Přejít na obsah

Mastné okno Octavia I


Kuba64

Doporučené příspěvky

Dobrý den všem,

 

Již delší dobu mě trápí skla v autě... Dříve jsem si myslel, že jsou okna zamlžená, vyzkoušel jsem řadu přípravků, od iron až nově po nano technologii proti mlžení oken, avšak bez výsledku. Dříve jsem si na plasty v autě dával leštíčí přípravek tzvn. cocpit spray. Po zatopení (mám manuální topení bez klimatizace) se na čelním okně a všech ostatních vytváří mastný film, který nejde nijak utřít nýbrž se sklo ještě více zamaže a uschne a proti jedoucí auta když mi zasvítí na čelní sklo, vidím takřka prd... Napadlo mě, jestli není prasknuté topení a někudy tam teče fridex, ale nádobka fridexu nijak nemizí a stav kapaliny je pořád stejný a v autě nekouřím. Napadlo mě, jestli se cocpit spray neodpařuje a nevzniká tam mastnota, než se budu pouštět do topení, tak bych rád vyzjistil nějaké info. V autě mám i vysušující sáčky a podestýlku pro kočky(babské rady) avšak nic z toho mi nepomáhá a zkrátka mě již nebaví pomalu obden skla čistit a něčím odmašťovat (nepomohla ani jarová voda) Nesetkal jste se již někdo s tím, nebo nevíte, čím by to mohlo být, než začnu dělat ukvapené závěry?

 

auto : octavia 1 rv.98 66kw předface - interier předělán komplet na face

 

Děkuji za rady Kuba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Díky za tipy. Je to opravdu záhada. V městských zácpách nejezdím, takže by to tím být nemělo. Kabinový filtr měním pravidelně a při těchto problémech jsem ho měnil i častěji. Mám tam od Mannu s aktivním uhlím, měněno 10/21. Při tom jsem použil i sprej na čištění klimy (takový ten "granát", co se nechá vyfoukat při běžící klimě).

Octávku mám 12 let a vždy to bylo naprosto v pohodě, ale poslední dva roky se s tím fakt peru. Ani v servisu na nic nepřišli a fakt to procházeli.

Měl jsem podezření, jestli se neztrácí chladící kapalina, která by se pak odpařovala a vznikal by tento film, ale úplně se to nepotvrdilo. Neztrácí se, ale i přesto jsem tam nalil směs na utěsnění chladící soustavy a beze změny.

Ještě jsem vypozoroval, že ve chvíli, kdy otočím ovládáním teploty vzduchu k teplejšímu, je na krátkou chvíli z průduchů cítit atypický štiplavý zápach (řekl bych až kořeněný, nevím jak to přesně popsat). Pak to zmizí. To mě vedlo k tomu úniku chladící kapaliny, ale v servisu okruh tlakovali a tlak se držel:-(

Je to ale psycho. Nesnáším špinavé sklo a šmouhy (uznávám, je to úchylka), ale toto vyleštím a po 50 km je to znova. Jedu pořád v mlze. A teď v zimě a po tmě je to vidět o to víc. Navíc to jde i blbě umýt, jak je to mastné a to jsem toho vyzkoušel opravdu hodně.

Hlavně bych rád přišel na to, od čeho to je, protože to nějakou příčinu mít bude.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj mám to samé jako ty po zapnutí vyssi teploty tak citim štiplavý vzduch. Měnil jsem vnitřní radiator tak mam podezření ze mi tam nekde ukaplo. Pred tou vymenou jsem zamlzene okno nemel. Takze bych se zameril na radiator. Mam passata b5.5 a abych pravdu rekl uz se mi ta palubovka rozebirat nechce 🤣 mozna do fukaru naliju lih a uvidim 🤣 ale jestli to neprestane tak to budu muset opet rozebrat 😭

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...