Přejít na obsah

Převodovka 1.4 TSI


Jiří012

Doporučené příspěvky

Zdravím ,prosím o radu jestli někdo neřešil, nebo nevěděl co by to mohlo být.Jak se poslední dobou ochladilo ,pozoruji ,že při řazení z jedničky na dvojku ,nebo podřazení, se ozve takový divný zvuk, nevim jak to přesně popsat ,jak kdyby byla nedošláplá spojka, jakoby to trochu chytlo zuby. Dělá to hlavně při studeném motoru a nízkých otáčkách (když na tu dvojku spadnou někde na cca 1000-1200) ,  přesně v momentě kdy tam zapadne. Pokud jedničku vytočím víc ,tak je to lepší ,ale myslím že není řešení ji vytáčet pokaždé někam na 3 tis. Jak už pár km ujedu tak je to lepší a stane se to jen občas. Když jsem na ni zkoušel podřadit třeba ve 30-40 km/h tak taky bez problémů. S ostatními kvalty problém není. Auto má najeto 42 tisíc a nedávno jsem vyměnil olej v převodoce (originál). Děkuji za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Převodovka 1.4 TSI
před 8 hodinami, mambo napsal:

Tak bych zkusil zkontrolovat hladinu oleje v převodovce, jestli neklesla. Pokud se vymění olej, tak po ujetí pár km a několika zařazení všech rychlostí, je lepší znovu jí překontrolovat.

Dobře díky, zkusím sundat kryt a překontroluju to , prý tam oleje bylo akorát.Ještě mě napadly synchrony ,ale ty by se naopak projevily ve vyšší rychlosti a ne tehdy ,když tam kvalt zapadne skoro sám??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně, jak u tohohle motoru, ale pokud se hladina kontroluje přes nalévací otvor, tak by měla být zároveň se spodní hranou otvoru, takže nalévat dokud nezačne vytékat olej ven. Auto musí stát samozřejmě v rovině. Ty synchrony nevím, pokud by to ale s meziplynem zmizelo, pak by to mohly asi být. Od toho tam jsou, aby srovnávaly rozdílné otáčky při řazení. Každopádně i ta špatná funkce synchronů může být nízkou hladinou oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, mambo napsal:

Nevím přesně, jak u tohohle motoru, ale pokud se hladina kontroluje přes nalévací otvor, tak by měla být zároveň se spodní hranou otvoru, takže nalévat dokud nezačne vytékat olej ven. Auto musí stát samozřejmě v rovině. Ty synchrony nevím, pokud by to ale s meziplynem zmizelo, pak by to mohly asi být. Od toho tam jsou, aby srovnávaly rozdílné otáčky při řazení. Každopádně i ta špatná funkce synchronů může být nízkou hladinou oleje.

O víkendu na to mrknu, nejčastěji se to právě děje při řazení nahoru ,když právě zhruba trefím ty otáčky dvojky, to mají synchrony právě nejmíň práce , proto je mi to divný ,když byl olej byl v pořádku , nepomohlo by nějak seřídit řazení? Přece jenom je to už 8 let starý ,já jsem s tím najel zatím jen asi 9 tisíc ,jinak se s ním předtím jezdilo jen trasy tak 1000 km, tak se mi zas nezdá ,že by se to nějak vyrachtalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola oleja je samozrejme prvorada.No v druhom rade vyskusat tiahla.Odsleduj si ako sa hadze dvojka a urob to len s tiahlami.Kludne moze byt,se jeden z klbov je pridrety a teplom sa roztiahne.Uz sa mi stalo,ze som takuto pokazenu prevodovku zopar krat opravil.Raz som nasiel krizovy srovbovak ci spadol na tiahla a styrka sa zle zaradovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...