Publikováno Duben 22, 20214 r Zdravim vsechny, pri brzdeni citim v pedalu mirne chveni a cukani celeho vozu. Jakoby to chvili brzdilo a chvili ne. Kotouce maji najeto cca 90tkm. Poridil jsem i nejake foto, ale nejsou prilis kvalitni, snad to pomuze. Je ten kotouc vypaleny (cementit) nebo neni? Ptam se zkusenejsich, protoze to sam nepoznam. Za reakce diky.
Duben 23, 20214 r Já bych to zkusil napřed obrzdit. Několik intenzivních (nouzových) zabrždění z vysoké rychlosti. Tím se nic nezkazí.
Duben 23, 20214 r Autor Diky za odpovedi. Dam jeste celkove foto. Dokaze nekdo rici jak lze ten kotouc tak odrovnat? Ptam se proto, ze nijak intenzivne nebrzdim i z kopcu brzdim vesmes motorem. Nicmene jsem se pristihl, ze na krizovatkach stojim na brzde.
Duben 23, 20214 r Nevím, co jsou ty světlejší fleky - jakoby vada materiálu? Ale ty způsoby, jak odrovnat brzdy (křivé kotouče) mně napadají tak tři: - stát celou cestu z kopce na brzdě, i málo. Z českého prostředí třeba Mohelničák, nebo ty kopce v záp. Čechách. Vídám to tam dost často - holt ženy či kdokoliv jinej, kdo dělal autoškolu v nížíně stylem dojíždění do křižovatek krokem a "nebrzdi! kdo to má furt platit!", nemá moc šanci pochopit, že to není dobrý. Dobrý je pumpovat (pro experty: je jedna výjimka, a to jednohadicový vzduchový brzdy (tak rok 1960), kde by to vedlo ke ztrátě tlaku pro celý auto, tak tam se musí jinak). Pokud stojím delší dobu na brzdě, musím je adekvátně k tomu ochladit, ne to píchnout dole u Molky (ten směr Mohelnice je horší). Ono se to řekne v létě v 35ti. - rozpálené brzdy polít vodou, teoreticky se dá třeba projet louží atd. Nepřílis přavděpodobné horko a najednou kaluž. No takže pozor na wapky po jízdě. - stání s rozpálenými brzdami na místě a ještě na pedálu - hmota pod destičkou se bude jinak chladit a vznikne pnutí - ne nepodobné zkroucené "tyčovině" při sváření - v místě sáru je vyšší teplota a ten materiál se pokroutí, pokud chce. - nějaký náraz, pád z heveru na kotouč. Nevím, jestli se něco z toho vztahuje na tyto zadní kotouče. Psal jsem jinde, u běžného předohrabu jsou tam ty brzdy spíš, aby se neřeklo a na ruční brzdu. Příliš výkonné zadní brzy = neovladatelné vozidlo, ostatně motorky to mají podobně. 90 tkm je doba, kdy jsem měnil přední destičky i kotouče a to mi říkal, že tak dlouho vydržely - lehčí auto. Stáhnout se to může vždy, ale to musí mít člověk hever, soustružníka a čas. Je tam nějaký minimální limit, navíc k novým destičkám je to blbost.
Duben 23, 20214 r Autor Stahovat na soustruhu to urcite nebudu. Cela predni sada vyjde na cca 2500Kc, tak neni co resit. Spise me zajima co to mohlo zpusobit, aby se to neopakovalo i u tech novych.
Duben 23, 20214 r před 3 hodinami, MartinM_2013 napsal: Diky za odpovedi. Dam jeste celkove foto. Dokaze nekdo rici jak lze ten kotouc tak odrovnat? Ptam se proto, ze nijak intenzivne nebrzdim i z kopcu brzdim vesmes motorem. Protože nebrzdíš, tak se nesedře počínající koroze a v načatém místě se stav ryche zhoršuje.
Duben 23, 20214 r Autor Jsou to kotouce Zimmermann + desticky Zimmermann 90r-01813/021. Jako nove bych chtel dat ATE 24.0122-0210.1 + ATE 13.0460-7117.2.
Květen 1, 20214 r Autor Tak jsem prijel ze servisu, cca 20km, ale prekvapilo me, ze jeden kotouc si krasne sedl a druhy ma na pulce jeste puvodni ochrannou barvu. Mam pozadat servisaka, aby znovu shodil desticky a upasoval je nebo si to jeste sedne? Viz. obrazky. Diky.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.