technikus Vloženo 2. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2008 (editace) Ahoj, nevíte někdo prosím, zda je ventilátor 6X0959455C pro Fabii 1.4 16v 74kw, VIN TMBMD46Y623340815 dle Etky? Napsali mi to na prohlídce jako vadný díl, kde mám oba ventilátory vadné, že klima jede z rychlostí pouze na nejpomalejší rychlost, naopak chlazení motoru na tu nejvyšší a nejhlučnější rychlost - pořád zapnuto. Tyto větráky mají v sobě nějaké čidlo, které to reguluje, která rychlost je aktuálně potřeba? Je divný, že v skoda-dily se píše u 6X0.959.455 C, že je pro 1,9/74kw, a předpokládám, že pro mě platí 6Q0.959.455 J ? A pro klimu by měl být 6Q0.959.455 AD ? Díky za odpovědi Editováno: 2. Listopad 2008, autor: technikus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 3. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2008 Vždy jsem si myslel, že otáčky ventilátoru u aut s klimou udává ŘJ dochlazování, ale možná se pletu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
technikus Vloženo 3. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 3. Listopad 2008 Wittmann Znamená to, že by stačilo vyměnit tuto ŘJ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Opravdu nevím. Ono je klidně možné, že vážně odešel ten větrák a ŘJ se to snaží vykompentovat tou druhou vrtulí. Pokud máš možnost, tak zkus tu jednotku odněkud prohodit - je stejná jako u oktávky. A co píše VAG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
technikus Vloženo 4. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Wittmann VAG nepíše vůbec nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Teď to čtu ještě jednou a jestli tomu dobře rozumím, tak ti odešly oba ventilátory najednou - to je dost divné. Asi nejjednodušší je větráky vyzkoušet, vytáhni z nich konektor a natáhni dráty přímo od baterky (bacha na prsty :-). Konektor každého větráku má tři piny - mínus (pin 3), plus - plná rychlost (pin 1) a plus přes odpor - pomalá rychlost (pin 2). Pokud se ale větrák točí, tak je určitě funkční, chyba může být maximálně v tom odporu. Problém, ale bude spíš někde jinde, buď v ŘJ větráků a nebo je ta jednotka krmena nesmyslnými informacemi. Také zkus proměřit vedení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
technikus Vloženo 4. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 Wittmann čau čau, byl jsem v létě na prohlídce ve Škodovce a tam mi řekli, že že si mám dát pozor, že mám ... saharu. Že klima větrák se točí pouze na nejmenší otáčky, a naopak chlazení motoru jede pořád na vysoké otáčky, že u něj nefunguje ta nižší rychlost, a proto ho chladí pořád a na co nejvíc. Tak mě zajímá, zda může i tak větrák klimy nebo chlazení se ze dne na den jen tak úplně zastavit?! ... to by asi nebylo nejlepší řešení, ale předpokládám že by se hned rozsvítíla červená kontrolka teploty motoru a teplota by šla do max... ale kdo ví. VAG mám, ale předpokládám, že pokud nebudu popojížďet v koloně, tak stejně já, ani VAG nic nezjistíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2008 ze dne na den se ti může zastavit i srdce, na tož větrák :-). To co popisuješ je ale opravdu divné. Jak jsem psal, snížení otáček větráku se dosahuje předřazením odporu. Takže dokážu si představit, že se odpor spálí a menší rychlost nejede. Ale co by se muselo stát, aby nešla ta vyšší, když pomalejší jde, je mimo moje chápání. Pokud ti to jen říkali a s autem nemáš žádný problém, tak bych to asi neřešil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 ze dne na den se ti může zastavit i srdce, na tož větrák :-). To co popisuješ je ale opravdu divné. Jak jsem psal, snížení otáček větráku se dosahuje předřazením odporu. Takže dokážu si představit, že se odpor spálí a menší rychlost nejede. Ale co by se muselo stát, aby nešla ta vyšší, když pomalejší jde, je mimo moje chápání. Pokud ti to jen říkali a s autem nemáš žádný problém, tak bych to asi neřešil No ked zaradí odpor idú nižšie otáčky a keď ho "premostí" idú max.otáčky. Asi to čo premostuje nefunguje...! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 jenže to co "přemosťuje" je kus drátu mezi svorkovnicí a motorem ventilátoru, pokud to není po bouračce či návštěve vandala se štípačkama, tak se na tom nemá co porouchat :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 5. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 To co přemostuje bude nějaký spínací prvek...nejraději bych to viděl na čidlo teploty v chladiči... nebo to tady takhle není? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
technikus Vloženo 5. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 5. Listopad 2008 NNNTomas čidlo bylo měněný, tak nevím... každopádně to zatím neřeším a snad se neuvařím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DanyP Vloženo 25. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2020 Dobrý den, vlastním Fabii Combi 1.4 16V 55kW BBY s klimatizací a můj dotaz zní, jak by oficiálně měly spínat ventilátory chladiče. Konkrétně mě zaráží stupně otáček ventilátorů. Pokud zapnu klimatizaci oba ventilátory se rozběhnou na první stupeň. Pokud ovšem jezdím například v létě bez klimatizace a nastane situace kdy se vrátím domů, otvírám vrata od garáže a motor běží na místě na volnoběh, dosáhne dostatečné teploty pro zapnutí ventilátorů, tak se ventilatory automaticky sepnou na druhý stupeň, který je poněkud intenzivní a tím pádem se točí třeba jen 3-5 sekund, protože chladicí účinek je obrovský. Po dochlazeni na provozní teplotu zase vypnou, tak jak by měly. Právě mi vrtá hlavou, jestli by první nemely ventilátory jet na první stupeň dřív -jestli třeba zbytečně nepřetahujou teplotu chl. kapaliny- a na druhý stupeň třeba při nějaké extrémní situaci, kdy prvni stupeň na ochlazení nestačí. Budu rád za jakékoliv info, nebo zkušenosti z Vaší strany. Je dost možné, že je vše v pořádku ale nemám to ověřené, proto by me zajímala Vaše zkušenost. Jsou zde články o teplotních čidlech atd. ale odpověď na moji konkrétní otazku jsem zde nikde ani na googlu nenašel. Předem díky za Vaše odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 26. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2020 Tak za jízdy se ti stačí motor chladit sám "průvanem" ale kdyžnajednou třeba minutu 2 stojíš, tak najednou vítr nic, čidla zaznamenaj vyšší teplotu a chcou ju co nejdřív snížit. U klimošky auto ví že potřebuje chlad pro klimu a chladí se průběžně. To samí se ti stane když jedeš v létě a zastavíš na přejezdu, kde stojíš delší dobu. Zkus , když jezdíš bez klimošky, dojet dom s menší zátěží motoru. Aby byl olej a voda o trošku chladnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DanyP Vloženo 26. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2020 Ano to chápu, ale neměly by ventilátory nejdřív sepnout první stupeň i když nemám zaplou klimošku? Protože když klimošku nezapnu, tak ventilátory buď stojí, nebo jedou na druhý stupeň, první právě jen v případě zapnute klimy. Prostě me zaráží, že když ventilátory mají dvoustupňovou regulaci, že ji nevyužívají i v případě vypnuté klimy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.