Encore1106 Vloženo 17. Prosinec 2022 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2022 (editace) Neměl by prosím někdo tušení, kde hledat chybu? V čerpadle mi pravděpodobně zamrzla kapalina, myslel jsem si, že jsem letní nedoléval a evidentně jo. Čerpadlo ani nehvízlo, vždy, když jsem ho pustil, odpálilo pojistku č.15 a přestaly jít i přední stěrače. Sundal jsem tedy podběh, vyndal čerpadlo, vylil mix zimní a letní kapaliny (dolití zimní nepomohlo, nepromíchaly se, dole v nádržce byla žlutá, nahoře se držela modrá). Čerpadlo rozebral, celé vyčistil a zkusil na prázdno motorek, točí se, zdá se v pořádku. Celé to složil, znova zkusil na 12V baterku a vše ok. Vrátil čerpadlo zpět, zasadil do nádržky, připojil konektor, trubičky, zmáčkl páčku a lup, další pojistka v háji. Mám podezření, jestli tam není někde zkrat, při testu vodivosti na konektoru čerpadla multimetr má tendenci si písknout (nikoliv ale čistě jako při spojení kontaktů), nicméně kudy a kam vede kabel, to bohužel netuším. Připojuje se i s hadičkou na ostřikovače do kabelového svazku, v jenom místě je kolem svazku trochu mokro, ale nedokážu říct, od čeho a jestli to může mít nějaký efekt... Editováno: 17. Prosinec 2022, autor: Encore1106 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Encore1106 Vloženo 18. Květen 2023 Sdílet Vloženo 18. Květen 2023 Abych uzavřel otázku: Vyřešeno výměnou za nové čerpadlo. Podrobněji: Motorek se sice točí na baterce a tváří se že je ok, ale z nějakého důvodu pojistky na autě pálí. Na vrakovišti byl použitý origo motorek kolem 300,-Kč. Výměna: Vytočit kola doprava, zvednout u levého předního kola heverem. Povolit pár šroubů v podběhu vpředu a nahoře, povolit šrouby, které drží díl plastového nadkolí ze spoda (od krytu motoru + v předním nárazníku). V mrazu jsem projistotu plast podběhu opatrně ohřál horkovzduškou. Pak podběh odtáhnout od předního nárazníku, je celkem pružný a dá se tam dostat (jen ho v mrazech nezlomit). Něčím zajistit, ať vám to pořád neskřípe ruce. Pak vytáhnout čerpadlo z nádobky ostřikovačů. Buď máte prázdnou nádobku nebo ucpávkou zacpat díru, případně nechat zbylou směs do ostřikovačů vytéct do hrnce/kýble. Odpojit hadičky k předním a zadnímu ostřikovači. Pak se nějak popasovat s konektorem, v tomto případě to jde hodně blbě odjistit, při komplet sundaném podběhu je to lepší. Vzít nové čerpadlo a postup opakovat obráceně - nacvaknout konektor, hadičky, vyndat ucpávku z nádobky, nasadit nové čerpadlo, přišroubovat plast k přednímu nárazníku, krytu motoru, kolem kola, spustit a uklidit hever. Práce na 20 minut i s horkým čajem, v létě by to bylo určitě rychlejší. Ale snadnější je nenechat tam zamrznout letní směs a motorek nespálit. 🙋♂️ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.