naozaj na konci životnosti, a že možno len "šmejdi" z autobazáru to DPFko "nachystali" tak, aby na prvé momenty vyzeralo fajn. Chybu motora som dal teda odstrániť s tým, že uvidíme čo sa bude diať ešte ďalej (September). Po mesiaci jazdenia v Nemecku prišli už časté komplikácie (Október). Stále ten istý postup: Kontrolka regenerácie - následne po 40-60 minútach jazdenia prišla kontrolka žhavenia a chyby motoru. Od známeho v Nemecku som si požičal mobilnú diagnostiku, aby som bol o niečo múdrejší a daná diagnostika vždy po tomto postupe ukázala ako chybu motora - EGR ventil (P0403). Možno som hlupák poviete si, no známi mi tvrdil, že pri "CRku" neverí, že by naozaj odchádzal EGR ventil a tak som to teda z časti ignoroval a bol stále v tom, že je to len dané DPFko. Tento postup sa opakoval asi mesiac (November). Následne po tomto mesiaci ako keby ste mávli čarovným prútikom a auto zrazu prestalo hádzať kontrolku regenerácie či žhavenia alebo chyby motoru. Vravím si okay, v Decembri som doma, dám vymeniť DPFko a ideme ďalej. 

 

Prišiel teda December, zobral som auto do servisu, vymenilo sa DPFko a všetci si mysleli, že problém je vyriešený (podotýkam DPFko nebolo vymenené za originál kus, ale za jeho plne kompatibilnú náhradu - cena dielu cca. 400euro). Prvý deň po výmene bolo všetko super, po pol dni jazdenia naskočila kontrolka regenerácie, ktorá ale po 10-15 minútach pekne zmizla. Vravím si "aleluja". No následne ďalší deň prišlo sklamanie, keď začalo vnútri auta cítiť naftové plyny a takisto bolo vidieť jemný dym ako stúpa spod kapoty presne v tom mieste kde sa nachádza DPFko. Aby toho nebolo málo tak o chvíľu nato ešte vyskočila známa chyba "žhavenie + chyba motoru". Zašiel som teda naspať do servisu čo sa s tým deje. Diagnostika ukázala opäť chybu EGR ventilu. Skontrolovalo sa všetko okolo DPFka či sa náhodou niečo zle nezapojilo alebo sa na niečo náhodou nezabudlo. Všetko bolo v poriadku, chyba sa vymazala a auto zase fungovalo ako nič. Prišla následná cesta naspať do Nemecka čiže opäť nejakých 1100km. Cesta prebehla absolútne v poriadku. Následný deň prišiel asi najväčší problém. Auto po štarte cca. 10 minút od štartu začalo nie len dymiť spod kapoty ako spomínam hore, ale tak isto začalo neskutočne dymiť bielo-sivým dymom z výfuku, ktorý má svoju špecifickú vôňu. Zisťoval som či sa mi nedostáva nafta do oleja alebo či netečie chladiaca kvapalina. Nič z tohto sa nepotvrdilo. Motorový olej bol aj tak dokonca komplet vymenený, pritom ten pôvodný ktorý tam bol mal najazdené asi len 3 mesiace. Čo sa týka otáčok auta ak sa nemýlim tak základná hodnota je 800, no moje auto čo i len po 1km vždy ostávalo niekde medzi 900-950 otáčok. Nechal som to tak týždeň či sa to nejak nespamätá. A stalo sa... Po 4 dňoch auto bolo zase ako nové, bez dymenia z výfuku či kapoty. Kedykoľvek som auto niekde odstavil na pár chvíľ dané otáčky naozaj vždy padli na hranicu okolo 800. Prešiel víkend a som zase na tom istom. Auto dymí ako lokomotíva a ja už fakt neviem čo ďalej. 

 

Nájde sa tu človek, ktorý je schopný aspoň z časti povedať, na akú časť motora sa zamerať? Nakoľko tých chýb EGR ventila bolo viac tak som už dosť presvedčený o tom, že je naozaj chyba v ňom. Auto je momentálne objednané na poriadnu diagnostiku tu v Nemecku, no chcel by som počuť nejaké názory poprípade skúsenosti od iných.  Skadiaľ môže táto chyba prameniť ak to naozaj nie je EGR ventilom? Ináč auto šľape ako hodinky, keď nerátam tieto problémy. Žiadna strata výkonu, žiadne cukanie ani nič podobné. Ešte taký dodatok čo som si všimol pomedzi tieto problémy. Niekedy sa stane to, že keď dám kľúč do zapaľovania, otočím a počkám kým kontrolky pozhasínajú, následne naštartujem tak všetky kontrolky zasvietia na 1-2 sekundy ešte raz. Za normálnych okolností by to predsa nemalo robiť. V aute je momentálne biedna 60A baterka, ktorá by tam podľa mojich informácii nemala byť. Na ceste je už objednaná 77A. Som amatér, no baterka ako taká by nemala byť problém. Či mýlim sa? 

 

ZA KAŽDÚ RADU BUDEM VEĽMI VĎAČNÝ!

Editováno: , autor: ROMANbyo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 minutes ago, suri. said:

nevidel som ešte DPF za 400eur ktoré by fungovalo , to bude nejaké JCR nie ? hodnoty vstrekov pozeral niekto ? 

 

Som amatér :D, trošku môžeš specikovať to JCR? Google si nevie nejako pomôcť. Vstreky boli pozerané a bolo povedané, že sú zdravé a plne funkčné.

