Přejít na obsah

1.2 tsi 81kw, mírný řinčivý zvuk nad 2k rpm


Tomáš28

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Dopředu píši, že jsem v tomto dost laik, tak "problém" zkusím vyjádřit jak nejlépe dovedu..

 

Možná není třeba vytvářet další vlákno, nicméně když jsem tu pročítal ta ostatní, tak jsem nenašel to pravé ořechové. Každopádně k věci.

Motor má najetých necelých 102k km. Jestli je potřeba, rok výroby auta 2016. Auto jsem kupoval na začátku října minulého roku. V průběhu zimy jsem si začal všímat, že když motor vytočím nad 2 000 otáček, tak v něm začne jakoby mírně chrastit nebo tak nějak klepat možná, špatně se to vysvětluje :D Jakoby ten motor z ničeho nic jel 2x hlasitěji (zkoušel jsem to natáčet, nicméně takto zevnitř na záznamu to nešlo poznat).

Je jedno, jestli ho zkusím vytočit za studena nebo tepla, i když za studena jsem to dělal asi jen 2x a mírně, abych to právě otestoval. Připadá mi, že to dělá při větší zátěži a řekl bych, že tak v 90 % času, jen párkrát se mi stalo, že to nedělalo. Jen je divné, že to vždycky dělá nad tou hranicí 2 000 otáček. Jinak jede motor zcela "v pořádku". Nic v něm jinak neklepe, nevynechává a chová se normálně, jak při jízdě, tak na neutrál. Jen jsem se teda pozastavil nad touto věcí a třeba se s tím někdo z vás už taky setkal. 

Ještě teda jedna věc, nedal bych za to ruku do ohně, ale když jsem jel teď pár dní zpět v tom teple auto projet cca 80km, tak bych řekl, že to nedělalo nebo alespoň ne tak moc, tak jestli na to třeba mohou mít vliv vyšší venkovní teploty.. 

Asi se to může zdát jako blbost, každopádně ten rozdíl zvuku od 2 000 otáček je opravdu znatelný.. kdyby to dělalo jen občas nebo skoro vůbec, tak to nezmiňuji, ale tím, že je to skoro pravidelné, tak o tom třeba někdo něco vědět bude, díky.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zkuste natankovat Vervu 100. Pokud to přestane, jedná se o detonační spalování. Já u VW golf slyším tyto projevy pouze při otevřeném okénku a jízdě vedle svodidla, nebo zdi. Pozor na to, detonační spalování může zničit motor (písty, kroužky atd.).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi pochybuji, že by při takových otáčkách šlo o detonační spalování a že "lepší" benzín to má vyřešit. Navíc Verva, t.č. za 36,50, už obsahuje 10% biosložky nebo jejího ekvivalentu. Pokud už stooktan, tak OMV Maxxmotion, nebo Eurooil N98. Jestli teda tento motor vyžaduje 98 oktanů, něco je někde špatně. Neveřím, že by autor jezdil na nejvíc vykostěný benzín. Nevíme jak majitel předchozí. Naopak, pro uvedení příkladu bych doporučil natočení videa ve dvou lidech, buď z kabiny někde podél svodidel, nebo z ulice, aby bude slyšet, kdy to ne/nastává. Rachotit v závislosti na otáčkách může mnoho věcí, od klimy, přes alternátor až po olejové čerpadlo (můj případ jindy jinde). Předpokládám(e) tedy, že po klesnutí otáček pod 2000, příp. po vyšlápnutí spojky pazvuk ihned přestane, tudíž lze vyloučit např. podvozek nebo převodovku. Anebo kdoví, různá uložení, brzdy, ložiska atd. taky dovedou dělat bordel. Ale tam bych čekal hluk v rozpětí rychlosti, ne otáček. Každopádně návštěva schopného automechanika je asi nutná. U mne kdysi zjistil akorát rachotící diferenciál (ač jsem tam jel pro vibrace volantu při +-50 km/h).

 

