Publikováno Prosinec 14, 20204 r Zdravím ,prosím o radu jestli někdo neřešil, nebo nevěděl co by to mohlo být.Jak se poslední dobou ochladilo ,pozoruji ,že při řazení z jedničky na dvojku ,nebo podřazení, se ozve takový divný zvuk, nevim jak to přesně popsat ,jak kdyby byla nedošláplá spojka, jakoby to trochu chytlo zuby. Dělá to hlavně při studeném motoru a nízkých otáčkách (když na tu dvojku spadnou někde na cca 1000-1200) , přesně v momentě kdy tam zapadne. Pokud jedničku vytočím víc ,tak je to lepší ,ale myslím že není řešení ji vytáčet pokaždé někam na 3 tis. Jak už pár km ujedu tak je to lepší a stane se to jen občas. Když jsem na ni zkoušel podřadit třeba ve 30-40 km/h tak taky bez problémů. S ostatními kvalty problém není. Auto má najeto 42 tisíc a nedávno jsem vyměnil olej v převodoce (originál). Děkuji za každou radu.
Prosinec 15, 20204 r Tak bych zkusil zkontrolovat hladinu oleje v převodovce, jestli neklesla. Pokud se vymění olej, tak po ujetí pár km a několika zařazení všech rychlostí, je lepší znovu jí překontrolovat. Upraveno Prosinec 15, 20204 r od mambo
Prosinec 15, 20204 r Autor před 8 hodinami, mambo napsal: Tak bych zkusil zkontrolovat hladinu oleje v převodovce, jestli neklesla. Pokud se vymění olej, tak po ujetí pár km a několika zařazení všech rychlostí, je lepší znovu jí překontrolovat. Dobře díky, zkusím sundat kryt a překontroluju to , prý tam oleje bylo akorát.Ještě mě napadly synchrony ,ale ty by se naopak projevily ve vyšší rychlosti a ne tehdy ,když tam kvalt zapadne skoro sám??
Prosinec 16, 20204 r Nevím přesně, jak u tohohle motoru, ale pokud se hladina kontroluje přes nalévací otvor, tak by měla být zároveň se spodní hranou otvoru, takže nalévat dokud nezačne vytékat olej ven. Auto musí stát samozřejmě v rovině. Ty synchrony nevím, pokud by to ale s meziplynem zmizelo, pak by to mohly asi být. Od toho tam jsou, aby srovnávaly rozdílné otáčky při řazení. Každopádně i ta špatná funkce synchronů může být nízkou hladinou oleje.
Prosinec 16, 20204 r Autor před 7 hodinami, mambo napsal: Nevím přesně, jak u tohohle motoru, ale pokud se hladina kontroluje přes nalévací otvor, tak by měla být zároveň se spodní hranou otvoru, takže nalévat dokud nezačne vytékat olej ven. Auto musí stát samozřejmě v rovině. Ty synchrony nevím, pokud by to ale s meziplynem zmizelo, pak by to mohly asi být. Od toho tam jsou, aby srovnávaly rozdílné otáčky při řazení. Každopádně i ta špatná funkce synchronů může být nízkou hladinou oleje. O víkendu na to mrknu, nejčastěji se to právě děje při řazení nahoru ,když právě zhruba trefím ty otáčky dvojky, to mají synchrony právě nejmíň práce , proto je mi to divný ,když byl olej byl v pořádku , nepomohlo by nějak seřídit řazení? Přece jenom je to už 8 let starý ,já jsem s tím najel zatím jen asi 9 tisíc ,jinak se s ním předtím jezdilo jen trasy tak 1000 km, tak se mi zas nezdá ,že by se to nějak vyrachtalo
Prosinec 17, 20204 r Lanovody řazení se dají seřídit, ale to už pak svěřit někomu, kdo to dělá a opravdu to umí, aby nenadělal nějakou paseku. Pokud by to nebylo olejem, pak asi dát nějakému odborníkovi, aby na to mrknul, než se začne seřizovat to řazení.
Prosinec 17, 20204 r Autor Tak mi nedalo a nechal jsem to zkontrolovat a je to v pohodě.Jak se to ohřeje tak už řadí pěkně ,tak asi zatím nechám tak ,případně ještě jednou třeba na jaře nechám vyměnit.
Prosinec 17, 20204 r Kontrola oleja je samozrejme prvorada.No v druhom rade vyskusat tiahla.Odsleduj si ako sa hadze dvojka a urob to len s tiahlami.Kludne moze byt,se jeden z klbov je pridrety a teplom sa roztiahne.Uz sa mi stalo,ze som takuto pokazenu prevodovku zopar krat opravil.Raz som nasiel krizovy srovbovak ci spadol na tiahla a styrka sa zle zaradovala.
Prosinec 17, 20204 r Autor Díky za tip, zkusím na to mrknout , ono ale kdybych to zkusil na místě tak to jde hladce i tak , no doufám že to teda nebude zadřený
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.