Publikováno Prosinec 25, 20204 r Zdravím. Mám 2 otázky, pokud někdo tušíte. 1. Když prodám OIII a pořídím OIV, mohu použít např. zimní pneu na alu discích z OIII na OIV? Je tam stejná rozteč matic? A stejný dotaz platí i pro základní nosič (2 příčné tyče) na liftbacka. 2. Ke kdejakému autu a motoru se nabízí chiptuning. Zní to jako pohádka. Sníží se spotřeba, zvýší se výkon, dokonce i do velkého techničáku to zapíšou. Tak kde jsou nevýhody? A když je to tak perfektní, proč ty motory nenaladí takto automobilka rovnou? Při nižší spotřebě by přeci měla nižší emise a o to jim dnes přeci jde? Tak kde je problém? Předem dík.
Prosinec 25, 20204 r 1) Ne a ne. Je to záměr aby jsi si k vozu vždy koupil nové originální příslušenství 2) Protože ty motory jsou "naladěny" univerzálně aby je mohli vyrábět masově a pro různé trhy stejně, u nás třeba díky kvalitnímu benzínu a dalším vlivům (třeba podnebí) lze ty úpravy provádět, to samé neplatí třeba pro Rusko, jižní státy unie a pod ...
Prosinec 25, 20204 r Autor Dík za odpověď. To ale tedy znamená, že kdybych to nechal očipovat, tak na dovolenou na jih nesmím? Např. do Bulharska, Rumunska? Ale ani do Řecka nebo Itálie?
Leden 5, 20214 r Před chipování zvažte, zda je hlavně motor a převodovka v kondici na zvýšení výkonu. Pokud věříte na servisní interval pro motorový olej 30 000 km nebo má motor obecně problémy, úprava SW to nezachrání. Dobře provedený chip nikdo nezjistí, ani ME a STK, nečekej 2x takový výkon a podobné nesmysly. Volte někoho, kdo dělá třeba jen motory jedné nebo dvou značek např. Opel a Fiat mají podobné naftové motory. Kdo dělá desítky značek asi těžko úpravy vytvořil sám, někde to „vykšeftoval“ a o tom, co bylo upraveno neví nic. Výkon motoru je od automobilky daný tak, aby např. 1.2 TSI neměla papírově stejný výkony jako 1.8 TSI. Na co kupovat dražší, větší, a výrazně složitější motor, když si budou výkonově podobné. Další věc je, že spojka, převodovka, brzdy atd., jsou zvoleny na určitý výkon. Pak tu jsou papírové emise z laboratorního testu… Když jsem zvažoval chip na 1.2 TSI zajímalo mě, jak naroste kroutící momenty mezi 2 000 ot/minuta a 3000 ot/minuta a zda spotřeba zůstane nebo alespoň mírně klesne, výkon mě moc nezajímal, ten jde dohnat otáčkami. Je krásné, že motor má takový nebo makový výkon (kroutící momenty) při 5 500 ot/min u benzínu a 4 000 ot/min u nafty, ale na co to je, kde to lze využít a k čemu? Nutnou podmínkou je dlouhodobá činnost úpravce v oboru, schopnost zálohovat původní SW atd. Zvolil jsem si cimb.cz, nelituju.
Březen 12, 20214 r Ahoj, MOtor 2.0Tdi 85kw vs 110kw víte zdali mezi těmi agregáty jsou nějaké mechanické rozdíly? Ta 85kw varianta úplně vybízí k chipu třeba u CIMBU... Děkuji R
Duben 12, 20214 r Zdravím, Dovolím si nesouhlasit s livebomb. Kola zaměnitelná jsou, třeba Velorum jsou v nabídce jak pro O3 tak O4. Hagusy jsou u O4 jiné než u dosavadních škodovek a takže nosiče pasovat nebudou. Co se týká chipu tak bych určitě radši koupil 85kw + chip za 10tis než o 50tis dražší 110kw. Obě verze mají shodnou novou převodovku MQ281 s limitem 340Nm. Stará O2, O3 měla u dvoulitru převodovku MQ350, která se dala vytáhnout na 400Nm. Tu jsem měl u O2 2,0tdi 81kw s chipem na 125kw a 380Nm najeto bez problému 200tis km.
Duben 17, 20214 r V 12. 4. 2021 na 14:38, sysa napsal: Dovolím si nesouhlasit s livebomb. Kola zaměnitelná jsou, třeba Velorum jsou v nabídce jak pro O3 tak O4 To že se po letech našla jedna výjimka neznamená, že to co jsem napsal obecně neplatí. Btw. také se dají u škodovky najít kola se stejným obchodním názvem, al jinými parametry pro různé modely.
Duben 18, 20214 r Tak tak třeba AL kola VEGA jsou rozměrově odlišné pro různé modely takto : Kodiaq 8,0J x 20" ET 41 Superb 8,0J x 19" ET 44 Karoq 8,0J x 19" ET 45 Superb 8,0J x 18" ET 44 Octavia 7,5J x 18" ET 51
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.