Přejít na obsah

Ostřikovače - přední, zadní, čerpadlo


Simply Clever

Doporučené příspěvky

Neměl by prosím někdo tušení, kde hledat chybu?

 

V čerpadle mi pravděpodobně zamrzla kapalina, myslel jsem si, že jsem letní nedoléval a evidentně jo. Čerpadlo ani nehvízlo, vždy, když jsem ho pustil, odpálilo pojistku č.15 a přestaly jít i přední stěrače. 

Sundal jsem tedy podběh, vyndal čerpadlo, vylil mix zimní a letní kapaliny (dolití zimní nepomohlo, nepromíchaly se, dole v nádržce byla žlutá, nahoře se držela modrá). Čerpadlo rozebral, celé vyčistil a zkusil na prázdno motorek, točí se, zdá se v pořádku. Celé to složil, znova zkusil na 12V baterku a vše ok. Vrátil čerpadlo zpět, zasadil do nádržky, připojil konektor, trubičky, zmáčkl páčku a lup, další pojistka v háji. 

 

Mám podezření, jestli tam není někde zkrat, při testu vodivosti na konektoru čerpadla multimetr má tendenci si písknout (nikoliv ale čistě jako při spojení kontaktů), nicméně kudy a kam vede kabel, to bohužel netuším. Připojuje se i s hadičkou na ostřikovače do kabelového svazku, v jenom místě je kolem svazku trochu mokro, ale nedokážu říct, od čeho a jestli to může mít nějaký efekt...

 

 image.thumb.png.55a513a30e39904c1a5c3589ed1e9395.png

IMG_20221217_142045.jpg

Editováno: , autor: Encore1106
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Abych uzavřel otázku: Vyřešeno výměnou za nové čerpadlo.

 

Podrobněji:
Motorek se sice točí na baterce a tváří se že je ok, ale z nějakého důvodu pojistky na autě pálí.

 

Na vrakovišti byl použitý origo motorek kolem 300,-Kč.

 

Výměna: Vytočit kola doprava, zvednout u levého předního kola heverem. Povolit pár šroubů v podběhu vpředu a nahoře, povolit šrouby, které drží díl plastového nadkolí ze spoda (od krytu motoru + v předním nárazníku). V mrazu jsem projistotu plast podběhu opatrně ohřál horkovzduškou. Pak podběh odtáhnout od předního nárazníku, je celkem pružný a dá se tam dostat (jen ho v mrazech nezlomit). Něčím zajistit, ať vám to pořád neskřípe ruce. Pak vytáhnout čerpadlo z nádobky ostřikovačů. Buď máte prázdnou nádobku nebo ucpávkou zacpat díru, případně nechat zbylou směs do ostřikovačů vytéct do hrnce/kýble. Odpojit hadičky k předním a zadnímu ostřikovači. Pak se nějak popasovat s konektorem, v tomto případě to jde hodně blbě odjistit, při komplet sundaném podběhu je to lepší. Vzít nové čerpadlo a postup opakovat obráceně - nacvaknout konektor, hadičky, vyndat ucpávku z nádobky, nasadit nové čerpadlo, přišroubovat plast k přednímu nárazníku, krytu motoru, kolem kola, spustit a uklidit hever. Práce na 20 minut i s horkým čajem, v létě by to bylo určitě rychlejší. Ale snadnější je nenechat tam zamrznout letní směs a motorek nespálit. 🙋‍♂️

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...