Publikováno Březen 12, 20214 r Dobrý den, hledám nejlepší náhradu původního převodového oleje do převodovky 002 FNK (03/2001). Nevím už kam se obrátit s dotazem, názory a nepřeberné množství převodových olejů, jsou často rozličné. Ztrácím se ve specifikaci. V DO je uvedeno: syntetický SAE 75W-90 G50. Pod G50 najdu více olejů různých norem. Pak jsem našel normu pro tuto převodovku G005000 - žádný produkt s touto normou jsem nenašel. Přímo specifikace VW501.50 - našel jsem dost produktů, ale v DP nic o této normě není. Vyměnil jsem olej a dal tam, nalezený dle VIN, originální G060726A2. Výsledek je takový, že jdou rychlosti řadit nepatrně hůře. 1) Jaké má specifikace orig. olej G060726A2? 2) Je orig. olej vhodný do 002 FNK? 3) Jaký olej, resp. přesnou specifikaci nalít? 3) Patří sem vyloženě API GL-4 nebo GL-4+? 4) Dost se zmiňuje Castrol Syntrans 75W-90 - proč? 5) Co se vlastně lilo ve výrobě? 6) Píše se objem 2l - to se mi nepodařilo tam dostat, začne to přetýkat, když je tam tak 1,9l - to je dobře/špatně, jak tam dostat 2l? ------------- Off topic) Jak se liší Castrol TAF-X 75W-90 a Castrol Transaxle Syntrans 75W-90? ------------- Moc díky! Upraveno Březen 12, 20214 r od Ferdinand II
Březen 12, 20214 r K offtopic: mal by to byť totožný olej - taf-x je starý názov, syntrans je nový názov...
Březen 12, 20214 r Ak ti chyba to 1dl,daj dole. Kryt 5 stupna. Osobne by som sa nato.... To deci sa tam strati. Nedavno som ten kastrol daval do jednej prevodovky nie skoda, a radi to paradne. Upraveno Březen 12, 20214 r od atlan
Březen 12, 20214 r Autor Dobře, šoupnu tam tedy ten Castrol. K tomu množství. V DP popisují nalít olej, pak nastartovat na zvedáku a nechat 2 minuty na hvaltu. Asi to tak zkusím, možná se tam pak ty 2l vlezou. Nechápu, proč je kontrolní díra níž, než je třeba. Anebo vezmu velkou stříkačku, rychle to tam vypravím a zavřu. Nějaký tip, jak to v praxi přeprat?
Březen 12, 20214 r Nový olej je hustší, tak pokud ho komplet vyměníš půjde zřejmě řadit kompaktněji. Též jsem doléval o něco více nad kontrolní šroub, u převodovky Mq200 to bylo ale i tak pod 2 litry. Kolem hadičky jsem dal kousek gumy, dolil, rychle vytáhl a zašrouboval.
Březen 12, 20214 r Proč tam chceš dávat víc oleje, než tam patří? Olej má být ke spodnímu okraji plnicího otvoru.
Březen 12, 20214 r Auto bylo na klínech, tedy ne v ideální rovině a nejdříve jsem odšrouboval kontrolní šroub a něco již vyteklo. Proto jsem se snažil tam vpravit trochu navíc, byla to tak 1 - 2 dcl, ale stejně mi z 2l olej zůstal.
Březen 20, 20214 r Autor V 12. 3. 2021 na 14:09, psurn napsal: Nový olej je hustší, tak pokud ho komplet vyměníš půjde zřejmě řadit kompaktněji. Též jsem doléval o něco více nad kontrolní šroub, u převodovky Mq200 to bylo ale i tak pod 2 litry. Kolem hadičky jsem dal kousek gumy, dolil, rychle vytáhl a zašrouboval. Proč by měl být hustší? Jiné složení? Já jsem si nevěděl rady, tak jsem tam dal Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, tak uvidím. Když bych to býval věděl, jaká to bude anabáze, tak bych tam nechal původní kaši klidně dalších 10 let. Víc tam dávat nechci, ale píší 2l, to se tam nevleze. Udělal jsem to tak, že jsme to tam nalili, projeli a zkontrolovali, jestli je to ok.
Březen 21, 20214 r Řekl bych, že bude hustější, protože není degradován opotřebením. Přišlo mě po jeho výměně, že šlo řadit s trochu větším odporem. Měnil jsem po 80 tis.
Březen 21, 20214 r Autor Také MPI? A dal jsi originál G060726A2? To stejné jsem zjistil také. Psal to nějaký uživatel FII, že po výměně s originálem řadil dost ztuha a některé kvalty jakoby drhly. Po nějakém nájezdu se to zlepšilo? Upraveno Březen 21, 20214 r od Ferdinand II
Březen 21, 20214 r Pokud ti to po výměně drhne, tak to bude něco špatně. Mě prostě se zdál jen trochu větší odpor při řazení a možná jsem ho tam dal i o trochu více. I přesto mi ale olej zůstal mezi 1 - 2 dcl. Mám 1.4 16V, ale převodovky budou stejné. Dával jsem jednou originál a podruhé shell a nepozoroval jsem rozdíl.
Březen 21, 20214 r Autor Tak teď máš Shell nebo orig? Ano, prý to šlo ztuha, tak jakoby tam něco třelo.
Březen 21, 20214 r Autor Napsal jsem převodovkáři (pan Sixta) tak čekám, co mi doporučí. Ten Shell by měl být podle spec. ok. Přijde mi hodně podobný tomu originálu.
Březen 21, 20214 r Autor Jj, vím. S4 GXME. Tak pak sem klidně napiš, jestli se to zlepší, když si vzpomeneš ;) Upraveno Březen 21, 20214 r od Ferdinand II
Březen 22, 20214 r Řadit mi jde dobře, jen bezprostředně po výměně se mi zdálo, že je o něco tužší a to jsem přičítal novému hustějšímu oleji a i jeho většímu množství.
Březen 22, 20214 r Jak jsem již napsal, bezprostředně po výměně, tak asi 1-2 měsíce se mi zdálo řazení kompaktnější. Teď ok.
Listopad 4, 20213 r Autor Setkal jste se někdo s tím, že by vám unikal olej přes vypouštěcí zátku na 1.4 MPI? Objevily se mi tam kapky, ta zátka byla zaolejovaná a celý spodek převodovky. Utřel jsem to, udělalo se to zase, pak jsem to prostříkal čističem brzd a znova, do třetice jsem to prostříkal i pořádně tu zátku a týden nic, a to se s autem dále jezdilo. Nevím teď, co si o tom myslet a co s tím. Vyměnit tu zátku nebo jen doplnit olejem? Ta zátka by měla být kónická podle dílenské příručky, tak je vůbec možné, aby propouštěla?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.