Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj,

 

Moje octavka III Gtec 81kw rozsvitila kontrolku motoru - chyba 2196, Lambda za katem, bohata smes.

Na diagnostice je bohata smes pry u volnobehu, pri vyssich otackach se srovna.

Svicky na pohled pry ok, lambda ma 122tis, to je pry malo...

Nemel nekdo podobny problem?

Kdyz chybu vypnu, po 250km sviti znova.

Pri jizde bez problemu, pri volnobehu motor lehce cuka.

 

Diky za rady

Vloženo

Projevuje se ti to při jízdě na CNG nebo i na benzin ? Nevím zda se CNG dá seřídit

jako např. běžné auto na LPG. Pokuď se to neprojeví při jízdě na benzin, může být

závada v plynové části auta.

Vloženo

Prave dojizdim cng, prepnout se neda.

Ted chci jezdit na benzin a pozorovat zda to dela taky.

Pokud ne, chybu budu hledat v plynove casti - vstriky? Procistit ultrazvukem.

Treba mel nekdo stejny problem a vyresil to nejakou prkotinou jako vymenou gumicek na vstrikach nebo tak neco.

Nechci menit jeden drahy dil za druhym nez na to prijdu:)

Vloženo
před 14 minutami, Sudetak napsal:

Pak napiš pokuď na něco přijdeš, také mě to zajímá. Tu diagnostiku si

dělal v origo servisu nebo někde mimo ?

V origo, tam rekli menit lambdu za katem

V cng servisu delal podrobnejsi diagnostiku, kde zjistil ze to dela jen na volnobeh.

Vloženo

To znamená, že v origo servisu nemají vůbec tušení jakým směrem jít.

Prostě viděli kód chyby a první na ráně je lambda za katem. Pokuď se

chyba znovu neukáže při jízdě na benzin tak ty plynový vstřiky (jeden z nich)

je opravdu možný kandidát. CNG servis by měl mít větší praxi čím začít,

chce to i trochu štěstí na šikovnýho mechanika.

Neměnil si teď někdy (nedávno) vzduchový filtr motoru ?

Vloženo
před 7 minutami, Sudetak napsal:

To znamená, že v origo servisu nemají vůbec tušení jakým směrem jít.

Prostě viděli kód chyby a první na ráně je lambda za katem. Pokuď se

chyba znovu neukáže při jízdě na benzin tak ty plynový vstřiky (jeden z nich)

je opravdu možný kandidát. CNG servis by měl mít větší praxi čím začít,

chce to i trochu štěstí na šikovnýho mechanika.

Neměnil si teď někdy (nedávno) vzduchový filtr motoru ?

Ja to auto kpupil ted nove, po 650km to zacalo delat. Zatim jsem nemenil nic. Ted jdu dojet plyn, tak uvidime.

Nerikam ze lambda to nemuze byt, ale servis dela co jim rekne system, oni nepremysli...

Vloženo

Chce to čistě na benzin ujet víc kiláků, abys měl jistotu, že se do paměti nezapíšou ty samé

či jiné chyby. Na LPG se doporučovalo alespoň 500 km, resp. jednu celou nádrž. Teď aktuálně

je zrovna cena benzinu na čerpačkách pro toto příjemná.

Vloženo (editace)

Děkuji Pawoukovi za nasměrování a Dablasovi2 za cenné zkušenosti, níže cituji co mě odepsal (podobné problémy jako jsou výše):

 

Ahoj, jojo špatná lambda. Doporučuju zajet na diagnostiku tam ti řeknou přesně, ale dej si pozor. V autě máš dvě lambdy a já jsem měl špatnou lambdu za katalyzátorem, jenomže v neorigo servisu jak to napíchl na diag. tak mu to ukázalo špatná lambda 1.  Na tom by nebylo nic špatného jenomže mi řekl, že to je lambda PŘED katem. Ale když jsem se podíval do dílenské příručky tak je pod číslem 1 označena  lambda za katalyzátorem. Ještě jednou jsem tam jel abych se ujistil, že opravdu ví co říká a bylo mi řečeno, že to dělá 30 let a ať ho nepoučuju. OK objednal jsem origo lambdu a vyměnil před katem. Vymazal chyby a auto jelo stále špatně. Tak jsem to zoufalý zavezl do autorizáku a tam mi bylo řečeno, že mám špatnou lambdu za katem... 

Editováno: , autor: Sudetak
Vloženo

To co píše Sudetak tak potkalo mě a našel jsem i k tomu screen, který patří k té lambdě za katem. Je možné, že tuto chybu to může vyhodit i k jiným závadám, ale řekl bych, že to bude na 90% ta lambda.

104097913_579546062960175_4150818415569503254_n.jpg

Vloženo

Dablas2 měl při závadě najeto 98 tis. km (někde jsem četl, že životnost lambdy se předpokládá 160 tis. km),

kód lambdy za katem dle etky je pro motor CPWA 04E 906 262 EC, např. zde:

https://www.originalniautodily.cz/produkty/c-04E906262EC.html

Výměna lambdy je snad menší práce (když tedy půjde povolit) než řešit vstřikovače.

P.S. kód lambdy bych raději ověřil dle VIN

Vloženo

Maličko bych se přikláněl k té lambdě, a to z toho důvodu, že sem pátral po nějakém

filtru plynu jako má běžně systém LPG. Ale žádný jsem nenašel a ani v popisu systému

od škodovky žádný není. Nevím zda CNG má stejnou schopnost jako LPG zasírat vstřikovače.

Možná že i běh motoru na CNG je choulostivější na přesnou regulaci od lambdy než při jízdě

na benzin, ale to spekuluji. Výměna lambdy je relativně jednoduchá, než vyndavat vstřikovače,

čistit je a následně instalovat zpět :-)

Vloženo

Pro člena Apalosso, pročítal jsem na netu info ohledně CNG a Octavie a narazil jsem na

zmínku v jedné diskuzi (Jarda 07.04. 7:09 hod), je to psané trochu zmatečně, ale pochopil

jsem to tak, že nakonec to byla lambda za katalyzátorem.

https://www.autorevue.cz/skoda-octavia-g-tec-prijde-o-multilink-a-verzi-liftback-zname-podrobnosti/?showforum=1

Vloženo

Doufám, že budeš mít už klid a najíždět spokojeně další a další km.

Prosím tě, a až budeš dojíždět ten třicátýpátý kilometr, nekoukej pořád

na ty budíky ať se ještě nenabouráš :-) :-)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...