Přejít na obsah

Hluk od převodovky/dvouhmoty


Petr Hlaváček

Doporučené příspěvky

Zdravím, u mé Octavia 2,0 TDI 110kw se mi objevil nepříjemný zvuk (viz.příloha 5-6 sekunda) který je nejvíce slyšet ve volnoběžných otáčkách , při sešlápnutí spojkového pedálu zmizí , přemýšlím zda li je vadná dvouhmota či něco na převodovce ? Děkuji 

Octavia 3 2,0 TDI.mp3

Editováno: , autor: Petr Hlaváček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, 

Sice máme jinou převodovku, kdy já mám u 1.4TSI MQ250, nemám dvouhmotu setrvačník a u 2.0TDI dvouhmotova je a převodovka je MQ350, ale u mé Octavie mám na volnoběh zdá se stejný zvuk.

Už jsem to na fóru popisoval, děje se tak u zahřátého vozu po jízdě a vždy po sešlápnutí spojky rachot utichne, nebo se ještě více zesílí, pokud se zapne vyhřívání zadního okna.

U 1.4TSI v tématu hodně měnili komplet spojkové sady, že prý to dělala lamela.

Já se k řešení ještě nedostal a doufám, že to převodovka nebude.

Každopádně, video mám na YouTube, tak si to schválně můžete porovnat.

 

https://youtu.be/0bpcBfsMdNI

 

Třeba tyto poznatky pomůžou v dalším řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říci zda je to stejné, podobné, či úplně jiné. Ono se to na každé nahrávce trochu zkreslí. Každopádně pokud máte po výměně spojky i s dvouhmotou, pak tedy asi zůstává na řadě převodovka.

Zde pak záleží jak to bude vypadat uvnitř.

Já přemýšlím o vyndání a přestavbě u p.Sixty, který slibuje, že už nedojde znovu k poškození a vyjde to levněji, než koupě jeté z vrakáče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 1. 2021 na 23:34, NJcz napsal:

 

Takže zítra bude má Octavia III, rok výroby 03/2016, motor 2,0Tdi 110kW, najeto 86 000 km, již dva týdny v autorizovaném servisu. Předběžné zprávy servisu hovoří o výměně všech ložisek a simeringů na manuální převodovce. Do servisu mě též přivedlo hučení a v posledních několika desítkách i skřípavé zvuky od převodovky. Jsem zvědavý, kolik to bude všechno stát...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně řazení trápí jen na druhý stupeň a to občas , jinak převodovka řadí krásně, jediný je snad problém toho zvuku na volnoběh + občasný zvuk takového hvízdání meluzíny nad 2 tis otáček a při rozjíždění na 1 rychlostní stupeň v otáčkách od 750 do 2000, tohle hvízdání je silnější když probíhá regenerace DPF což vůbec nechápu :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem včera zaplatil skoro 33t Kč za kompletní generálku převodovky. List náhradních dílů se sotva vešel na list papíru A4... Od té doby jsem s autem najel cca 100 km a vše je v pořádku. Mám ale takovou divnou pachuť, jak je možné, že převodovka, její ložiska + ostatní, vydrží pouze nájezd 86 000 km, auto je staré necelých 5 let. To se mi tedy ještě u žádné škodovky (a že jsem jich za celý život už měl x) nestalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je hodně zajímavé...ten zvuk co to dělalo asi byl jiný, než ten, co jsem postnul já?

V dnešní době je těžké vybojovat nějakou slevu na cokoliv, ale záleží jestli o tom byla škodovka vůbec servisem informována, že by se alespoň minimálně také podílela, nebo to jen bylo takové, máte tam problém a zaplatíte si to?

Byl jsem v autorizáku a za komplet spojku si daly předběžnou cenu 26k, přitom když bych si to sehnal sám tak sada by mne vyšla na 6k + práce.

Klepání mám od 94k km a nyní mám 100k a zvuk je víceméně stále stejný a jen když se auto ohřeje. Už bych to taky rád vyřešil.

