Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Dobrý den všichni,

 

přibližně rok řeším zapeklitý problém s 1.9 TDI PD AXR 2008, najeto 380tis. km.

 

Symptomy:

 

  • Volnoběžná spotřeba cca 1,1 l
  • Spotřeba dlouhodobá přes 10 litrů

- jedná se o spotřebu z palubního počítače, reálnou jsem zatím neměřil

  • Nízký výkon, auto jede řekl bych méně než 1.9 TDI 66kW a chybí rychlá odezva plynu
  • Auto nekouří

 

Vývoj situace:

  • Do cca 370000km auto jelo jak drak
  • Od 370tis postupné zhoršování kouřivosti, výkon OK
  • Výměna vstřiků (za použité, ale údajně dobré), vačky, hadroštělů, oleje (snad filtrů) a rozvodů
  • Po vyzvednutí ze servisu - situace stejná jako dnes = špatná odezva na plyn, vysoká spotřeba
  • S autem se nejezdilo cca přes rok (důvody, proč se nereklamovalo a proč se to rok neřešilo jsou osobní)
  • Zhruba před půl rokem se začalo auto řešit
  • Výměna turba za nový repas - bez efektu

 

Moje testy a postřehy:

  1. Kontrola nastavení rozvodů - ok, úhel kolem 0, změna časování nemá výrazný vliv
  2. Kontrola váhy vzduchu a test jiné z funkčního auta - bez výsledku
  3. Kontrola čidla tlaku za turbem - dle VAG odpovídá žádost a skutečnost
  4. Test bez filtru vzduchu - bez výsledku
  5. Kontrola funkčnosti škrticí klapky - ok
  6. Podtlaková regulace turba chodí - pro test prohozeny pneumatické ventily EGR a turba mezi sebou - bez výsledku
  7. Kontrola podtlakových hadiček - ok
  8. Kontrola tlakového potrubí za turbem - ok
  9. Paměť závad prázdná, až na vadný EGR, viz níže
  10. Teploty vody a paliva jsou dle reálu
  11. EGR je nefunkční - delší dobu má netěsnou membránu, podtlak k němu je zaslepen kuličkou z ložiska (neztrácí se podtlak ze systému)
  12. Kontrola palivového filtru, za ním se nafta normálně tlačí
  13. Kontrola katalyzátoru - navrtaná díra a profouknuto kompresorem

 

Čeho jsem si ještě všiml a možné scénáře:

 

  • Po otočení klíčku se ztratilo charakteristické zabublání nafty z čerpadla
  • Je ve VAGU možné zjistit, jestli auto jede aktuálně v nouzáku? 
  • Je možné, že by stejnou věc dělal vadný EGR? Egr byl odpojen ještě před výměnou vstřiků a lítalo to jak ďas..

 

S laborováním jsem už ztratil opravdu moře času, budu rád za jakýkoli námět, nápady a trpělivost už dochází.

 

Editováno: , autor: sadaz
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Oživuji téma, na radu známého mechanika jsem shodil ventilové víko a zkontroloval typ použitých vstřikovačů. Servis co opravu prováděl, použil vstřiky z motoru BLS (euro 5) s jinými charakteristikami. Ještě výměna neproběhla, ale na 99% bude závada v tomto.

  • o 1 rok později...
Vloženo

zdravím podarilo. sa ti. prísť na daný problém, mam ten isty problém iba že vstreky sú pôvodné a korekcie všetko je v pohode ale spotreba vysoka ako na voľnobuhu tak aj v jazde nechápem čo sa dejes tym motorom casovanie rozvidov tiez je okey sinchronizacia tozvodu ci je 0° alebo do minusu alebo plusu iba zvyšuje spotrebu vôbec neznižuje ale naopak iba zvyšuje...  kontroloval som aj rozvod všetko je okey...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...