Přejít na obsah

Odvzdušnění s ABS bez VAG


Stanislav Grundza

Doporučené příspěvky

Ahoj vlastním OII kombi 77kw r.v. 2008 před facelift.

Měnil jsem kotouče destičky (4x) a měl jsem i vyndané třmeny a měnil v nich těsnění , pak se šlo na odvzdušnění kdesy jsem našel návod že 2-3x sešlápnout pedál u posledního sešlápnutí držet cca. 10s a pak povolit ovzdušňovací šroubek pedál pak spadne až k podlaze a šroubek utáhnout pak opakovat a šroubek nechat povolený a našlapávat až dokud nepoleze jen čirá tekutina bez bublinek pak už jen držet pedál na podlaze a utáhnout šroub. To jsem udělal jenže brzdový pedál je pořád měký a zabírá až od poloviny čili mi to připadá že to brzdí hůř než ty sjeté kotouče a destičky co tam byli dřív.

Pak jsem se tady dočetl že se to musí dělat přes VAG a tady jsem narazil na problém mám tenhle kabel https://www.robeko.cz/katalog/diagnostika-osobni-19/skoda-vw-audi-seat-23/diagnostika-skoda-audi-vw-seat-diagnosticky-kabel-vag1-43/ jenže ten se údajně připojí jen k ŘJ motoru žiju v Rakousku a malé servisy jsou zavřené jen A.T.U. má otevřeno což je snad nejdražší servis co tu je dnes jsem ptal a prej 150 € za odvzdušnění to bych raději udělal díry do podlahy a brzdil nohama. Takže má tu někdo tip jak odvzdušnit kvalitně OII bez VAG jinak má to ABS i ESP jestli to někdo potřebuje vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 22 minutami, Stanislav Grundza napsal:

 .... šroubek nechat povolený a našlapávat až dokud ....

No počkej,

Není postup: našlapat -> povolit "šroubek" -> propadnout -> utáhnout "šroubek" -> našlapat ... dokud neteče jen brzdovka?

Já takhle měnil brzdovku na OII a OIII a diag. sem nepotřeboval.

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2-3x sešlápnout pedál u posledního sešlápnutí držet cca. 10s a pak povolit ovzdušňovací šroubek pedál pak spadne až k podlaze a šroubek utáhnout pak opakovat a šroubek nechat povolený a našlapávat až dokud nepoleze jen čirá tekutina bez bublinek pak už jen držet pedál na podlaze a utáhnout šroub

 

V podstatě to samí co píšeš ty , podle mě i ten návod co jsem našel byl ok. Jenže někteří píší že pokud se zavzdušnilo čerpadlo tak to jinak než přes VAG neuděláš jiný zase píší že uděláš , ale musíš odpojit baterku to jsem ještě nezkoušel potřebuju mít jistotu abych u toho pořád nešaškoval vždycky sundavám kolo proto se tu ptám aby mi někdo řekl zaručenej návod bez VAG kterej opravdu dělal na svý OII a fungovalo to. Já jen vím že dřív jsem se jen malinko dotknul pedálu a už jsem brzdil teda když ještě byli OK destičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě zaráží že necháváš odvzdušňovák povolený.

Postup jak jsem to dělal jsem napsal, víc k tomu nemám.

Přesně pro takovýhle případy, pro jistotu, tu diagnostiku koupenou mám.

 

Jinak pokud nemáš diag. tak by mělo stačit donutit to ABS k chodu ne? Takže to zahampnout někde kde bude ABS muset pracovat, někde na štreku?

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nějak nechápu tvůj postup  našlapat -> povolit "šroubek" -> propadnout -> utáhnout "šroubek" -> našlapat ... dokud neteče jen brzdovka

jak chceš aby tekla brzdovka když máš utáhlej šroubek , ty říkáš našlapat povolit šroubek propadnout UTÁHNOUT šroubek a našlapat dokud neteče jen brzdovka a kam by tekla odkud 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) našlapat

2) povolit "šroubek"

3) propadnout

4) utáhnout "šroubek"

5) tekla brzdovka čistá a/nebo bez bublin ? -> ano -> 6

                                                                      -> ne -> 1

6) konec

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus auto rozjet a nejlépe na nějaké šotolině zprudka zabrzdit,aby zafungovalo ABS,pokud se to nezlepší,tak to skus ještě trochu odvzdušnit.Nebo to nechej tak a jak budeš jezdit,tak se to bude zlepšovat.Když sem na své Octě měnil gumičky v zadních brzdových třmenech,tak mě brzdový pedál bral taky tak od půlky.Tak po 200 km se to vrátilo donormálu a bylo v cajku.Snat ti to pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Choseu doufám že to tak bude , vůbec se mi nelíbí jak to brzdí jako by tam byli sjetý brzdy já se s tím s...l půl dne všechno jsem vyčistil nikam nespěchal aby to bylo tak jak to má být a pak tohle výsledek o ničem. Jinak LiveBomb jo tekla nejdřív s bublinama a pak jen hezky čirá po každém kole jsem dolil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 4. 2020 na 9:36, Plan B napsal:

Tiez som s tym bojoval. nakoniec som to ovzdusnil podla tohto videa  https://www.youtube.com/watch?v=dlS06g_PCno

tych videii je tam kopu ako to ovzdusnit.

Teď ještě fungovalo tak jak mělo. Dříve jsem měl brzdy nastavené že půl cenťáku až cenťák a už jsem brzdil a teď ještě s lepšíma brzdama než když jsem to koupil v lepším stavu třmeny brzdím až někde v polovině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...