 

(edit: v rámci toho DPF akurát viem, že bolo vyberané podľa označenia/alebo je označené ako "ex JMJ 1234"

Editováno: , autor: ROMANbyo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000618/1702585/Pri-vymene-DPF-pozor-na-kvalitu---predavaju-sa-neucinne-filtre

 

Verdikt asi bude, ze si neusetril, ale prerobil a budes musiet vymenit DPF filter znova. A mozno uz aj egr...

 

S rovnakym motorom sme menili egr, ked malo auto tesne okolo 300 tisic km.

Editováno: , autor: misor1994
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 minutes ago, misor1994 said:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000618/1702585/Pri-vymene-DPF-pozor-na-kvalitu---predavaju-sa-neucinne-filtre

 

Verdikt asi bude, ze si neusetril, ale prerobil a budes musiet vymenit DPF filter znova. A mozno uz aj egr...

 

S rovnakym motorom sme menili egr, ked malo auto tesne okolo 300 tisic km.

 

Ďakujem za odpoveď.

 

Kolega "suri." mi asi otvoril oči. Spomenul tu danú firmu JMJ. Prešiel som ich stránky a môj záver je, že toto je filter zodpovedný môjmu autu. 
https://jmj.com.pl/pl/filtr-dpf-jmj1113

 

JASNE OZNAČENÝ JMJ 1113. Čo je na tom vtipné a zároveň do plaču? Servisák mi tvrdí, že tam dal model JMJ 1234, ktorý okolo 2.0 litrov ani nešuchol. 

https://jmj.com.pl/pl/filtr-dpf-jmj1234

 

Môže byť jeden človek až tak moc "dementný"?

Editováno: , autor: ROMANbyo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR ventily odchází u CRek první generace zcela běžně. Nicméně u původního DPF filtru jsi oil ash (35g) stejně měl divnou. Ve 220K km by jsi měl mít kolem 60g s DPF se muselo manipulovat a nesedí km. Buď ho někdo měnil na záruku v cca 130K km a nebo auto má najeto víc než 280K km a někdo ho resetoval.

 

Tím EGRem jsi měl začít, odchází u CR gen1 často. Běžná životnost je mezi 100K a 200K km dle způsobu jízdy.

 

JMJ nevyrábí DPF filtry, jen jakési náhrady které nefungují - je to čistý podvod. Měl jsi koupit tovární orignální repas, který stojí na české peníze asi 18 tisíc s tím že dáš protiúčtem svůj starý. Každopádně jestli byl původní filtr už v minulosti měněný a oil ash odpovídal tak jsi vyhodil filtr s životností ještě minimálně 150K km a někdo si ted mne ruce že má poměrně málo jetý originál.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak podobnu skusenost mam aj ja. Mam najazdene 113tis a dal som vymenit olej v motore aj prevodovke uz. Potom som hned isiel auto prevetrat na dialnicu aby sa rovno aj DPF-ko vypalilo (cca. 50km jazda). Druhy den do roboty a spat, potom par km jazda, prechadzka lesom a cestou domov zrazu najprv kontrolka zhavenia a hlaska o poruche motora a do servisu. odstavil som auto, pockal par sekund, nastartoval a isiel dalej, po niekolko sto metroch jazdy opat to iste, opat vypnut motor, pockat a zas jazda dalej. asi po tretom odstaveni a nastartovani uz zacala svietit aj kontrolka vyfukovych plynov a auto hadzalo do nudzoveho rezimu, ze som myslel, ze ani domov nedojdeme, kedze ma cakala este poriadna cesta hore kopcom. na druhy den som. isiel rano hned do servisu na diagnostiku, kedze ako na potvoru som nemal svoj NTB doma. tam prebehol chyby nejakou diagnostikou, nie VCDS, ale iba niecim univerzalnym. naslo chybu motora ale nevedel nic viac pozriet. no po tomto ukone mi uz ziadna kontrolka nezasvietila doteraz (prejdenych sice iba niekolko desiatok km). tak som dnes konecne zbehol so svojim NTB a VCDS-kom do auta a po nacitani chyb nic, ziadna. tak som skusil vytiahnut aspon hodnoty DPF-ka a EGR. len netusim ci su dobre, alebo nie. 

Pridavam aspon fotky tych hodnot. Vie niekto na to pozriet, ci je to OK? 

Dakujem

IMG_20200404_213702.jpg

IMG_20200404_213845.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sorry, ale vo vcds nie som az tak zbehly, nasiel som nejake navody na kodovanie, to sa. mi podarilo, potom som ho da sa povedat par rokov ani nepotreboval a teraz som ho po dlhom case opat pripojil a nasiel na YT navod ako vycitat tie hodnoty DPF. Ak by si mi vedel poradit co a kde mam pozriet, lebo chyby mi po pripojeni nevyhodilo uz ziadne. Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohľadaj môj príspevok... 

Zo spodu sa dá... 

Poloos musí nabok. 

 

Nemáš naň škoda garanciu? 

https://www.skoda-auto.sk/ostatne/ea189-opatrenie-na-budovanie-dovery

 

Ktorých komponentov sa týka Opatrenie zamerané na budovanie dôvery?

Opatrenie zamerané na budovanie dôvery zahŕňa 11 komponentov v rámci systému recirkulácie výfukových plynov EGR, systému vstrekovania paliva a systému následnej úpravy emisií: lambda sonda, snímač teploty, prepínací ventil EGR, ventil recirkulácie výfukových plynov EGR, snímač rozdielu tlaku recirkulácie výfukových plynov EGR, vstrekovač, vysokotlakové čerpadlo, palivová lišta, ventil regulácie tlaku, snímač tlaku a vysokotlakové potrubie.

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...