Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nevíte někdo jaká je vzdálenost osy čepu řízení od osy otáčení kola u Fabia I, nějak to nikde nemohu najít ?

Pro názornost viz obrázek.

Tehlice.png

No to tak jedině bude k sehnání ve výkresové dokumentaci Škoda Auto MB, nebo pokud to pro ně vyrábí někdo jiný, tak u něj, jinak pochybuji, že to někde na webu bude.  Pro normálního smrtelníka jedině ručně změřit na autě, samozřejmě milimetr tam, milimetr sem při tom hrubém měření nebude žádná míra. Záleží k čemu to budeš potřebovat.  Pokud to potřebuješ úplně přesně, tak jedině zkusit zajít někde do autorizáku, jestli to nemají zrovna na skladě a tam si to změřit třeba za malé všimné, jinak opravdu nevím, kde by to mělo být k sehnání, no ale třeba někdo z nás tady na fóru to má doma v regálu a změří ti to....?

  • Autor

Kamarád jezdí nějaké závody a tak pořád rozebírají, skládají, mění, ničí upravuji   a tím pádem také dělají geometrii.

Navrhli jsme jim na to "udělátko", které umí geometrii změřit a já teď pro to píšu software a přišlo mi jako dobrý nápad pokud by z toho vypadlo i o kolik "otáček" (uhel) je třeba hýbnout na tyčích řízení. Nicmeně na to právě potřebuji znát vzdálenost osy čepu řízení od osy kola.

Tak nějak předpokládám, že je u všech těhlic na daný typ auta stejná, protože to má vliv na řízení.

Odhadem to bude okolo 125mm. Respektive hrubým odměřením z níže uvedeného obrázku to vypadá na 125mm nicméně +-5mm.

Říkal jsme si, že to Škoda někde v nějaké dokumentaci uvádí, no nic holt si to budu muset odměřit sám.

 

 

 

tehlice.jpg

Hm zajímavý nápad! Pokud si to nebudeš chtít nechat patentovat a bude to fungovat a budeš mít zájem, tak se klidně necháme tady poučit. Záleží na tobě.

Bude jednoduchsie ist z autom na geometriu, otocit skrutkou na cape o 1 otacku, a zistit o kolko to zmeni uhol. A spatne si to potom prepocitaj. Sice nechapem ako chces merat geometriu, robi sa to vecsinou laserom. A na zbiehavost stacia dve palice :D a tie sa neprogramuju. 

Kdyby byla dnešní geometrie jen o sbíhavosti, tak by to šlo pomalu dělat s určitými přípravky a zkušenostmi  i doma. Bohužel je toho více, odklon kola, záklon kola, tzv. proměnná sbíhavost aj..

Pravděpodobně půjde u Bergera  o nějakou pomůcku jen na tu sbíhavost,  a o jednoduchý software třeba k přepočtu potřebného počtu otáček závitu na řídící tyči na úhel nastavené sbíhavosti, ale třeba se mýlím a překvapí něčím propracovanějším a sofistikovanějším, nebo si to taky může nechat pro sebe. Ona ta sbíhavost je asi první, co se na přední nápravě dá tzv. rozhodit a třeba se dá vymyslet nějaké to "udělátko" na aspoň její hrubé nastavení. Uvidíme, jestli se @Berger k tomu nějak vyjádří. 

před 15 hodinami, DušanV napsal:

Kdyby byla dnešní geometrie jen o sbíhavosti, tak by to šlo pomalu dělat s určitými přípravky a zkušenostmi  i doma. Bohužel je toho více, odklon kola, záklon kola, tzv. proměnná sbíhavost aj..

Odklon kola a záklon rejdového čepu jsou dány konstrukcí a krom sbíhavosti nelze nastavovat nic. Teda u běžných aut. 

před 15 hodinami, DušanV napsal:

a třeba se dá vymyslet nějaké to "udělátko" na aspoň její hrubé nastavení

Za mých mladých let se dělala sbíhavost podle tyče, poměrně jednoduchá pomůcka. 

 

@tomik.cesko Upřesnil jsi ty pojmy správně, jo a na tu pomůcku pomocí tyče si taky vzpomínám. Viděl jsem hodně dávno kdesi v soukromé garáži s tzv. vycentrovanou podlahou a stěnami  namalované značky na podlaze a na stěnách, s jejichž pomocí se to také dělalo, i když úplný princip si již nevybavuji, určitě se tam používaly ještě nějaké kovové profily (lišty), pravděpodobně na vizuální spojování měřených bodů na podvozku s těmi namalovanými značkami, holt laser apod. ještě nebyly a vymyslet se dalo v principu kdoví  co. 

PS: Pokud někdo má zájem, tak tady je celkem rozumné osvětlení geometrie 

https://www.apm.cz/podvozkove-centrum-apm-bilstein-10-dil-geometrie-rizeni/

Upraveno od DušanV

U známýho visí na zdi jako poslední relikvie jednoduchá konstrukce na které je ještě dodnes šuplera na měření sbíhavosti z dob, když jeho otec dělal mechanika na 130RS

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.