Přejít na obsah

Vibruji brzdy - vadne kotouce?


MartinM_2013

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny, pri brzdeni citim v pedalu mirne chveni a cukani celeho vozu. Jakoby to chvili brzdilo a chvili ne. Kotouce maji najeto cca 90tkm. Poridil jsem i nejake foto, ale nejsou prilis kvalitni, snad to pomuze. Je ten kotouc vypaleny (cementit) nebo neni? Ptam se zkusenejsich, protoze to sam nepoznam. Za reakce diky.

IMG_2685.JPG

IMG_2690.JPG

IMG_2684.JPG

IMG_2683.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, co jsou ty světlejší fleky - jakoby vada materiálu? Ale ty způsoby, jak odrovnat brzdy (křivé kotouče) mně napadají tak tři:

- stát celou cestu z kopce na brzdě, i málo. Z českého prostředí třeba Mohelničák, nebo ty kopce v záp. Čechách. Vídám to tam dost často - holt ženy či kdokoliv jinej, kdo dělal autoškolu v nížíně stylem dojíždění do křižovatek krokem a "nebrzdi! kdo to má furt platit!", nemá moc šanci pochopit, že to není dobrý. Dobrý je pumpovat (pro experty: je jedna výjimka, a to jednohadicový vzduchový brzdy (tak rok 1960), kde by to vedlo ke ztrátě tlaku pro celý auto, tak tam se musí jinak). Pokud stojím delší dobu na brzdě, musím je adekvátně k tomu ochladit, ne to píchnout dole u Molky (ten směr Mohelnice je horší). Ono se to řekne v létě v 35ti.

- rozpálené brzdy polít vodou, teoreticky se dá třeba projet louží atd. Nepřílis přavděpodobné horko a najednou kaluž. No takže pozor na wapky po jízdě.

- stání s rozpálenými brzdami na místě a ještě na pedálu - hmota pod destičkou se bude jinak chladit a vznikne pnutí - ne nepodobné zkroucené "tyčovině" při sváření - v místě sáru je vyšší teplota a ten materiál se pokroutí, pokud chce.

- nějaký náraz, pád z heveru na kotouč.

Nevím, jestli se něco z toho vztahuje na tyto zadní kotouče. Psal jsem jinde, u běžného předohrabu jsou tam ty brzdy spíš, aby se neřeklo a na ruční brzdu. Příliš výkonné zadní brzy = neovladatelné vozidlo, ostatně motorky to mají podobně. 90 tkm je doba, kdy jsem měnil přední destičky i kotouče a to mi říkal, že tak dlouho vydržely - lehčí auto. Stáhnout se to může vždy, ale to musí mít člověk hever, soustružníka a čas. Je tam nějaký minimální limit, navíc k novým destičkám je to blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, MartinM_2013 napsal:

Diky za odpovedi. Dam jeste celkove foto. Dokaze nekdo rici jak lze ten kotouc tak odrovnat? Ptam se proto, ze nijak intenzivne nebrzdim i z kopcu brzdim vesmes motorem.

Protože nebrzdíš, tak se nesedře počínající koroze a v načatém místě se stav ryche zhoršuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...