Pozn. V úvahu při "klepání" přichází LSPI. Ale 2000 t/min je slušné pro každý benzínový motor, žádné podtáčení. Předpokládá se, že není motor zakarbonovaný, či přímo zarostlý pryskyřicí. Takže svíčky ven, ideálně kouknout endoskopem. Dlouhodobě.... jezdit aditivovaný benzin, čerstvý a delší trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praveze zakarbomovany byt moze, stacilo ze sa jazdili kratke trasy motor sa dostatocne nezohrian, navyse bez vytacania a pod otackami. V ramci uspory lejeme nespravny olej co vytvara, carbon a je vymalovane. Pri 2000it lspi nieje nic vynimocne, sice u koncernu sa to nestava casto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám pocit, že je to tím karbonem. Nové auto to nedělalo. Jak známo, LSPI, resp. samozápaly vznikají také zapálením od karbonu. Endoskopem jsem nekoukal, ale zvažuji. Nevím, kde by mi to provedli, zda v autorizovaném servise? Zabývá se někdo seriózně dekarbonizací? U mého motoru se tento zvuk objevuje právě při zrychlování při otáčkách kolem 2000. Dost mi to vadí a nevím co s tím, jediné co pomáhá je vysokooktanový benzin. Oktanové číslo = odolnost proti samozápalům. Zvažuji, že auto prodám a koupím diesel. Nechci se dočkat tohoto https://www.youtube.com/watch?v=CFQBPJT_tIw&t=3997s Pokud pojedu na N95 na dálnici do táhlého kopce rychlostí 110 km/h jsem celou dobu v oblasti otáček, kde k tomuto jevu dochází a uvnitř vozu to neslyším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Endoskop mají slušnější servisy, doufám že i AS. Karbonizace má víc aspektů, jeden celkem závažný jsou prysykřicím podobné látky na stěnách válce, ventilech, sání, pístu atd. To se pryč dostává těžko, ale řekl bych, že to by se projevovalo jinak, hlavně za studena. Jsou různé metody dekarbonizace, dokonce jedna "nasucho", kdy se skrz hlavu prostor sání tryská sodou. Někde tu je popis, co musejí ucpat, aby soda nepronikla, kam nemá. V opačném případě s. rozvody a hlava ven. Toto 1,2 TSI má jen přímé vstřikování? Na téhlé stoupání je to jednoduché - podřadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K vzhledem tomu, že EA211 jsou celkem oblíbené v taxi autech a znám kusy co mají najeto přes 500K bez zásahu do sání, bych to s tou "pryskyřici" a karbonizací, neviděl tak horké.

Borce co  znám ta auta nehoní, jezdí kolem 5.8-6.2l na 100.

Motor má stále tah nějaké pazvuky sem tam jsou, ale po zahřátí vše ok.

Nelámal bych si s tím hlavu a jezdil...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Po nějaké době dávám update. 
Přede mnou od roku 2016 to měla nějaká firma, předpokládám, že s tím nikdo nejezdil jak prase, servis do minulého roku touto dobou, když jsem to kupoval byl dělanej jen v autorizáku, samozřejmě mohli to dělat i jinde, ale proč, když to firma brala přímo od Škodovky.. servisní knížka a vše kolem toho bylo právě evidováno jen z autorizáků. Od té doby, co jsem to koupil, tankuji jen Vervu 100, samozřejmě je na to x odlišných názorů jestli to není zbytečné atd.. každopádně tím jen odpovídám na vaše zprávy. Předtím jezdilo auto prý hlavně po dálnicích, já s tím teda jezdil kratší trasy s tím, že právě cca jednou týdně jsem jel nějakých 100km+ cca v jednom zátahu, takže jsem doufal v to, že se vše při průběhu jízdy nějak tak prohřeje, dekarbonizuje atd.. 
Teď dojíždím 2x týdně do školy, cca 65km tam a zpět, jinak se právě snažím ty krátké trasy přes týden dost limitovat. 
Ten zvuk to stále dělá, ale všimnul jsem si, že je to při větší zátěži. Třeba do prudkého kopce to dělá i mírně pod 2 000 otáček, ale třeba když jedu a tak nějak soustavně přidávám nad 2 000, tak je ten zvuk buď o dost lepší a nebo někdy není slyšet vůbec. 
Tudíž stále je to jen ten zvuk, žádné vibrace nikde jinde, nic takového, jen čistě ten zvuk. Mám teď nějakých 110k km, takže bych chtěl preventivně nechat dělat rozvody a třeba to na to bude mít nějaký vliv? :D Nevím. A třeba je to úplně normální, jen jsem si toho začal tak všímat, takže zatím s tím jezdím a neřeším to a uvidím, jestli ještě časem se to bude nějak zhoršovat nebo něco, každopádně kdyby vás cokoliv napadlo, sem s tím. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 6. 2021 na 7:51, 15degren napsal:

K vzhledem tomu, že EA211 jsou celkem oblíbené v taxi autech a znám kusy co mají najeto přes 500K bez zásahu do sání, bych to s tou "pryskyřici" a karbonizací, neviděl tak horké.

Borce co  znám ta auta nehoní, jezdí kolem 5.8-6.2l na 100.

Motor má stále tah nějaké pazvuky sem tam jsou, ale po zahřátí vše ok.

Nelámal bych si s tím hlavu a jezdil...


Právě v to tak nějak doufám no, snažím se k tomu chovat dobře, protože potřebuju, aby to vydrželo co nejdýl, takže klidné jízdy, spotřebu mám do té školy něco pod 6l, když není provoz, tak se mi to podaří přes tempomat dát i na něco málo nad 5l. Motor zbytečně nevytáčím ani nepodtáčím. Samozřejmě občas to protáhnu nějakou svižnou jízdou, ale nic extra. Celkově k té zimě mi připadá, že se ozývaj nějaké jiné zvuky, ale připadá mi, jak píšeš, že když je auto zahřáté, tak vše jde tak nějak klidněji, takže to asi může být normální. Po tom roce je to furt stejné, ani lepší, ani horší, tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...