Publikováno Duben 12, 20214 r Už se někomu stalo ? Sobota cesta do Zlína. Nastartuji, vyjedu a hned přepínám na hybrid. Hned to naskočilo jako závada. Auto točilo vysoké otáčky, divně to cukalo a škubalo a nechtělo to moc jet. Jel jsem max.80km/h, nechtěl jsem hnát neboť ten motor řval........ Po 10km to zmizelo a už to jelo normálně, těch 10km jel jen motor. Nyní je klid, ale celkem mě to překvapilo že tak brzo. Na druhou stranu když si vezmu naše trasy a jak ten motor spíná a vypíná, asi to je opodstatněné.
Duben 12, 20214 r Mne ešte nie, ale dobre že to teraz už viem. Pri znečistenom filtri podľa návodu k obsluhe: zahriaty motor, rýchlosť min 80 km/h a 3000-5000 ot/min počas max. 30 min, než kontrolka zhasne. :-)
Duben 12, 20214 r Autor Ano tak to je napsano v manuálu. Dealer mi řekl, postupovat dle návodu a bude to v pořádku. Ano naše trasy jsou mix.elektro, benzin, 5,10,50km....atd.....ten spalovák se snažím taky zapojit do jízdy, ale ono kolikrát chvilku jede a pak tam hned tlačí elektro........no uvidíme časem jak se to bude tvářit.
Duben 12, 20214 r Jenom možná upřesnění, aby nedošlo k nedorozumění, že je potřeba to drtit pod plynem v otáčkách. Vypalování GPF u benzinového auta probíhá jinak: Jeďte rychlostí min. 80 km/h s otáčkami motoru mezi 3000-5000/min. Uvolněte akcelerační pedál a nechte vůz několik sekund pohybovat se zařazeným rychlostním stupněm. Tento postup několikrát zopakujte. U benzinového motoru je potřeba přivést na filtr vzduch s nespáleným kyslíkem, proto vysoké otáčky, ale s uvolněným akceleračním pedálem. Takže ideálně na dálnici, vypnout tempomat, z kopce podřadit, aby motor měl ty otáčky nad 3000/min a nechat na volno zpomalovat k těm 3000/min. Pak opět přidat na vyšší otáčky a znovu nechat zpomalovat. U klasického benzinového auta se toto děje za běžné jízdy. Ale u iV se pravděpodobně zpomalování motorem neděje tak často a tedy tam bude potřeba tomu občas pomoci...
Duben 13, 20214 r To tam dali k ty 1,4tsi taky filtr pevnych castic ? Klasicka 1,4tsi ho nema, zacali to davat az do 1,5tsi
Duben 13, 20214 r Autor Ano od roku 2019 mají bohužel filtr částic. Ale ta 1,4tsi s filtrem jede lépe jako 1,5Tsi - můj pocit, nelze to přímo porovnat, protože 1,4tsi pomáhá elektromotor. Stejně je divné že hybrid elektromotor s benzínem musí mít filtr, určitě by přes emise prošel i bez filtru.
Duben 13, 20214 r Zalezi asi jakou euro normu plni v hybridu. Ja v normalni 1,4tsi 2015 mam jen katalizatory. Ale pamatuju si ze treba jednickova fabia rs nemela filtr pevnych castic, ale nektere z de meli pridany aby plnil lepsi emisni normu 😉
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.