 

Každopádně super, že máš auto nyní v cajku, ta cena už moc v cajku není 😁.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, ten zvuk byl jiný, začalo se to projevovat hučením a posledních pár desítek km už byl zvuk vyloženě skřípavý. Vše ustalo, když jsem sešlápnul spojku. Zvuk, co jsi vložil na youtube, mi hodně připomněl mojí předchozí verzi oktávky (mezi roky 2013 až 2017 jsem vlastnil Octavii III 1,4TSi 103 kW), tu jsem prodával, když měla cca 90 tkm a zvuk to mělo podobný - tenkrát jsem si myslel, že občas zavisel nějaký ventil, nicméně po těch letech si už nevzpomínám jestli to dělalo při ohřátém, nebo studeném motoru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak přidávám další info. To klepání mi nedalo a zjišťoval jsem více u ruských koumáků. Dle nich je hlavní problém v pružinách v lamele, které nedokážou tlumit torzní kmity z převodovky na volnoběhu a škodovka vydala několik revizí spojkového setu. Toto podobné se řešilo i tady na fóru, ale tady se nedá dočíst, že po použití druhovýroby se pazvuky vrací. Takže bohužel se nedá koupit alternativa, ale jen originál, protože po použití alternativ, byť třeba Sachs, který dělá i originál, se klepání po čase vrací. Dal jsem na jejich rady, objednal si kompletní spojkový set poslední revize ze škodovky a nechal vyměnit spolu i s výměnou oleje v převodovce. Světě div se, pazvuky, klepání a cvakání je fuč. Krásné rozjezdy bez škubání a trhání jako předtím, řazení je též úplně jinde. Na původních dílech samozřejmě není nic vidět a nebýt toho klepání, tak v autě mohli vydržet dalších 200tisíc bez problému, ale co by to vyvedlo za paseku?..

Takže u mne to bylo jen spojkou a u 1.4TSI je jen jednohmotový setrvačník, který tedy zůstal a převodovku jsem krom oleje naštěstí neřešil a snad ani nebudu😁.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravim. Nedavno som si všimol podobneho zvuku na mojej 1.4tsi 110kw.  Mám nabehane 78tis. Zatiaľ to nie je tak silné klepanie ale po zošliapnutí spojky stále prestane. Už som objednaný do servisu na vymenu spojky. Len by som chcel vedieť či ste tú spojku dávali meniť v original servise, že viete že tam máte originál a nie  alternatívu a už vám to neklepe. Na youtube som totiž našiel kopec komentarov že to robí stále aj po výmene spojky. Nerád by som to dal niekde vymeniť a potom zistil že to bolo k nicomu. Máte prípadne nejaké číslo originál dielu aby som ho objednal? Dakujem za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Já byl v SA, kde mi dali výpis z ETKY podle VIN s celým rozpisem dílů, kde byli originál čísla a ty jsem následně objednal jinde levněji. Potom mi to můj technik namontoval a celá ta akce vyšla levněji než ve originál servisu, nejméně o půlku. Takže já mám jistotu nejnovější revize lamely a přítlačáku a naštěstí už to neklepe.

110kw by mělo být stejné číslování, ale chtělo by to ověřit,  každopádně, moje čísla byla následující:

Lamela s přítlačákem - 04E141016H

Ložisko - 02A141165R

Vedení objímky - 02A141180A

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, NJcz napsal:

Ahoj,

Já byl v SA, kde mi dali výpis z ETKY podle VIN s celým rozpisem dílů, kde byli originál čísla a ty jsem následně objednal jinde levněji. Potom mi to můj technik namontoval a celá ta akce vyšla levněji než ve originál servisu, nejméně o půlku. Takže já mám jistotu nejnovější revize lamely a přítlačáku a naštěstí už to neklepe.

110kw by mělo být stejné číslování, ale chtělo by to ověřit,  každopádně, moje čísla byla následující:

Lamela s přítlačákem - 04E141016H

Ložisko - 02A141165R

Vedení objímky - 02A141180A

 

 

Dakujem pekne za pomoc. Ja mám sice VW ale predpokladám že to tam veľmi iné nebude. Hlavne že budem vedieť posunúť info mojmu servisu aby tam dali to čo treba aby to náhodou po výmene zasa neklepalo. Fakt som čítal strašne veľa odpovedí že po výmene spojky to isté tak sa tomu snažím vyhnúť. Začiatkom FEB. dám info či pomohlo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, tak dnes mi bola menená spojka. Vyberal som materiál presne podla týchto kódov a tiež som dal vymeniť aj olej v prevodovke. Zatiaľ ticho. Spojka teraz zaberá pekne od spodu a aj radenie mi príde hladšie. Tak hádam bude pokoj. Keby niečo bolo dám nejaký update.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...