Publikováno Únor 5, 20214 r Zdravím, rád bych se zeptal, zdali nemáte někdo zkušenost s takovýmto řazením při rozjezdu u tohoto typu motoru (Škoda Fabia II RS). Před výměnou i po výměně spojky, setrvačníku a opravě mechatroniky se mi stává, že se při rozjezdu v jakémkoli terénu nedokáže DSG rozhodnout, jestli zařadit první nebo druhý rychlostní stupeň. Nakonec to dopadne tak, že na MFD problikne 1,2,1,2 a 2. rychlostní stupeň tam už zůstane. Vše bez jakéhokoli škubnutí či vibrací. Budu rád za jakoukoli informaci. Díky. IMG_1821.MOV
Únor 6, 20214 r Na otáčkoměr ve videu není vidět, ale mně podle zvuku nepřijde, že by při tom převodovka řadila. Dělá to i při manuálním řazení rychlostí nebo při rozjíždění úplně bez plynu. Bez plynu by mělo mělo auto pomalu rozjet a po chvilce přeřadit na dvojku.
Únor 6, 20214 r Autor Děkuji za odpověď. Při rozjezdu bez plynu je vše v pořádku, auto zařadí druhý rychlostní stupeň bez jakéhokoli problému, to samé platí při manuálním řazení. Dnes jsem natočil nové video, na kterém je vidět i na otáčkoměr. Netuším už, čím by to mohlo být. IMG_1831.MOV Upraveno Únor 6, 20214 r od JDaveth
Únor 6, 20214 r Podle otáčkoměru to vypadá, že až do prvních 2000 ot/min je zařazená pouze jednička, přestože se od cca 1270 ot/min vystřídá na displeji D2, D1, D2. Po zařazení dvojky spadnou otáčky na 1600 ot/min a při 2200 ot/min se řadí D3. Co způsobuje nesoulad mezi displejem ukazujícím zařazenou rychlost a skutečně zařazenou rychlostí je otázka. Mohla by to být nepřesná funkce některého ze snímačů dráhy převodových stupňů v mechatronice. Je ale zvláštní, že se při rozjezdu bez plynu ani při ručním řazení to samé neprojevuje. Jak se chová převodovka v poloze S? To se řadí na dvojku podstatně později.
Únor 6, 20214 r Autor Dnes jsem testoval chování převodovky i v poloze S, kde se taktéž neprojevuje popisované chování. První rychlostní stupeň se drží do vysokých otáček a následně převodovka řadí další rychlostní stupně. V mechatronice se již opravovala trhlina v závitu tlakového zásobníku, myslíte, že by bylo možné vyměnit i Vámi zmíněné snímače? Dle mého názoru by se toto chování neprojevovalo, kdyby převodovka řadila druhý rychlostní stupeň o něco málo později a nesnažila se jej řadit co nejdříve, možná by pomohla úprava bodů přeřazení?
Únor 6, 20214 r To opravdu nevím, jestli je to možné. Chtělo by to nějakého specialistu na automatické převodovky s dlouhou praxí. Já jím nejsem. Chtělo by to ještě překontrolovat diagnostikou, nehlásí-li převodovka nějaké chyby. To by mohlo napovědět.
Únor 25, 20214 r Autor Tak jsem se dnes vrátil ze servisu s tím, že dle diagnostiky je vše v pořádku. Servis má ale podezření na vadné solenoidy v mechatronice. Každopádně nikdo není schopen na 100% říci, čím je toto chování způsobeno. Při akceleraci se nyní stává, že se ozve rána a auto se zhoupne (kopne), po uvolnění plynového pedálu a jeho opětovného sešlápnutí s prodlevou -+3s je vše opět v pořádku. Toto chování se projevuje nahodile.
Únor 25, 20214 r Autor Ještě dodám, že při tom "zaškubání" se v diagnostice objeví toto: P2293 Raw code: 2293 ECU: Řídicí jednotka motoru Stav: Nevyřízené OBDII: Fuel pressure regulator 2 - performance problem ============2============== 2838 Raw code: 000B16 ECU: 01. Řídicí jednotka motoru Stav: Nevyřízené, Test se nezdařil od posledního vymazání kódů DTC, Test nebyl dokončen během tohoto provozního cyklu Skoda: Solenoid valve Servotronic-N119; Solenoid valve for Servotronic-N119
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.